Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nee, het mag niet, het wordt meestal gedoogd tot 5 plantjes. Dat betekent dat je daar geen enkel recht aan kunt ontlenen.
Maar het rechtszekerheids- en rechtsgelijkheidsbeginsel vereisen dat als de een vijf plantjes mag hebben ook de ander dat mag, m.a.w. als het voor de een gedoogd wordt ook de ander erop mag rekenen dat het voor hem gedoogd wordt.
 
Wat je bij de één gedoogt moet je ook bij de ander gedogen. Dat noemen we gedoogbeleid.
 
Wat je bij de één gedoogt moet je ook bij de ander gedogen. Dat noemen we gedoogbeleid.

Dus als een agent bij de één het laat bij een waarschuwing, dan moet hij dat bij een ander ook altijd? Dan zouden ze dus eigenlijk nooit kunnen waarschuwen.

Ik snap op zich waar je bedoelt, maar ergens zit daar een grens aan.

Je mag op straat ook volgens het gedoogbeleid geen joint roken. Maar daar wordt zelden tegen op getreden, soms echter wel.
 
Dus als een agent bij de één het laat bij een waarschuwing, dan moet hij dat bij een ander ook altijd? Dan zouden ze dus eigenlijk nooit kunnen waarschuwen.

Ik snap op zich waar je bedoelt, maar ergens zit daar een grens aan.

Je mag op straat ook volgens het gedoogbeleid geen joint roken. Maar daar wordt zelden tegen op getreden, soms echter wel.
Aan beleid kan de burger rechten ontlenen, zie Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23.
 
Voor de verandering eens niet veel meegemaakt onderweg naar huis. Weinig malloten op de weg. En kon overal zonder problemen rustig door en erlangs rijden .
Het spannendste wat mijn klokje die een mijlpaal bereikte :]
IMG_20230606_061202.jpg
 
Vandaag vanaf ons huis richting binnenland gereden, paar flinke bergen/heuvels bedwongen, mooie meren gezien
Vlakbij ons, is een “bezienswaardigheid “ ben er al eerder geweest, dus enkel langs gereden, maar blijft indrukwekkend
Kleine weggetjes kwamen op een hoofdweg uit, zodra het kon, er weer af, lekker binnendoor, genieten van het landschap
Bij een markt gestopt, ff eten
Staat daar een Honda zoomer met zijspan, geinig
Via iets grotere wegen nog weer bij een mall gekeken, vind zoonlief leuk
Was al donker, dus via hoofdwegen terug naar huis
 

Bijlagen

  • 2D235BEF-A93D-4BF4-954D-986BAC8C46BA.jpeg
    2D235BEF-A93D-4BF4-954D-986BAC8C46BA.jpeg
    197,8 KB · Weergaven: 61
  • 54CE920A-C159-4834-8FA7-DAD19846DDFF.jpeg
    54CE920A-C159-4834-8FA7-DAD19846DDFF.jpeg
    225,4 KB · Weergaven: 58
  • 7B4CB3EC-6A8A-4E26-B7E2-96B3D8E26BCF.jpeg
    7B4CB3EC-6A8A-4E26-B7E2-96B3D8E26BCF.jpeg
    460,7 KB · Weergaven: 58
Balen!
Noorwegen is 'berucht' om zn hoge boetebedragen. Wees blij dat het niet in een 60 kmh gebied, heel groot!, is gebeurd..
 
’Beste’ bedragen…8)7…gelukkig kom ik daar nooit, ook voor in de toekomst geen plannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan