Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Heerlijk toch ?!
vind het een fijner geluid dan die jankende kids die ik normaal hoor ;)
Mijn collega staat bij de motor.. ik doe mijn oordoppen ondertussen in.. en ze lacht zich kapot..
Wij hebben gewoon de herrie en jij doet oordoppen in omdat je motor zoveel lawaai maakt!!!

Ehh.. nee voor de wind. :? :$
 
Net 100km zonder doppen gereden ,t gaat nog best 👍van allerlei soorten geprobeerd,maar t allemaal net nix
 
Net 100km zonder doppen gereden ,t gaat nog best 👍van allerlei soorten geprobeerd,maar t allemaal net nix


Het gaat ook wel best Jan dat is het probleem niet. Gaat om de langdurige blootstelling waar je beetje bij beetje gehoorbeschadiging kan krijgen. Met uiteindelijk tinnitus tot gevolg. Ik vind doppen ook niet prettig maar draag ze wel :)
 
Ik rijd pas 40j zonder ,en ik hoor vaak nog teveel🤔

Ah dan is het toch al te laat :];)H et is ook niet gezegd dat je het krijgt, alles te maken met je helm, scherm, wat je qua wegen rijdt (veel snelweg is minder goed). Het is alleen wel een risico waar je je bewust van moet zijn, het is niet te verhelpen en dan komt je spijt te laat mocht je er wel last van krijgen.

Heb zelf net weer gereden, mooi weer veel motorrijders wel tegen gekomen. Wel lekker rustig op de weg en toch ook weer volk wat je niet ziet.
 
Net 100km zonder doppen gereden ,t gaat nog best 👍van allerlei soorten geprobeerd,maar t allemaal net nix
Ik heb ergens zon test set besteld op internet, volgens mij wel 25 verschillende soorten en maten en heb daardoor meerdere goede opties over gehouden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik rustig zou rijden en zonder lawaai pijp ik ook zonder dopjes ging rijden.
 
Moest even @*Jan* aftroeven, die zal wel pas wakker worden als mijn uitlaten al afgekoeld zijn:+

20200408_041827.jpg
 
Ik had vandaag een wielrenner die groette... Dat zie je ook niet elke dag! :+ :o
Wielrenners onderling wel. En mensen die met een tent achterop lange afstanden fietsen ook. Net als mensen op van die jaren 70 stalen racefietsen. Het is wat dat betreft net als motorrijden.
 

Helaas overleden 😢
Ja reed door die file op weg naar huis gisteren. Zag toen al een lijkwagen staan achter de "partytent" (ik weet slechte woordkeuze) van de brandweer. Dacht nog, das serieus mis, maar die hoeft iig niet naar de IC. Las thuis pas dat het een motorrijder was, op zich is een automobilist niet minder erg maar doet je wel weer eens realiseren hoe kwetsbaar we zijn.
 

Helaas overleden 😢
Ik heb moeten zoeken, het staat in de regels, al jaren vrijwel volkomen onvindbaar weliswaar, dat dit soort berichten ongewenst is. Richtlijnen, kopje ongelukken.

Het kan niemand worden kwalijk genomen dat je de richtlijnen nog nooit gezien hebt. Onvindbaar, en daarmee een regel die niet is te handhaven. En daarmee willekeurig. En dus onbevredigend. Onnodig.
 
Ik heb moeten zoeken, het staat in de regels, al jaren vrijwel volkomen onvindbaar weliswaar, dat dit soort berichten ongewenst is. Richtlijnen, kopje ongelukken.

Het kan niemand worden kwalijk genomen dat je de richtlijnen nog nooit gezien hebt. Onvindbaar, en daarmee een regel die niet is te handhaven. En daarmee willekeurig. En dus onbevredigend. Onnodig.
Dat wist ik inderdaad ook niet
 
Ik heb moeten zoeken, het staat in de regels, al jaren vrijwel volkomen onvindbaar weliswaar, dat dit soort berichten ongewenst is. Richtlijnen, kopje ongelukken.

Het kan niemand worden kwalijk genomen dat je de richtlijnen nog nooit gezien hebt. Onvindbaar, en daarmee een regel die niet is te handhaven. En daarmee willekeurig. En dus onbevredigend. Onnodig.
Knap werk dat je dit 'kweetnietwaarvandaan hebt opgediept! Interessant leesvoer. Heb het 's even bekeken. Ik denk dat de crew zelf ook niet meer weet dat dit stuk nog bestaat. Het is echt uit de oude doos. Duidelijk is dat veel van deze aanwijzingen/voorschriften niet meer worden gehandhaafd en dat de crew er zelf ook tegen zondigt :P
 
Ik heb moeten zoeken, het staat in de regels, al jaren vrijwel volkomen onvindbaar weliswaar, dat dit soort berichten ongewenst is. Richtlijnen, kopje ongelukken.

Het kan niemand worden kwalijk genomen dat je de richtlijnen nog nooit gezien hebt. Onvindbaar, en daarmee een regel die niet is te handhaven. En daarmee willekeurig. En dus onbevredigend. Onnodig.

Mag ik dan nog even mierenneuken?

Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot.

Het is geen topic, een post in een bestaande topic. Dus de regel gaat niet op.

Man, man, man.. alsof ik voordeel/blijschap krijg van dergelijke berichten.. Als het je niet interesseert, reageer dan gewoon niet.
 
Mag ik dan nog even mierenneuken?

Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot.

Het is geen topic, een post in een bestaande topic. Dus de regel gaat niet op.

Man, man, man.. alsof ik voordeel/blijschap krijg van dergelijke berichten.. Als het je niet interesseert, reageer dan gewoon niet.

Mwah je kan het natuurlijk ook zo bekijken dat niet ieder artikel hier op hoeft t.a.v. ongelukken van motorrijders. Het is wat anders als je er langs bent gereden en het daarom plaatst in dit topic. Als je dan toch wil mierenneuken daar is dit topic voor bedoeld :t Maar wat maakt het toch allemaal uit, iedereen zit in hetzelfde schuitje. Ga naar buiten wanneer dat kan, geniet er van. Ga ergens met een bakkie pleur zitten op een rustige plek, Corona heeft ook zo zijn voordelen. Rust, ruimte en geen drukte. Waar ik eerst genoot om tussendoor de files te rijden geniet ik nu stiekem wel heel erg van de rust.. :}
 
Vanochtend een leuk momentje mee gemaakt.
Tegen alle regels in, van nu en van die al langer bestaan.
Na zeer lange tijd weer eens ouderwets een stoplicht sprintje gemaakt.
Geheel ongepland uiteraard, en voor de moraalridders onder ons op een mooi stuk rechte weg.
En ook maar een kort stukje (het zegt het al, stoplicht sprintje).

Hoe dan?

Rij op het gemakkie richting werk.
Kom bij stoplicht aan, en staat er een collega rijder naast mij voor het stoplicht.
Effe de ochtend groetje, stoplicht gaat op groen en beide vertrekken.
Geheel onbedoeld allebei dus net effe wat meer gas er op, om vervolgens volgas samen naar de volgende stoplichten te sprinten.

Aankomend bij het volgende stoplicht, allebei weer direct van het gas af en beide een 'bevredigend' duimpje omhoog.
Om vervolgens weer samen op het gemakkie onze reis te vervolgen :]...



Geheel tegen alle regels in, toch stiekum wel weer effe 'leuk'
 
Vanochtend een leuk momentje mee gemaakt.
Tegen alle regels in, van nu en van die al langer bestaan.
Na zeer lange tijd weer eens ouderwets een stoplicht sprintje gemaakt.
Geheel ongepland uiteraard, en voor de moraalridders onder ons op een mooi stuk rechte weg.
En ook maar een kort stukje (het zegt het al, stoplicht sprintje).

Hoe dan?

Rij op het gemakkie richting werk.
Kom bij stoplicht aan, en staat er een collega rijder naast mij voor het stoplicht.
Effe de ochtend groetje, stoplicht gaat op groen en beide vertrekken.
Geheel onbedoeld allebei dus net effe wat meer gas er op, om vervolgens volgas samen naar de volgende stoplichten te sprinten.

Aankomend bij het volgende stoplicht, allebei weer direct van het gas af en beide een 'bevredigend' duimpje omhoog.
Om vervolgens weer samen op het gemakkie onze reis te vervolgen :]...



Geheel tegen alle regels in, toch stiekum wel weer effe 'leuk'
En waarom niet ?? De fok ermee ,ff lekker 👍
 
Vanochtend een leuk momentje mee gemaakt.
Tegen alle regels in, van nu en van die al langer bestaan.
Na zeer lange tijd weer eens ouderwets een stoplicht sprintje gemaakt.
Geheel ongepland uiteraard, en voor de moraalridders onder ons op een mooi stuk rechte weg.
En ook maar een kort stukje (het zegt het al, stoplicht sprintje).

Hoe dan?

Rij op het gemakkie richting werk.
Kom bij stoplicht aan, en staat er een collega rijder naast mij voor het stoplicht.
Effe de ochtend groetje, stoplicht gaat op groen en beide vertrekken.
Geheel onbedoeld allebei dus net effe wat meer gas er op, om vervolgens volgas samen naar de volgende stoplichten te sprinten.

Aankomend bij het volgende stoplicht, allebei weer direct van het gas af en beide een 'bevredigend' duimpje omhoog.
Om vervolgens weer samen op het gemakkie onze reis te vervolgen :]...



Geheel tegen alle regels in, toch stiekum wel weer effe 'leuk'
Wat is er mis met vlot wegrijden bij groen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan