Het grote wat ik vandaag onderweg nou weer mee maakte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een bejaarde vrouw met rollator die plotsklaps overstak naar het winkelcentrum zonder te kijken. Bleef ook gewoon stoïcijns naar beneden kijken, niet een keer naar links, rechts of zelfs voor zich....
Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen...
 
Een bejaarde vrouw met rollator die plotsklaps overstak naar het winkelcentrum zonder te kijken. Bleef ook gewoon stoïcijns naar beneden kijken, niet een keer naar links, rechts of zelfs voor zich....
Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen...

Mensen die slecht ter been zijn hebben sowieso voorrang ;)
 
Een bejaarde vrouw met rollator die plotsklaps overstak naar het winkelcentrum zonder te kijken. Bleef ook gewoon stoïcijns naar beneden kijken, niet een keer naar links, rechts of zelfs voor zich....
Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen...

In zo'n situatie moet je beschermend optreden.
Vaak kunnen die mensen niets meer dan nog stoïcijns naar beneden kijken.

Tijdig herkennen ( niet moeilijk want zo snel lopen ze niet) en voor laten gaan.
 
schakelbrommer vind ik dan al minder erg, dat zijn meestal toch toekomstige motorrijders. scooterrijders daarentegen.... :P

Die dubbele voorwielmafkezen zijn gewoon levensgevaarlijk (en lelijk :r )

Hier zit in ieder geval een (ex-)schakelbrommerrijder die inmiddels motorrijder is geworden ;)

Maar die wegracers zien er soms (vanaf de voorkant althans) ook aardig motorachtig uit!
 
Een bejaarde vrouw met rollator die plotsklaps overstak naar het winkelcentrum zonder te kijken. Bleef ook gewoon stoïcijns naar beneden kijken, niet een keer naar links, rechts of zelfs voor zich....
Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen...


Mischien is haar nek vergroeid door artrose en kon ze niet eens anders dan omlaag staren. En had ze haar hand proberen op te steken om je aandacht te trekken, wat haar niet goed lukte omdat ze teveel artrose heeft in haar handen en haar moest vasthouden.
maw het ware galant geweest had je even vertraagd en zelfs gestopt om het menske over te laten te steken. Onze toer komt ook nog ...
 
Een bejaarde vrouw met rollator die plotsklaps overstak naar het winkelcentrum zonder te kijken. Bleef ook gewoon stoïcijns naar beneden kijken, niet een keer naar links, rechts of zelfs voor zich....
Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen...

Je realiseert je wel dat je als bestuurder iedereen die slecht ter been is voor moet laten gaan, alsof ze gebruik maken van een zebrapad?

Dat het niet verstandig is van haar om ervanuit te gaan dat bestuurders wel stoppen staat daar los van. Zodra jij iemand met een rollator, stok, kruk, rolstoel, etc. langs de kant van de weg ziet hoor jij snelheid te minderen zodat je kunt stoppen.
 
Je realiseert je wel dat je als bestuurder iedereen die slecht ter been is voor moet laten gaan, alsof ze gebruik maken van een zebrapad?

Dat het niet verstandig is van haar om ervanuit te gaan dat bestuurders wel stoppen staat daar los van. Zodra jij iemand met een rollator, stok, kruk, rolstoel, etc. langs de kant van de weg ziet hoor jij snelheid te minderen zodat je kunt stoppen.

en kinderen in spel mode. :Y

en ook die sukkels met een hond aan de lange lijn naast de rijbaan :(
 
en kinderen in spel mode. :Y

en ook die sukkels met een hond aan de lange lijn naast de rijbaan :(

Ja, maar dat is dan nog meer voor je eigen veiligheid. Blinden en slecht ter been zijnde personen worden expliciet genoemd in de verkeersregels als personen die je ten alle tijde voor moet laten gaan als zij oversteken.
 
Je realiseert je wel dat je als bestuurder iedereen die slecht ter been is voor moet laten gaan, alsof ze gebruik maken van een zebrapad?

Dat het niet verstandig is van haar om ervanuit te gaan dat bestuurders wel stoppen staat daar los van. Zodra jij iemand met een rollator, stok, kruk, rolstoel, etc. langs de kant van de weg ziet hoor jij snelheid te minderen zodat je kunt stoppen.
Oops ik wist het niet.... dus ik was laatst voor niets lichtelijk geïrriteerd toen een man met een bochel (hij liep echt wel moeilijk :X) zich gewoon voor het verkeer wierp, op 5 meter van een zebrapad-met-verkeerslicht (welke op rood stond voor hem).
 
Vanochtend werd ik op weg naar mijn motor van m'n fiets gereden door een mevrouw die wel oplette of er ruimte was om op te rijden, maar vergat naar rechts te kijken of daar misschien fietsers vandaan kwamen. Dacht zelf weinig te hebben, maar constateerde later wel een slag in m'n achterwiel. Grmbl.
 
Niet zo bijzonder toch? Of begon hij zelf met zwaaien? Ik zwaai altijd daardoor herkennen een paar in de buurt hier mij, en dat heeft mij al 1x gematst :)

Hij begon juist te zwaaien, was volledig in schok :P
kon ook alleen maar even m'n vinger omhoog doen aangezien ik net m'n koppeling in trok voor t stoplicht :X
 
schakelbrommer vind ik dan al minder erg, dat zijn meestal toch toekomstige motorrijders. scooterrijders daarentegen.... :P

Die dubbele voorwielmafkezen zijn gewoon levensgevaarlijk (en lelijk :r )

Ik wil straks ook gewoon motorrijden, en ik heb nu een aerox :')
en zo lelijk is ie niet :P levensgevaarlijk wel.
 
schakelbrommer vind ik dan al minder erg, dat zijn meestal toch toekomstige motorrijders. scooterrijders daarentegen.... :P

Die dubbele voorwielmafkezen zijn gewoon levensgevaarlijk (en lelijk :r )

Ik rijd een schakelbrommer als motor.
50cc, top 80 km/u.... maar wel met MF-kenteken. Geldt dat ook als motor (een scooter is groter)?
 
Zwarte Aygo zojuist, tegemoed rijdend, geen lichten aan. Dus ik knipper maar even, terwijl de auto voor hem op dat moment ook met zijn mistachter knipperde. En wat doet meneer in zijn Aygo?

Inderdaad weer helemaal niets, gelukkig is er altijd voldoende controle op snelheid zodat dit soort malloten van de weg geplukt kunnen worden. Ohnee wacht dat is natuurlijk minder gevaarlijk dan te hard rijden dus flitsen dus dat gaat voor.......
 
Ik heb vandaag wat vreemds meegemaakt:

Geen enkele klever, geen enkele malloot die niet keek en een vriendelijke automobilist die me voor liet gaan, omdat ik anders helemaal moest stoppen.

Soms kan het dus wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan