Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

motorrijden hier in het westen is heel anders dan in de rustigere delen van het land.

Maar goed on topic :
vrijdag achter een bejaarde man diue tegend langzaam zijn weg vind , ik heb nooit haast dus doe je best .
op een rotonde afrijdend zie ik in mijn spiegel een blauw zwaailicht achterop komen ....
om te zorgen dat ze er langs kunnen vóór de rotonde minder ik vast vaart .
Opa echter heeft helemaal niet in de gaten totdat ze vak achter hem zitten en de totale paniek toeslaat .
Opa bevriest op de rotonde en zet zijn auto direct stil , met als gevolg dat alles direct vast staat inclusief de agenten .
politie uit de wagen om de oude man aan te sporen ruimte te maken maar die was helemaal in shock .
En dan te bedenken dat de demografische bult van de babyboom generatie pas rond 2030 gepland staat!
 
Ach ik had laatst een bejaarde die midden op een kruispunt stil wilde gaan staan terwijl er helemaal niks aankwam en we een verkeerslicht met een pijl hadden, dus vrij rijden.....
Ik toeterde om haar tot rijden te manen, maar toen kreeg ik op het rechte stuk erna nog wat brake checks te verduren .... 8)7
Gelukkig was ik sowieso al van plan om te tanken, dus zat ik er maar kort achter.
 
Ach ik had laatst een bejaarde die midden op een kruispunt stil wilde gaan staan terwijl er helemaal niks aankwam en we een verkeerslicht met een pijl hadden, dus vrij rijden.....
Ik toeterde om haar tot rijden te manen, maar toen kreeg ik op het rechte stuk erna nog wat brake checks te verduren .... 8)7
Gelukkig was ik sowieso al van plan om te tanken, dus zat ik er maar kort achter.

In bepaalde delen (dialecten) van Nl zou je nu te horen krijgen dat je voldoende afstand moet houden :+
 
Van de week twee bejaarden met elektrische fietsen die een kruispunt wilden oversteken: Man rijdt vóórop en stopt (blijkbaar omdat hun verkeerslicht daarom vroeg) vrouw schiet voorbij het mannetje en knalt gewoon door. Kijkt nog wel even achterom waar hij blijft.. Het kruisende verkeer begon inmiddels al op te rijden. Nog boos de auto's in kijken ook het ouwe lerp.
 
Er vandaag verschrikkelijk genadeloos uitgereden door een Tesla.
Zo'n S denk ik ... ( breed )

Reden allebei weg bij de tolpoortjes van de Westerschelde tunnel ( en bekend.. "drag" stukje )

Niet alleen werd die tesla rap groter in m'n spiegel ( ik tikte al ... "heel erg te hard volgens de regels aan" ) , maar kwam hij me
nog eens met een bloedgang voorbij ook.

Terwijl ik al "standrechtelijk ge-executeert te hard reed "


Bizar hoe snel die dingen zijn * buigt diep en neeeeederig *


Later werden, zoals het hoort.. duimpjes uitgewisseld :) :)


En heb op m'n ouwe vfr er al menig sportauto uitgereden van heel wat exotische merken.


Word je d'r verdomme genadeloos uitgereden door een opgevoerde srv wagen !
Hou ik van :)
 
ik ben vorige keer de rij voor het stoplicht voorbij gereden om voor aan plaats te nemen , toen pas zag ik dat ik voor een tesla was gaan staan en ik op mijn 125 cc tje reed ................ik heb vast sorry gezegt en ruim baan gemaakt bij het op trekken .

echt die Tesla's zijn zo bizar sterk ....zou er graag eens in rijden
 
Er vandaag verschrikkelijk genadeloos uitgereden door een Tesla.
Zo'n S denk ik ... ( breed )

Reden allebei weg bij de tolpoortjes van de Westerschelde tunnel ( en bekend.. "drag" stukje )

Niet alleen werd die tesla rap groter in m'n spiegel ( ik tikte al ... "heel erg te hard volgens de regels aan" ) , maar kwam hij me
nog eens met een bloedgang voorbij ook.

Terwijl ik al "standrechtelijk ge-executeert te hard reed "


Bizar hoe snel die dingen zijn * buigt diep en neeeeederig *


Later werden, zoals het hoort.. duimpjes uitgewisseld :) :)


En heb op m'n ouwe vfr er al menig sportauto uitgereden van heel wat exotische merken.


Word je d'r verdomme genadeloos uitgereden door een opgevoerde srv wagen !
Hou ik van :)
Model S P100D 0-100 2.7 sec.

 
Ik weet het niet welke het was, brede kont dus niet dat budget modelletje.

Het eerste moment van verbazing is dat ik met veelsteveelhard een auto heel hard dichtbij zag komen
in een trillend spiegeltje

" watdefuck ! " ... - naar rechterbaan -

Stuift er een ( nu duidelijk ) tesla je voorbij met een rotgang..

Voor het idee, ik bijna op een gangentje dat normale snelle Duitsers al in de begrenzer schieten ...

Heel bizar snel die tesla , gaaf :)
 
Ik weet het niet welke het was, brede kont dus niet dat budget modelletje.

Het eerste moment van verbazing is dat ik met veelsteveelhard een auto heel hard dichtbij zag komen
in een trillend spiegeltje

" watdefuck ! " ... - naar rechterbaan -

Stuift er een ( nu duidelijk ) tesla je voorbij met een rotgang..

Voor het idee, ik bijna op een gangentje dat normale snelle Duitsers al in de begrenzer schieten ...

Heel bizar snel die tesla , gaaf :)
Hij was onderweg naar de laadpaal.
 
Ik weet het niet welke het was, brede kont dus niet dat budget modelletje.

Het eerste moment van verbazing is dat ik met veelsteveelhard een auto heel hard dichtbij zag komen
in een trillend spiegeltje

" watdefuck ! " ... - naar rechterbaan -

Stuift er een ( nu duidelijk ) tesla je voorbij met een rotgang..

Voor het idee, ik bijna op een gangentje dat normale snelle Duitsers al in de begrenzer schieten ...

Heel bizar snel die tesla , gaaf :)
Al die Tesla’s zijn snel, voordat jij kunt reageren zijn zij al weg, probeer ze dan nog in te halen. Mijn buurman heeft er eentje met performance ‘kit’….brrr wat snel, je hoort de banden ‘kleven’ aan de wegdek omdat je geen ICE hoort…
 
Al die Tesla’s zijn snel, voordat jij kunt reageren zijn zij al weg, probeer ze dan nog in te halen. Mijn buurman heeft er eentje met performance ‘kit’….brrr wat snel, je hoort de banden ‘kleven’ aan de wegdek omdat je geen ICE hoort…
Dat is geen kleven, dat is fluisterstil gummen.
Denk dat een Teslarijder met een beetje lompe voet 6000 km met een setje banden doet.
Tel uit je winst, niet duur tanken, wel drie keer zo vaak banden kopen.
 
Dat is geen kleven, dat is fluisterstil gummen.
Denk dat een Teslarijder met een beetje lompe voet 6000 km met een setje banden doet.
Tel uit je winst, niet duur tanken, wel drie keer zo vaak banden kopen.
3 keer zo vaak? Als 6000 km de max is met zo’n ding, dan ruim 8 keer zo vaak, want ik doe gemiddeld 40 a 50 duizend km’s met een setje banden op de auto (a raison van circa €2000 :X) , en dat is met 1800 kg rijklare massa, om en nabij 600 Nm koppel, en een vlotte rijstijl.
 
Gisteren nog maar eens zo'n ****ciel met een toerbuffel tegengekomen met van die extra lampen er op. Zijn gewone koplamp natuurlijk uitgerust met een aftermarket LED pit en op de beugels aan elke kant een dikke LED verstraler. Uiteraard stond alles mooi omhoog gericht of zodanig veel strooilicht dat je er geen worst meer van kan maken en gewoon een grote wazige lichtvlek op je af ziet komen.
En dan kijken ze je nog verontwaardigd aan als je ze groot licht op hun flikker geeft...
Ik kan er niet aan doen maar wat heb ik een sch**thekel aan dat volk.
 
Ik heb 700 plus nM (diesel power), op alle vier de wielen. Ik moet wel erg, erg rustig, lees op eieren-, rijden om de 50.000km te halen. Ik zit met normaal rijden op 30-40k km's.
Koppel is fun, maar ook funest voor de bandjes ;)


O ja, nog niets meegemaakt vandaag, hele dag thuis werken :D
 
Daarom, altijd leuk om met de Energica ergens naast te gaan staan. Vooral naast een Tesla die denkt dat-ie snel is.
(mind you: filmpje uit 2015. Inmiddels zijn er al wat pk's kW's bij de diverse modellen bijgekomen)

 
Achja snel spul.…….heb je niks aan zoals ik eerder schreef.

Gewoon lekker touren op buiten wegen…:]…..niks spannends maar wel genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan