Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat maakt echt wel uit, met eigen ervaring ondervonden. Maar ik zal je ervan overtuigen; scheelt ruim 10 graden farrnheit wat in dit voorbeeld neerkomt op een graad of 6 ín de helm. Buitentemperatuurverschil is nog groter.

Ik heb een witte en een zwarte helm. De ventilatie is doorslaggevend.
Natuurlijk warmt een helm op als je hem in de zon legt, maar in de praktijk ontstaat de warmte van binnen (lichaamstemperatuur), en moet naar buiten getransporteerd worden. Een helm is niet vergelijkbaar met een auto.
 
Niet zozeer onderweg, maar thuis meegemaakt.
Belde de brandweer aan.
Bleek het m'n motor te zijn die in de gezamenlijke fietsenstalling staat.
Vanmiddag na het werk getankt en blijkbaar zo volgetankt dat ie is gaan lekken.
Ik de motor gewoon weggezet en niets gemerkt.
Bleek er dus een plasje benzine onder te liggen en dat rook je nogal. Bezorgde bewoners de brandweer gebeld en die belden toen bij mij aan.
Oeps...Dan voel je je wel een kluns.
Heb je nog geen 2 weken je motor, overkomt je dit.
De ruimte geventileerd, de benzine opgeruimd en ik heb iedereen maar bedankt en m'n verontschuldigingen aangeboden.
Gelukkig konden we er wel om lachen en niets ernstigs verder.
Daarna maar even nog een rondje gereden in iets hogere toeren dan ik normaal doe.

Ach ja, weer een wijze les geleerd. Niet helemaal aftoppen als je de motor daarna op de zijstandaard wegzet.
In mijn geval is het nog 3,5 km rijden vanaf de pomp naar huis, dus geen probleem :t
Een auto heeft wielen... :Y
En een paard heeft benen 😆
 
Ja.
Dat een paard een edel dier is kwam ooit bij de cavalerie vandaan, die hadden immers nix anders. Dat een paard één van de gevoelsmatig intelligente dieren is staat hier buiten. Een paard weet alles van je, meer dan een hond... maarja, dat is andere shit
 
Ja.
Dat een paard een edel dier is kwam ooit bij de cavalerie vandaan, die hadden immers nix anders. Dat een paard één van de gevoelsmatig intelligente dieren is staat hier buiten. Een paard weet alles van je, meer dan een hond... maarja, dat is andere shit
Zeker bij van die paardenvrouwkes moet je de opmerking maken dat paarden best fijne dieren zijn, met een beetje croma op de rug op je bord...
 
Gisteren, rustig ritje door de file richting huis, veel koekblikjes vrachtblikjes lekker opzij:t
Rij ik in de stad, komt er een of ander stuk HERSENLOOS RAND DEBIEL aanzetten in zijn Merkedesh bussie,
kijkt mij vol in mijn patsert aan, en jawel GAS EROP en ervoor|(
Zelfs na getoetert, krijg je nog een blik naar je toe geworpen van "Wat?? Er is toch niets fouts gegaan...)


Het is dat je zelf al eerder weet wat ze gaan doen voordat de knuppels zelf weten wat ze gaan doen...
:Y
 
Het is dat je zelf al eerder weet wat ze gaan doen voordat de knuppels zelf weten wat ze gaan doen...
:Y
Ik ben er wel eens op gaan letten maar ik nader geen een kruising meer zonder hand en voet aan koppeling en rem
 
Even door zand en gras gebraapt

20200402_130517.jpg


20200402_130531.jpg
 
Volgens mij is het na 19 uur helemaal nergens meer 130 max 120.

Gelukkig niet zeg... Stukken waar vóór de invoering van 100 130 gereden mocht worden zijn nu nog steeds 130 na 19u, en de stukken waar je bij de eerdere aanpassing nog maar 120 mocht zijn na 19u nu nog steeds 120. Aangegeven door het o-zo-duidelijke dubbele bord 100 (6-19) 120 (19-6).
 
Heb het ondertussen ook gezien hier in de buurt was het allemaal 120, maar inderdaad er zijn nog stukken waar het 130 is.
 
Een boel modder op de weg ,de boeren zijn ook weer aan de gang :t ,dan is t nog fijner :]met de Funduro *O*
 
Een paar jaar geleden werkte ik een jaar in Friesland en ik woon in Spijkenisse. Ik reed twee keer per week op en neer. En dan kom je net tegen zeven uur aan bij het stuk op de A4 met trajectcontrole bij Leiden. Bij mijn overmaatse BMW 530 GT ging dan uiteraard de rechtervoet aanzienlijk omlaag. Tot 19:00 mag je er 100, daarna 130. Maar de hele goegemeente blijft dan 100 kachelen en bij voorkeur links, terwijl rechts leeg is. Als je 60 k km per jaar woon-werk rijdt dan kun je je behoorlijk ergeren daaraan.
 
Ook even stukkie wezen toeren :]

Rutte zal maandag wel weer zijn waardering uitspreken over hoe wij ons netjes aan de regels hielden en thuis bleven, tijdens dit mooie lente weekend. :P

Maar daar was op de weg en in de buurt van recreatie gebieden absoluut niets van te merken, ik kon er soms zelfs niet door omdat het zo druk was })

Maar op de snelweg hielden de meeste zich wel aan de 100 km/u dat dan weer wel :t
 
Aan de motorrijder die voor de gevangenis in Lelystad op z'n plaat ging, veel sterkte. Volgens mij stond ie in z'n pak bij een politie auto, dus ik neem aan dat ie niet zwaar gewond was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan