Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als ze zitten te kutviolen en niet doorrijden op die rotondes doe ik weleens, of eigenlijk vaker, een compleet extra rondje (van de zaak) of ik sla 1/4 of 3/4 af tot de volgende rotonde om dan te keren en mijn weg te vervolgen, maakt mij die omweg nou uit, ben toch aan het spelen???
 
Er zijn genoeg rotondes waar fietsers haaientanden hebben en dus geen voorrang hebben.

Die rotondes dus....
Toch hebben ze dan wél voorrang, omdat de haaientanden niet van toepassing zijn.
Het fietspad is namelijk onderdeel van de rotonde en daarom geldt: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.

Stond perplex toen m'n instructeur dit zei en hij stuurde me het volgende artikel door. Interessant stukje wel :Y
 

Bijlagen

  • Rotonde en fietspaden.pdf
    6,1 MB · Weergaven: 8
Toch hebben ze dan wél voorrang, omdat de haaientanden niet van toepassing zijn.
Het fietspad is namelijk onderdeel van de rotonde en daarom geldt: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.

Stond perplex toen m'n instructeur dit zei en hij stuurde me het volgende artikel door. Interessant stukje wel :Y

Hetzelfde is het met fietspaden los naast de weg, met haaientanden waar je rechtuit in principe voorrang zou moeten krijgen, mits en maren.

De berm mag niet meer dan 5m zijn, want dan geldt het als nieuwe weg.

Haaientanden zouden leidend moeten zijn, rot op met de oude bepalingen en de CBR zijn kas vullende uitzonderingen op de Nederlandse, logische bepalingen die voor één ieder duidelijk wordt gemaakt met markeringen op de weg of per bord.

Allemaal leuk en aardig, maar als ik fiets word ik liever niet aangereden. De haaientanden opvolgen, de optische suggestie is beter dan de brakke bepaling van de verkeerswet hier.
Ergo voor als ik rijd met de motor. ik heb liever dat de fietser stopt, dan dat ie zich beroept op wat jij zegt en stuurde.

Nederland doet het overigens erg goed met belijning, markering en bebording in het algemeen overigens.
 
Laatst bewerkt:
Daarom elke situatie maar op gepaste wijze benaderen. Je ziet snel genoeg of (brom/snor)fietsers intentie hebben om te stoppen. Rem liever iets af dan dat ik op m'n snuffert lig
 
Vergis je niet, sommige heavy users hebben de volgende dag last van een gigantische kegel.
Dus er valt wel degelijk wat te meten.
 
Woont sinds kort een nieuwe buur met een brommer in mijn blok. Onze stoep is ca. 50 meter lang en 2.50 breed en zo zet hij zijn brommer neer: wat denkt iemand dan hè?
Screenshot_20190828-150404_Instagram.jpg
IMG-20190828-WA0000.jpeg
 
Woont sinds kort een nieuwe buur met een brommer in mijn blok. Onze stoep is ca. 50 meter lang en 2.50 breed en zo zet hij zijn brommer neer: wat denkt iemand dan hè? Bekijk bijlage 1422499Bekijk bijlage 1422500
AArgh zulke mensen

net hetzelfde als je op de supermarkt gewoon helemaal achteraan gaat staan waar niemand staat, zodat er niets met je nieuwe wagen kan gebeuren.
kom je terug en wat staat er dan naast je????????????
een complete lege rij / parking, maar nee het vak naast jou, dat moest'ie hebben
 
Denk dat die persoon van die scooter het niet bewust doet eigenlijk en niet bedenkt dat je de motor nog rechtop zet als je erop gaat zitten.
 
Woont sinds kort een nieuwe buur met een brommer in mijn blok. Onze stoep is ca. 50 meter lang en 2.50 breed en zo zet hij zijn brommer neer: wat denkt iemand dan hè? Bekijk bijlage 1422499Bekijk bijlage 1422500

Die denkt gewoon niet. Briefje op dat blauwe kreng plakken (met van dat goedkope action tape waarbij de plek waar het zat nog 2 jaar kleverig blijft})) met het verzoek iets meer ruimte te houden.
Ik had iets vergelijkbaars met een benedenbuur. Die rijdt in een oranje driewieler rond
(zoiets:
$_72.JPG
) en parkeerde hem ineens iedere keer precies tegenover de poortdeur (mijn motor staat al jaren op een klein binnenpleintje die via een met de poortdeur afgesloten steeg uitkomt op een plein, en deze buur loopt al jaren wekelijks langs mijn motor wanneer hij zijn fiets pakt) waardoor ik met de motor de draai bijna niet kon maken om in/uit die steeg te komen. Dat is ook zo'n situate met een plein van 60 meter lang ofzo, maar nee precies tegenover de enige deur moest ie hem zetten. Ik dacht eigenlijk dat hij het expres deed.
Nadat ik bijna door mijn rug ben gegaan om dat kreng te vertillen zodat ik eruit kon komen een A4'tje op het raam getaped of hij z'n Pluk van de Petteflet automobiel een meter verder of eerder neer kon zetten ipv direct tegenover de deur (in vriendelijkere bewoording). Kwam ik hem tegen een week later, helemaal verbaasd van dat briefje. Hij had zich nooit gerealiseerd dat het mijn motor was enz. (waarbij ik mij afvroeg wat het uitmaakt wiens motor het is, maar goed ben daar maar niet dieper op in gegaan) maar hij zou er vanaf nu op letten...
 
AArgh zulke mensen

net hetzelfde als je op de supermarkt gewoon helemaal achteraan gaat staan waar niemand staat, zodat er niets met je nieuwe wagen kan gebeuren.
kom je terug en wat staat er dan naast je????????????
een complete lege rij / parking, maar nee het vak naast jou, dat moest'ie hebben
Echt he... ik ben niet de enige duz..

500 plaatsen 0800 in de morgen, niemand in velden of wegen, ik zet die bus op de verste wegge plek bij de supermarkt, kom weer buiten en links en rechts staat een auto geparkeerd.
Nee, geen AT, gewoon dodo's.
 
Echt he... ik ben niet de enige duz..

500 plaatsen 0800 in de morgen, niemand in velden of wegen, ik zet die bus op de verste wegge plek bij de supermarkt, kom weer buiten en links en rechts staat een auto geparkeerd.
Nee, geen AT, gewoon dodo's.
Ik kan begrijpen dat iemand met dezelfde intentie ook helemaal achteraan gaat staan. Zodat er geen schade kan ontstaan.
Maar laat dan 1 vak open FFS
 
Terug
Bovenaan Onderaan