Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het gaat om het moment, zowel voor de automobilisten als voor de motorrijders.

Tijdwinst is vaak niets eens het doel, maar het op dát moment willen inhalen, omdat het kan, en als het niet kan, wordt dit toch gedaan met een verhoogd risico weliswaar.
 
Resumerend filter ik om niet stil te hoeven staan... rustig pruttelend in zn 2 rij je dan al gauw 35 40...
 
Ik hoekte hem deze week nog even om een opa heen die uit parkeergarage zo de weg op reed, de scooter die ik net inhaalde zal het benauwder hebben gehad..

Voor het stoplicht nog even liplees spelletje gedaan met opa, maar dat zal hem net als een paar minute ervoor hem total zijn ontgaan:+
 
Gistermiddag een brommerboy tegengekomen in Montfoort. Hij stond wat verloren op de rotonde dus ik stak vragen mijn duim op, kreeg een beetje een bedroefde blik terug. Toch maar even omgedraaid en gestopt, bleek dat hij afgesneden was, noodstop moest maken en om was gevallen. Altijd rottig! Beetje beurse knie en zijn schakelpedaal was omgeslagen waardoor hij muurvast zat. De auto die hem afsneed was helaas doorgereden en niemand had hem geholpen om onder de brommer vandaan te komen.

Bij een van de huizen een sleuteltje 10 en een hamer gehaald, schakelpedaal losgehaald omgedraaid en alles werkte weer. Die jongen was zo gelukkig! Heel erg leuk om zo makkelijk iemand weer op weg te kunnen helpen. En een les, ik moet echt simpel gereedschap op de motor meenemen!

brommert.jpg


Na dit avontuur begon mijn koppeling gek te doen. Thuis gecheckt en wat denk je, helemaal gerafeld. Heb het tonnetje vlak geslepen, doorboort en een nieuw stuk kabel erin vast gesoldeerd. Blijkt dat de kabel nu te kort is om noge te kunnen gebruiken... zo jammer, was helemaal blij met mijn McGuyver oplossing. Nieuwe koppelingskabel is nu onderweg, vrijdag installeren.

kabel1.jpg
kabel2.jpg
kabel3.jpg
 
Gistermiddag een brommerboy tegengekomen in Montfoort. Hij stond wat verloren op de rotonde dus ik stak vragen mijn duim op, kreeg een beetje een bedroefde blik terug. Toch maar even omgedraaid en gestopt, bleek dat hij afgesneden was, noodstop moest maken en om was gevallen. Altijd rottig! Beetje beurse knie en zijn schakelpedaal was omgeslagen waardoor hij muurvast zat. De auto die hem afsneed was helaas doorgereden en niemand had hem geholpen om onder de brommer vandaan te komen.

Bij een van de huizen een sleuteltje 10 en een hamer gehaald, schakelpedaal losgehaald omgedraaid en alles werkte weer. Die jongen was zo gelukkig! Heel erg leuk om zo makkelijk iemand weer op weg te kunnen helpen. En een les, ik moet echt simpel gereedschap op de motor meenemen!

Bekijk bijlage 1471146

Na dit avontuur begon mijn koppeling gek te doen. Thuis gecheckt en wat denk je, helemaal gerafeld. Heb het tonnetje vlak geslepen, doorboort en een nieuw stuk kabel erin vast gesoldeerd. Blijkt dat de kabel nu te kort is om noge te kunnen gebruiken... zo jammer, was helemaal blij met mijn McGuyver oplossing. Nieuwe koppelingskabel is nu onderweg, vrijdag installeren.

Bekijk bijlage 1471147Bekijk bijlage 1471148Bekijk bijlage 1471149
:t
 
Als je toch een bahco meeneemt, kies dan voor een klein doppensetje. De Action heeft er eentje voor een paar euro, goed genoeg voor zulk gebruik.

Bij mijn motor heb ik voor een aantal bouten echt doppen nodig, omdat ze wat verzonken liggen. Met sleutels kan je er niet bij.
 
Ja, gaf een goed gevoel! En nee, heb die meuk dus niet bij me. Ga een waterpomptang, bahco en wat sleutels in een bundeltje toevoegen denk ik.
Ik heb wel eens mijn pookje verloren onderweg, we vonden hem 400 meter terug _O- en er was iemand in de groep met het bewuste steeksleuteltje. Zo weer verder in the middle of nowhere (Zeeland ergens landelijk).
En nu neem ik nog steeds geen gereedschap mee :+ want dat is extra gewicht.
 
Ik heb wel eens mijn pookje verloren onderweg, we vonden hem 400 meter terug _O- en er was iemand in de groep met het bewuste steeksleuteltje. Zo weer verder in the middle of nowhere (Zeeland ergens landelijk).
En nu neem ik nog steeds geen gereedschap mee :+ want dat is extra gewicht.
En je motor draait al op de top van zijn vermogen …? Hoeveel scheelt het in de prestaties als je toch enkele basisgereedschappen meeneemt?
 
Gisteren rij ik op de snelweg en mijn step rechts floept naar beneden schiet met m’n voet naar het asfalt.
Was er een inbusbout losgetrild,gelukkig gereedschap bij me en bij tankstation gerepareerd.
blij dat dat niet gebeurde als ik sta tijdens een drempeltje😀
was ook lastig om de achterrem te gebruiken.
 
Heb ook nog een 1.200 en een 1.000cc staan.
Het eerste wat ik doe is het boordgereedschap eruit halen.
Lean as it can be. :Y
En dat met BMW,s 😬 ,wat een held:},aan de andere kant als een BMW kapot gaat gaan ze goed kapot,dan heb je meer aan een ANWB lidmaatschap incl berging;)
 
Heb ook nog een 1.200 en een 1.000cc staan.
Het eerste wat ik doe is het boordgereedschap eruit halen.
Lean as it can be. :Y
I know. ;)

Bij mij zit 't er bij de 300 nog in trouwens... de 1200 zit zonder omdat ik 't eruit heb gehaald om ergens bij te kunnen, en daarna vergeten ben terug te plaatsen. :P
 
I know. ;)

Bij mij zit 't er bij de 300 nog in trouwens... de 1200 zit zonder omdat ik 't eruit heb gehaald om ergens bij te kunnen, en daarna vergeten ben terug te plaatsen. :P
Ik kwam vanochtend een onbekend etui tegen onder in de laadjes van mijn kledingkast.
Daar zat zo'n fietsgereedschapsdingetje in met onder meer imbussen zoals een zakmes werkt.
Eerlijk gezegd dacht ik gelijk dat ik eens op zoek moest gaan naar zo'n ding met Torx. BMW gebruikt geen imbus bij eigen makelij.
Het boordgereedschap snap ik ook niet altijd, als thuisklusser wil je zo'n set zelf samenstellen.

Wat HCx zegt, een doppensetje kan ook handig zijn (wel de maten overeenstemmen met de motor).

Maar dan alleen op vakantie o.i.d. want ik neem geen extra gewicht mee. :+
Het komt wel een keer. :Y
 
een torx setje is klein en erg handig op een BMW, eerlijk gezegd vind ik BMW wel de meest inconsistente bouwer, japanners zijn veel makkelijker qua gereedschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan