Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nou je het zegt, die collega heeft meen ik een r11x0gs. Dus dat zou kunnen kloppen. Hebben die geen waarschuwingslampje?

Die hebben zeker een lampje. En dan heb je nog een kilometertje of 50, zeker als je even een krappe bocht naar rechts draait (om de benzine die in de linkerwang zit over te hevelen naar de rechterkant).
 
Misschien het verkeerde topic, maar er zijn meer van die aanduidingen met YZF, FZR, GXR, XF, XS, RT, enz. enz. Zit er een gedachte achter die typeaanduidingen of zijn die gewoon voor de aardigheid?
Oh nu begrijp ik het -O- B| Yamaha is heel trouw in zijn typeaanduidingen

een paar?

RD tweetakt straatfietsen afgeleid van de wegracers (racing devolpment)
TDR tweetakt allroad
TDM 4 takt allroad
YZF Superbikes
DT Tweetakt endurance
XT 4takt endurance
 
Misschien het verkeerde topic, maar er zijn meer van die aanduidingen met YZF, FZR, GXR, XF, XS, RT, enz. enz. Zit er een gedachte achter die typeaanduidingen of zijn die gewoon voor de aardigheid?
YZF is volgens mij sportieve motor -> onder andere de YZF R1 en de YZF R6

GSX is een naked van suzuki
GSXR is een sportieve motor van suzuki
GSXF is een sporttoerer van suzuki

Z betekend dat de kawa een motor is, zonder iets achter het getal is het naked, SX is sporttoer, R is sportief.

XT is allroad van yamaha
XTZ is allroad van yamaha met kappen

XF geen idee? een freewind?

RT is reise toer van BMW, RS is riese sport, S is sport, R is naked, GS is hoog op de poten.

En volgens mij kun je FZR'ren alleen nog vinden bij @Rob RD thuis.

@max snelheid maak jij het topic aan? Ik doe mee.
 
Staat GS bij een BMW niet voor Gelände Sport?
Bij Kawa, ik heb er 4, staat Z inderdaad voor een naked, maar de ZRX is dat ook, en de ZXR is dan weer het sport model.
 
Nee. GS staat voor Gelände und Strasse.
Ik heb trouwens standaard een liter benzine mee in een brandstof fles voor een benzine brander. Die kieper ik geregeld in de tank voor de versheid. Kom je toch weer 20km ver mee. Redt je het wel mee naar een tankstation.
 
Ik heb in mijn bus een cannetje van 10 liter, op de Autobahn wel gebruik van moeten maken omdat de teller sneller afloopt dan de afstand tot de pomp. 10 liter erin, zou ik weer 90 km moeten kunnen rijden.... dat betekent dus dat de eerste twee tankstations overgeslagen worden hè... En je weet wat er dan gebeurd hè... -O- -O- B|
 
Bij de duitsers wordt bijna bij ieder merk GS, RS, GL enz. gebruikt voor het doel waarvoor het voertuig is ontworpen
 
Iemand van de anderen dan misschien?

Van de BMW's weet ik dat de eerste R staat voor boxers en de K voor lijnmotoren, de tweede R voor naked en RT voor een bak plastic eromheen. GS is dan meer een off road model geloof ik. Maar zijn die letters verder willekeurig gekozen? Ten slotte begint boxer niet met een R en tweecilinder ook niet.

Het is de R van boxeR en de K van baKsteen.
 
Ik snap het soms ook niet, al die lettertjes ... als het maar een naam heeft zeker?

Maar bij Suzuki weet ik een beetje.

Wat GS betekent, weet ik niet, maar van zodra er een X bijkomt, zoals GSX, heeft ie 4 kleppen per cilinder.

Komt er een R bij, GSX R, is het idd een sportmotor.

Komt er een F bij, zoals GSX F, is het een viercilinder, maar hoeft geen sport/tour te zijn, al zijn ze zo wel het meest gekend.

Een GSX is meestal wel een viercilinder, echter niet altijd, een F is dat wel altijd.

Zelfs de GSX 400 F, is een viercilinder, maar geen sport/tour, maar wel een naked.
Een nog lichtere, de GSX F 250, ook vier cilindrrs, en wel sport/tour. Ik wist zelfs niet eens dat die bestond! Door dit onderwerp net op uitgekomen!

De GSX R 250 is dan wel een GSX, en een sportmotor, het is géén viercilinder. Maar wel, ondanks de X, slechts 2 kleppen per cilinder. ... dus daar gaat mijn theorie ...

Als iemand er wel het fijne van weet, kom er maar mee over de brug, want ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7
 
Iemand van de anderen dan misschien?

Van de BMW's weet ik dat de eerste R staat voor boxers en de K voor lijnmotoren, de tweede R voor naked en RT voor een bak plastic eromheen. GS is dan meer een off road model geloof ik. Maar zijn die letters verder willekeurig gekozen? Ten slotte begint boxer niet met een R en tweecilinder ook niet.

R weet ik niet, rt reise tour, lt luxe tour, rs reise sport, gs gelande strasse.
 

in 2005 werd er al over geleuterd :+
 

in 2005 werd er al over geleuterd :+
En nog weten we het niet! 😂😂😂
 
Iemand van de anderen dan misschien?

Van de BMW's weet ik dat de eerste R staat voor boxers en de K voor lijnmotoren, de tweede R voor naked en RT voor een bak plastic eromheen. GS is dan meer een off road model geloof ik. Maar zijn die letters verder willekeurig gekozen? Ten slotte begint boxer niet met een R en tweecilinder ook niet.
De "T" voor tupperware natuurlijk _O- _O-
 

in 2005 werd er al over geleuterd :+
Toen was ik hier nog niet … :$
 
GS, RT, .. je maakt wat mee onderweg.


Anyway, niets bijzonders, maar vandaag Wel paar Hele Lekkere Ritjes...
Die Wind is Lekkerrrrr.

DHg - RdamZ
RdamZ - Amstelveen - Schiphol
Schiphol - DHg.

en Geluk gehad, geen spatje nattigheid, regenbroek gisteren en vandaag nog niet aan gehad.
 
We lopen in Oostenrijk tamelijk langzaam een berg op. Komt er ineens van beneden een Belgische trekker/oplegger achteruit de berg op. Ik vraag de chauffeur, een Belg, waarom hij achteruit zit te klootzakken. Awel, roept de Belg me toe, d'r staat beneden zo enen bordje dat boven niet gekeerd kan worden, zunne... Ik denk he, das slim. Vooruit naar beneden.... we vervolgen onze weg en 3 kwartier later komt de Belg naar beneden... verbaasd als ik ben: ook weer achteruit... hij passeert ons en roept triomfantelijk uit het raam: Awel, zunne, t kostte moeite maar ik kon toch keren.. allee!!
 
We lopen in Oostenrijk tamelijk langzaam een berg op. Komt er ineens van beneden een Belgische trekker/oplegger achteruit de berg op. Ik vraag de chauffeur, een Belg, waarom hij achteruit zit te klootzakken. Awel, roept de Belg me toe, d'r staat beneden zo enen bordje dat boven niet gekeerd kan worden, zunne... Ik denk he, das slim. Vooruit naar beneden.... we vervolgen onze weg en 3 kwartier later komt de Belg naar beneden... verbaasd als ik ben: ook weer achteruit... hij passeert ons en roept triomfantelijk uit het raam: Awel, zunne, t kostte moeite maar ik kon toch keren.. allee!!
Verkeerde topic ==>> Grappige zaken.....

_O-_O-_O-
 
Tja, jaaaahren geleden werden posters ge-burn-ed voor OT postings...
Of voor Top-Quoting (behaviour reported to moderators....)
We worden oud.

On Topic: Wind nog steeds Lekker, en gelukkig droog op de momenten dat ik op de motor zit.
(dus eigenlijk nog niets bijzonders meegemaakt vandaag)
 
Terug
Bovenaan Onderaan