kirill007
MF veteraan
Ik heb zelfs de clown emoji gebruikt om het aan te duiden.Sarcasme.
Ooit van gehoord??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb zelfs de clown emoji gebruikt om het aan te duiden.Sarcasme.
Ooit van gehoord??
Ik ook. Maar het ging niet over motorrijles. Daar heb ik nog nooit gehoord dat ik vlot moest opschakelen. Eerder dat ik hard mag doortrekken. Compleet andere manier van rijden dan in een auto.Jeetje. Ik rij motor omdat ik het leuk vind. Gewoon een rondje, zonder speciale bestemming. En dan lekker snel accelereren... heerlijk
Ik vind dat een auto minimaal WIT als kleur moet hebben maar het liefst nog oranje of geel.Daarom ben ik dus voor fluohesjes op de motor en in de auto.
Zonder hesje vraag je erom om over het hoofd gezien te worden.
Ik heb in auto's gereden waar die optie er standaard op zat (heel vreemd) en dan nog zien mensen je over het hoofd.Ik zeg: ALLE auto's en motoren gewoon constant met sirene en zwaailicht. Gewoon om te zorgen dat je er nooit een over het hoofd ziet.
Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......Ik zeg: ALLE auto's en motoren gewoon constant met sirene en zwaailicht. Gewoon om te zorgen dat je er nooit een over het hoofd ziet.
/edit: okee @Rob RD , ook ik spreek ook wel eens in stijlfiguren als sarcasme en hyperbolie
Okee, in dat geval graag allemaal zo'n soort langwerpige ballon-man op het dak.
Bekijk bijlage 1792778
Over zuinig eigen gesproken. Midweekje Ardennen gehad. Gemiddeld 1 op 20.6 gereden laatste tank gereden, gemeten bij de pomp. Volgens de boordcomputer 20.4 de laatste tank. Spot on dus!
Sommige mensen zien zelfs een Boeing 747 van rechts nog over het hoofd...Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......
En als ze er dan over de vluchtstrook (op de snelweg) voorbij wilden, werden ze doodleuk geblokt.... (uiteraard dashcam aan boord, beelden + kenteken naar politie en die kregen echt wel een bekeuring )
Maar ook zwaailicht en sirene is dus geen garantie helaas.
Daarom rij ik altijd met alcohol op. Bij 23% van alle ongelukken is alcohol in het spel. Dat betekent dat bij 77% van de ongelukken géén alcohol is genuttigd. Het krijgen van een ongeluk in nuchtere toestand is dus meer dan 3x zo groot dan wanneer je dronken bent.Daarom rijd ik ‘s nachts ook gewoon zonder licht. Je moest eens weten hoeveel ongelukken er gebeuren met auto’s en motoren die licht aan hebben; het is helemaal geen garantie dus laat ik het gewoon uit.
Daar zit wat in. En als je iemand aanrijdt, vooral niet mee bemoeien, ze hebben het al moeilijk genoeg. Beter rijd je hard weg, des te meer ruimte voor de ambulanciers om hun werk te doen.Dat is dezelfde redenatie dat je beter met 100 door rood kan rijden dan met 50. De helft zo lang op de kruising, dus minder kans op ongelukken.
Je kan toch zonder koppeling ook rustig naar huis rijdenZeker weten dat je niet een omweg langs de coffeeshop hebt genomen?
Maar balen van de kabel. Succes met fixen. Ik had 'm denk ik met dit weer en zo'n stukkie liever gewoon laten staan tot de zon onder was
"Jeen", niet als je stopt, in vrij zet en kijkt wat er loos is.... met draaiende motor in versnelling zetten viel ie steeds af, kreeg niet genoeg snelheid in gewandeld om 'm dan aan de praat te houden.Je kan toch zonder koppeling ook rustig naar huis rijden
Google voor de grap eens... Ambulance op z'n kant.Mijn vader is jaren ambulance chauffeur geweest, je wil niet weten hoeveel mensen dit soort voertuigen OF over het hoofd zien, OF gewoon keihard negeren.......
En als ze er dan over de vluchtstrook (op de snelweg) voorbij wilden, werden ze doodleuk geblokt.... (uiteraard dashcam aan boord, beelden + kenteken naar politie en die kregen echt wel een bekeuring )
Maar ook zwaailicht en sirene is dus geen garantie helaas.
Zitten er bij zo'n ambulance dan niet gewoon van die AED elektroden in de rugleuning? (/edit: of gordel, waarschijnlijk betere plek...)Google voor de grap eens... Ambulance op z'n kant.
Pagina's vol met ambulance 's die over het hoofd z'n gezien. Wij gaan er al niet meer van uit dat we gezien worden. 40M2 geel, blauwe knipperende lampen en een bak vol herrie. En bijna dagelijks hebben we een "bijna dood" ervaring
EindhovenWas op weg naar huis en speling in koppeling leek steeds meer en meer te worden, dus meteen van de ringweg af en naar de paralelbaan....
Yup, koppelingskabel geknapt.
Bekijk bijlage 1792890
Kon dus de motor nog eventjes naar huis lopen duwen...
Bekijk bijlage 1792892
In deze temperatuur met motorpak aan en "vol-beladen" motor is die 250+Kg toch best zwaar en die 18 minuten was eerder 45.
Ik heb gewoon dit op de motor, past ook goed bij mijOkee, in dat geval graag allemaal zo'n soort langwerpige ballon-man op het dak.
Bekijk bijlage 1792778
Daar rijd zo'n beetje alles langs wat er bij Daf uit de fabriek komt, plekkie voor een motor hebben ze wel. En het is ook wel een buurtje inderdaad."Jeen", niet als je stopt, in vrij zet en kijkt wat er loos is.... met draaiende motor in versnelling zetten viel ie steeds af, kreeg niet genoeg snelheid in gewandeld om 'm dan aan de praat te houden.
En laten staan waar ik m niet echt goed vast kon zetten stond me toch minder aan, vooral gezien de hoeveelheid bakwagens/vrachtwagens nog dat stuk rijden.
enfin, hij is thuis, vanavond of morgen eens m'n "reserve kabel" monteren...
(universeel reparatiekitje, lag thuis ipv in m'n koffer.... per ongeluk met vakantiezooi eruit gehaald.)