Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Jeetje. Ik rij motor omdat ik het leuk vind. Gewoon een rondje, zonder speciale bestemming. En dan lekker snel accelereren... heerlijk :]
Ik ook. Maar het ging niet over motorrijles. Daar heb ik nog nooit gehoord dat ik vlot moest opschakelen. Eerder dat ik hard mag doortrekken. Compleet andere manier van rijden dan in een auto.
 
Ik zeg: ALLE auto's en motoren gewoon constant met sirene en zwaailicht. Gewoon om te zorgen dat je er nooit een over het hoofd ziet.

/edit: okee @Rob RD , ook ik spreek ook wel eens in stijlfiguren als sarcasme en hyperbolie O-)
 
Ik zeg: ALLE auto's en motoren gewoon constant met sirene en zwaailicht. Gewoon om te zorgen dat je er nooit een over het hoofd ziet.

/edit: okee @Rob RD , ook ik spreek ook wel eens in stijlfiguren als sarcasme en hyperbolie O-)
Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......
En als ze er dan over de vluchtstrook (op de snelweg) voorbij wilden, werden ze doodleuk geblokt.... (uiteraard dashcam aan boord, beelden + kenteken naar politie en die kregen echt wel een bekeuring :P )
Maar ook zwaailicht en sirene is dus geen garantie helaas.
 
Okee, in dat geval graag allemaal zo'n soort langwerpige ballon-man op het dak.

1660297696407.png
 
Okee, in dat geval graag allemaal zo'n soort langwerpige ballon-man op het dak.

Bekijk bijlage 1792778

Ik kom de laatste jaren best wat types in hun auto tegen die precies dit proberen! Maar kennelijk lopen die ballonnen snel leeg want ik zie ze alleen wanneer ze die ballon aan het opblazen zijn achter het stuur… :+
 
Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......
En als ze er dan over de vluchtstrook (op de snelweg) voorbij wilden, werden ze doodleuk geblokt.... (uiteraard dashcam aan boord, beelden + kenteken naar politie en die kregen echt wel een bekeuring :P )
Maar ook zwaailicht en sirene is dus geen garantie helaas.
Sommige mensen zien zelfs een Boeing 747 van rechts nog over het hoofd...
 
IMG_9020.jpeg

Automobilisten…pfff Niet vandaag, maar vorige week.
We reden een prachtige route door het zuiden van Limburg. Een oude Tanktas Tocht van Promotor uit 1996- de Zuid Limburg en Voerstreek route. Hij is ondermeer te vinden op MRA. De route is niet zo lang, ruim 100km. Na de lange dag van gisteren wilden we ook even een dagje rustig aan doen. Heerlijke stuurweggetjes met zelfs een aantal haarspeldbochten. Een aantal weggetjes is evenwel smal, twee auto’s kunnen mekaar niet passeren. Het span is 2 meter breed, dus breder dan veel auto’s. Op zo’n weggetje rijdt Dia 100 m achter me. Net op het punt waar het breder wordt, komt er een tegenligger aan. Een klein bedrijfsautootje. Ik gebaar de man dat hij even moet wachten. Hij meent van niet en rijdt door. Even later staat hij tegenover Dia en kan niet verder. Dia kan natuurlijk niet achteruit (bovendien was dat dan een kilometer) en hij hoefde maar 100m terug. Hij vond evenwel dat ze de kant in moest, hetgeen ze vanzelfsprekend niet ging doen, er liep een geul naast de weg. Dus ze stapte af en zei, het spijt me, maar u zal echt achteruit moeten. Hij vond van niet en vond dat Dia daar sowieso niet had moeten rijden. Uiteindelijk, na een hoop getier, koos hij natuurlijk eieren voor zijn geld, want dit was echt een kansloze “show down” Je hebt er bij pfff. Morgen wordt het hier erg warm, mede vanwege Piri gaan we daarom naar huis. 30°C is te warm in het zijspan.


1a7972b2-80e4-4f4f-8383-4e01c0007834.jpg
 
Daarom rijd ik ‘s nachts ook gewoon zonder licht. Je moest eens weten hoeveel ongelukken er gebeuren met auto’s en motoren die licht aan hebben; het is helemaal geen garantie dus laat ik het gewoon uit.

:+
Daarom rij ik altijd met alcohol op. Bij 23% van alle ongelukken is alcohol in het spel. Dat betekent dat bij 77% van de ongelukken géén alcohol is genuttigd. Het krijgen van een ongeluk in nuchtere toestand is dus meer dan 3x zo groot dan wanneer je dronken bent.



:+
 
Dat is dezelfde redenatie dat je beter met 100 door rood kan rijden dan met 50. De helft zo lang op de kruising, dus minder kans op ongelukken.
Daar zit wat in. En als je iemand aanrijdt, vooral niet mee bemoeien, ze hebben het al moeilijk genoeg. Beter rijd je hard weg, des te meer ruimte voor de ambulanciers om hun werk te doen.
 
Was op weg naar huis en speling in koppeling leek steeds meer en meer te worden, dus meteen van de ringweg af en naar de paralelbaan....

Yup, koppelingskabel geknapt.
1660316367074.png


Kon dus de motor nog eventjes naar huis lopen duwen...
1660316510251.png

In deze temperatuur met motorpak aan en "vol-beladen" motor is die 250+Kg toch best zwaar en die 18 minuten was eerder 45.
 
Zeker weten dat je niet een omweg langs de coffeeshop hebt genomen?

Maar balen van de kabel. Succes met fixen. Ik had 'm denk ik met dit weer en zo'n stukkie liever gewoon laten staan tot de zon onder was :)
 
Je kan toch zonder koppeling ook rustig naar huis rijden
"Jeen", niet als je stopt, in vrij zet en kijkt wat er loos is.... met draaiende motor in versnelling zetten viel ie steeds af, kreeg niet genoeg snelheid in gewandeld om 'm dan aan de praat te houden.

En laten staan waar ik m niet echt goed vast kon zetten stond me toch minder aan, vooral gezien de hoeveelheid bakwagens/vrachtwagens nog dat stuk rijden.
enfin, hij is thuis, vanavond of morgen eens m'n "reserve kabel" monteren...
(universeel reparatiekitje, lag thuis ipv in m'n koffer.... per ongeluk met vakantiezooi eruit gehaald.)
 
Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......
En als ze er dan over de vluchtstrook (op de snelweg) voorbij wilden, werden ze doodleuk geblokt.... (uiteraard dashcam aan boord, beelden + kenteken naar politie en die kregen echt wel een bekeuring :P )
Maar ook zwaailicht en sirene is dus geen garantie helaas.
Google voor de grap eens... Ambulance op z'n kant.
Pagina's vol met ambulance 's die over het hoofd z'n gezien. Wij gaan er al niet meer van uit dat we gezien worden. 40M2 geel, blauwe knipperende lampen en een bak vol herrie. En bijna dagelijks hebben we een "bijna dood" ervaring -O-
 
Google voor de grap eens... Ambulance op z'n kant.
Pagina's vol met ambulance 's die over het hoofd z'n gezien. Wij gaan er al niet meer van uit dat we gezien worden. 40M2 geel, blauwe knipperende lampen en een bak vol herrie. En bijna dagelijks hebben we een "bijna dood" ervaring -O-
Zitten er bij zo'n ambulance dan niet gewoon van die AED elektroden in de rugleuning? (/edit: of gordel, waarschijnlijk betere plek...)
 
Was op weg naar huis en speling in koppeling leek steeds meer en meer te worden, dus meteen van de ringweg af en naar de paralelbaan....

Yup, koppelingskabel geknapt.
Bekijk bijlage 1792890

Kon dus de motor nog eventjes naar huis lopen duwen...
Bekijk bijlage 1792892
In deze temperatuur met motorpak aan en "vol-beladen" motor is die 250+Kg toch best zwaar en die 18 minuten was eerder 45.
Eindhoven *O*
 
"Jeen", niet als je stopt, in vrij zet en kijkt wat er loos is.... met draaiende motor in versnelling zetten viel ie steeds af, kreeg niet genoeg snelheid in gewandeld om 'm dan aan de praat te houden.

En laten staan waar ik m niet echt goed vast kon zetten stond me toch minder aan, vooral gezien de hoeveelheid bakwagens/vrachtwagens nog dat stuk rijden.
enfin, hij is thuis, vanavond of morgen eens m'n "reserve kabel" monteren...
(universeel reparatiekitje, lag thuis ipv in m'n koffer.... per ongeluk met vakantiezooi eruit gehaald.)
Daar rijd zo'n beetje alles langs wat er bij Daf uit de fabriek komt, plekkie voor een motor hebben ze wel. En het is ook wel een buurtje inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan