Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Waarom zou op deze manier het egoïstische risico nemen om potentieel iemand anders zijn eigendom te beschadigen puur omdat je geen 3 kilometer te lopen naar een festival?

Mensen zijn lui en bang om ook maar 1 meter verder te moeten lopen/rijden/whatever.
Zie het dagelijks, mensen die wachten om over te steken terwijl 3 meter verderop een V.O.P. ligt waar ze voorrang hebben (en krijgen) maar die meters niet willen lopen en dan moeten wachten.

Hier bij mij voor de deur, fietsenrekken zat maar nog steeds worden fietsen praktisch voor mijn voordeur (appartementencomplex) gedumpt om eventjes 5 minuten boodschappen te doen, met als gevolg dat er steeds meer bij komt te staan als ik die niet hardhandig verplaats.
Ingang AH is om het hoekje, 3 meter breed "gangpad" met langs de hele wand van de AH dus fietsenrekken....
En een heel plein aan ruimte...
Overigens niet alleen fietsen, er staan ook wel eens auto's gewoon voor onze voordeur geparkeerd, fijn voor de bewoners met rollator.... of de paar dames met kinderwagens.

Ook al op de deur stikkers geplakt, niet parkeren, doorgang, nooduitgang etc.
(Ja voordeur is helaas ook een van de 3 nooduitgangen, maar omdat mensen "maar 5" minuten binnen zijn, is de eerst al weer weg eer politie er bij is, maar 't staat er wel lang genoeg dat klootjesvolk hun fiets er naast blijven zetten, want er staat er immers al een.)
1661670944141.png
 
Dus die mensen houden zich netjes aan artikel 27 RVV en dan is het nog niet goed? Of zegt de APV iets anders?
 
Dus die mensen houden zich netjes aan artikel 27 RVV en dan is het nog niet goed? Of zegt de APV iets anders?

Kom op zeg, er zijn voldoende fietsenrekken waar je je fiets kan plaatsen, maar omdat ie 2 meter verder lopen is zet je 'm maar bij iemand voor de deur neer? en dan ook recht voor de deur, dat je dus de fiets moet verplaatsen om naar binnen/buiten te kunnen.

Waar woon je? met adres plz, dan zal ik eens iedere ~5 minuten een fiets bij jou voor de deur zetten, en dan ~5 minten later misschien eentje
weghalen.

Of nee, zet liever je motor eens hier voor de deur neer precies zoals al het andere klootjesvolk, gewoon neerzetten en niet kijken of je een deur blokkeerd. Vertel me ook wanneer ie er staat. Dan zorg ik dat ik vrij heb en thuis ben, kunnen we (ik) een keertje lachen (terwijl ik je motor hardhandig aan de kant zet).
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg, er zijn voldoende fietsenrekken waar je je fiets kan plaatsen, maar omdat ie 2 meter verder lopen is zet je 'm maar bij iemand voor de deur neer? en dan ook recht voor de deur, dat je dus de fiets moet verplaatsen om naar binnen/buiten te kunnen.

Waar woon je? met adres plz, dan zal ik eens iedere ~5 minuten een fiets bij jou voor de deur zetten, en dan ~5 minten later misschien eentje
weghalen.

Of nee, zet liever je motor eens hier voor de deur neer precies zoals al het andere klootjesvolk, gewoon neerzetten en niet kijken of je een deur blokkeerd. Vertel me ook wanneer ie er staat. Dan zorg ik dat ik vrij heb en thuis ben, kunnen we (ik) een keertje lachen (terwijl ik je motor hardhandig aan de kant zet).
En jij woont zeker zo dicht bij de supermarkt omdat je zo graag een flink eind loopt?
 
Vanmorgen tijdens een ritje 2x vol in de ankers gemoeten :(dat is al een tijdje niet meer gebeurd.

1) Heuvelop. Groepje wielrenners, allemaal in matchende rode kleding. Helaas bleven ze niet zo netjes op het bijpassende rode fietspad. Rijden al met z'n drieën naast elkaar (de tweede op de rand van het fietspand en de derde op de weg). Nummero vier besluit ook maar ernaast te gaan fietsen. Op dat moment kwam er op de andere weghelft een auto mij tegemoet dus vol in de remmen voor onze wielerfashionista's.

2) Over een rotonde. De rijder voor me reed de rotonde op, ik erachteraan.. Klein zilveren koekblikje met daarin een man in Max Verstappen-kledij besluit dat dit het perfecte moment is om de haaientanden te negeren en, terwijl hij me recht aankijkt, 'm even lekker ervoor te prakken. Uiteraard rijdt hij dan ook nog niet als Max Verstappen maar hij vervolgt tergend langzaam zijn weg. Gelukkig niet te lang achter gehangen, hij moest aan het stoplicht een andere richting uit.

Het wordt tijd voor zo'n luchthoorn op de motor volgens mij...
 
En jij woont zeker zo dicht bij de supermarkt omdat je zo graag een flink eind loopt?
Ik woon hier omdat ik een sociale huurwoning heb, niet omdat ik het voor het uitkiezen heb (en als chronisch zieke meer niet kan betalen met de hoeveelheid werk die ik aan kan), 15+ jaar inschrijftijd en iedere dag reageren om kans op een woning te hebben. Lokatie verders boeit minder dan een dak boven m'n hoofd hebben.

-edit:
En ja ik heb ook 3 maanden als "dakloze" illegaal in een tentje in de uiterwaarde onder de brug gewoont.
Of een kamer in een huisjesmelker pand waar de zwarte schimmel tegen het plafond zat, waar je 700+ euro p/m voor 12m2 betaald..
 
Geheel correct.

Dit is in Zuid, waar alles gratis is….

Waarom zou op deze manier het egoïstische risico nemen om potentieel iemand anders zijn eigendom te beschadigen puur omdat je geen 3 kilometer te lopen naar een festival?

Plek is bezet dus je zoekt maar een andere

Zie boven.

Stond al zo goed als in het midden helaas.
Open vraag: is het niet raar om 1 motor in een parkeervak te zetten? Je kunt hem toch wel ergens op de stoep kwijt, ergens waar een auto sowieso niet mag parkeren? Of krijg je daar tegenwoordig een boete voor?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Probeer ik vaak ook. Of anders bij een andere motor in het vak erbij. Maar soms moet je wat.

Als je dan al een vak pakt ook niet doorrijden tot de stoep, dan zien anderen dat het vak bezet is. Zo irritant als je denkt een plekje te hebben en dan staat er toch nog een klein autotje/motor.
 
Open vraag: is het niet raar om 1 motor in een parkeervak te zetten? Je kunt hem toch wel ergens op de stoep kwijt, ergens waar een auto sowieso niet mag parkeren? Of krijg je daar tegenwoordig een boete voor?
Ja je kunt er in de verkeerde gemeentes een boete voor ivm met de apv.

CBR technisch valt een motor met parkeren onder de auto’s -> officieel parkeer vak gebruiken. Is in het examen ook een vraag met een plaatje van een motor op de stoep. De vraag erbij: Mag je hier je motor parkeren.

Apv technisch mag je je motor in afhankelijk van gemeente wel of niet op de stoep neer zetten, soms moet je zelfs. In arnhem mag het wel, maar alle palen waren in de buurt waren al bezet met scooters.
 
Ik woon hier omdat ik een sociale huurwoning heb, niet omdat ik het voor het uitkiezen heb (en als chronisch zieke meer niet kan betalen met de hoeveelheid werk die ik aan kan), 15+ jaar inschrijftijd en iedere dag reageren om kans op een woning te hebben. Lokatie verders boeit minder dan een dak boven m'n hoofd hebben.

-edit:
En ja ik heb ook 3 maanden als "dakloze" illegaal in een tentje in de uiterwaarde onder de brug gewoont.
Of een kamer in een huisjesmelker pand waar de zwarte schimmel tegen het plafond zat, waar je 700+ euro p/m voor 12m2 betaald..

Nou.. wat klaag je dan :P


Nee..ik snap je frustratie wel.
 
Open vraag: is het niet raar om 1 motor in een parkeervak te zetten? Je kunt hem toch wel ergens op de stoep kwijt, ergens waar een auto sowieso niet mag parkeren? Of krijg je daar tegenwoordig een boete voor?

Ik moest een keer in Amsterdam zijn, liefst mijd ik die stad maar het kon die keer blijkbaar niet anders.
Aldaar aangekomen was daar een parkeerplaats met meerdere schuine inrijvakken, en aan het begin en aan het eind van die rechthoekige strook was een heel mooie verharde driehoek vrij waar mijn motor prachtig kon staan. Niemand had er last van, ik nam niemand’s plaats in; perfect plekje.

Toen ik wegliep van de motor trof ik een geüniformeerde man, die begon tegen me uit te vallen dat die motor daar niet mocht staan. Verbaasd als ik was vroeg ik waarom dan wel. Het is toch gewoon een parkeerplaats waar geen auto past, maar mijn motor wel. Nou, dat zag de stadse ambtenaar anders, ik moest in een autovak parkeren of anders volgde er een boete.

Die stadse regelzucht zal ik als plattelander wel nooit begrijpen.
 
Ik moest een keer in Amsterdam zijn, liefst mijd ik die stad maar het kon die keer blijkbaar niet anders.
Aldaar aangekomen was daar een parkeerplaats met meerdere schuine inrijvakken, en aan het begin en aan het eind van die rechthoekige strook was een heel mooie verharde driehoek vrij waar mijn motor prachtig kon staan. Niemand had er last van, ik nam niemand’s plaats in; perfect plekje.

Toen ik wegliep van de motor trof ik een geüniformeerde man, die begon tegen me uit te vallen dat die motor daar niet mocht staan. Verbaasd als ik was vroeg ik waarom dan wel. Het is toch gewoon een parkeerplaats waar geen auto past, maar mijn motor wel. Nou, dat zag de stadse ambtenaar anders, ik moest in een autovak parkeren of anders volgde er een boete.

Die stadse regelzucht zal ik als plattelander wel nooit begrijpen.
Wat een raar voorval. Ik heb al zeker duizenden keren in Amsterdam geparkeerd, op de meest rare plekken ook vaak (net waar er plek is op de stoep, tussen de auto's of waar dan ook) en ik heb er nog nooit wat voor op- of aanmerking dan ook op gehad. Zelfs als ik die eigenlijk misschien wel verdiende O-)

Stadse regelzucht? Joh, als ze alles wat ze wílden regelen ook zouden regelen zouden ze helemaal gek worden hier, ze kunnen al niet eens iets met wat er allemaal al wel geregeld is. Ze zouden hier in alle buurten bijvoorbeeld miljoenen kunnen vangen met parkeerboetes voor mensen die op de stoep, in bochten, voor inritten of vol op VOP's geparkeerd staan.
 
Reed bij het verkeerslicht naar voren en ging op de fietsstrook staan die vooraan is naast een jochie op een mountainbike, hij gelijk zwaaien dus ik stop naast hem en vraag of die wil racen..

Ik verstond nee dus ik vraag hem of zijn fiets niet snel ik maar toen herhaalde hij het nogmaals maar het was "Ukreen" _O-
 
Ben met de auto in de UK. Hier rijden soms motorrijders op een N weg gewoon tussen de auto’s door als het iets langzamer rijd.
Met tegemoetkomend verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan