Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog maar een vraagje.

Het olielampje brandt niet als ik het contact aan zet.
Ik heb het stekkertje bij de oliedrukschakelaar losgetrokken en als ik dan aarde maak brandt het wel.
De kans is dus groot dat de oliedrukschakelaar kapot is.
Is die makkelijk te vervangen?

fotootje van de vorderingen. Tank en zitje liggen nu bij de spuiter om brg metallic te worden gespoten.
[afbeelding]
Zeer fraai :}
 
Ik ben de bout van die in mijn balhoofdpen zit verloren..


iemand nog een losse liggen?
voor een XS650-balhoofdpen..


zoiets dus.....

bout.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Kornfed:

kraantjes omwisselen van links naar rechts en vice versa, dus alleen de hendel!
Eventueel een stukkie slang op de kraan doen en in elke stand van de hendel efkes blazen, dan weet je snel genoeg of je een 'off' hebt.
Vergeet je niet de vacuumleidingen af te pluggen?
oliedrukschakelaar kun je alleen wisselen als het rechtercarterdeksel is verwijderd, en daarvoor moet de rotor eraf...
Motor op de zijstandaard zetten voorkomt dat je olie moet aftappen.. ;)
 
@ Kornfed:

kraantjes omwisselen van links naar rechts en vice versa, dus alleen de hendel!
Eventueel een stukkie slang op de kraan doen en in elke stand van de hendel efkes blazen, dan weet je snel genoeg of je een 'off' hebt.
Vergeet je niet de vacuumleidingen af te pluggen?
oliedrukschakelaar kun je alleen wisselen als het rechtercarterdeksel is verwijderd, en daarvoor moet de rotor eraf...
Motor op de zijstandaard zetten voorkomt dat je olie moet aftappen.. ;)

OK
De olie is er al af. Ik heb gisteren de 2e versnelling gerepareerd (hoop ik)
Nu nog op zoek naar een oliedrukschakelaar.
 
Ik ben op zoek naar een koplamp met schakelaar. Zoiets dus:
l_koplamp7inchzwart.jpg


Maar dan zonder meter erin. Bovenstaande is trouwens een Lucas SSU700.
Een tijd geleden kwam ik er 1 tegen op marktplaats (weet niet meer wat voor merk/model) maar toen heb ik er niks mee gedaan |(

Weet iemand wat voor motoren zulke koplampen haddden? Of misschien een winkel/webshop die soortgelijke modellen verkopen?
 
Je zou eens opzoek kunnen gaan naar een oude ural/dnepr koplamp.
Binnenkort(augustus meen ik) weer een VEHIKEL in Utrecht :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens begonnen met de carbs te cleanen.
Aangezien ik ook een dagje ouder wordt(en nogal vergeetachtig ben), heb ik alles maar genummerd(ook de bakjes) ;)

Er kwam veel prut uit, ook zat er veel gom-aanslag in.

De schroefjes voor onder/boven-deksel, waren op enkel na allemaal 'misbruikt' dus ga ik deze allemaal vervangen door nieuwe schroeven :)
Hopelijk rijdt de XJ na een carbreiniging beter. Beter dan dat ie eerst deed iig, want dat is ook niets.
Deze ga ik maandag/dinsdag halen bij de lokale schroevenboer. Tot die tijd wat blijven reinigen met remreiniger(voorraadje aangekocht op de laatste VEHIKEL ;)) en een tandenborsteltje :)

29z331v.jpg

2ufw1tx.jpg
 
Je zou natuurlijk ook een ritje naar Beusichem kunnen maken ;)

Daar woont een niet nader te noemen daf rijder met een utrasoonbadje :+
 
Tussen het LARAen en branden door :+ ;)
Maar die optie is er idd ook nog, maar eerst eens kijken oftie na deze 'reiniging' al beter loopt :Y
 
Heeft iemand de gegevens van de sproeier bezetting van een xs 400 se uit 1981? (evt ook hoeveel omwentelingen de mengselschroeven normaal moeten hebben?)

En zijn die dingen in nl. nu alleen als 27 kw geleverd hier? Zo staat ie iig wel aangegeven op de rdw site maar 't lijkt kwa sproeierij weer niet te kloppen, andere mannieren om te zien wat is wat zonder de nokkenas te bekijken?
 
Heeft er misschien iemand nog een mooie doos met daar in deze luchtfilter chrome kapje?
(de rechterkant dus bij het rempendaal kant)
Ben er al zeker 2maandjes naar opzoek, maar geen resultaat :/

dddddddddddb.jpg
 
XJ carbs. schoongemaakt en teruggeplaatst.
Helaas komt ie nu niet meer echt boven de 4500toeren(inclusief het 'inhoudend' geluid).
Carbcleaner via de luchtfilterkamer heeft geen effect(dan allen dat ie van toerental veranderd door de carbreiniger).

Vol gas geven is tevens inhouden(wat ie al eerder deed).

Overigens ruikt het naar verbrande (oude)olie.
Olie is ververst trouwens :Y

What to do!?


Anders setje carbs eens proberen of de huidige ultrasoon reinigen icm een revisiesetje?
 
Collega van mij heeft ook eens dergelijke klachten gehad, daar bleek dat 1 van de vacuumrubbers ("gasschuif") lek was.
 
Ah, eindelijk een actief xj (en xs) forum gevonden.
Ik zat net even in deel 2 te lezen, daar zocht iemand een xj750 blok. Ik hoop voor hem dat ie al voorzien is, anders heb ik er nog 1 liggen voor weinig. Ik heb hem niet horen lopen, maar het zal me niet verbazen als ie nog goed is. Volgens mij is de fiets gesloopt omdat de tank en de uitlaat lek waren.

Anyway, als ik hier iemand blij kan maken met een xj750 blok, incl dynamo, dan hoor ik het wel.
 
Collega van mij heeft ook eens dergelijke klachten gehad, daar bleek dat 1 van de vacuumrubbers ("gasschuif") lek was.
Dus dat de complete(alle) gasschuiven vervangen B|
Wellicht kan de reservecarbs. uitkomst bieden :)
 
Vandaag met een ander setje carbs. geprobeerd: weer maar tot +/- 4500toeren en inhouden.
Al zonder luchtfilter geprobeerd, zodadelijk maar eens de uitlaat er af schroeven en kijken of ie dan wel wilt.
Zou het ook aan verkeerde bougies kunnen liggen?(zitten nu DR7ES-L in)
Hoewel ie met DR8ES(die er al in zaten) ook zoal liep).
 
Ligt aan de uitlaat dus..... potverdriedubbeltje(ik riep wat anders maar goed O-) )

Met 'lichte' spoed dus een uitlaat(mag zonder demper) gezocht *D
 
Laatst bewerkt:
hahah toen ik mijn hardtail aan 't bouwen was wilde hij ook niet doortrekken!
Alles geprobeerd!, carbs, sproeiers, vervroeger, punten... niks!!
Wil ik de week daarna de uitlaten eraf halen om te gaan spuiten.. vallen deze twee dingen ertussenuit:

pff.jpg


die had ik gebruikt als vervanging voor uitlaatpakkingen om de uitlaten destijds(een half jaar terug) te bakken en braden......
 
Nou de uitlaat is al innerlijk erg rot en er is zoveel aangelast, de hele uitlaat is in/aan elkaar gelast eigenlijk.

Er is o.a. ook veel gelast aan waar de 4 bochten naar 2 komen.


Toch weer 290eurootjes
 
Laatst bewerkt:
En bedankt B|



:+
toen ik mijn hardtail aan 't bouwen was wilde hij ook niet doortrekken!
Alles geprobeerd!, carbs, sproeiers, vervroeger, punten... niks!!
Wil ik de week daarna de uitlaten eraf halen om te gaan spuiten.. vallen deze twee dingen ertussenuit:

[afbeelding]

die had ik gebruikt als vervanging voor uitlaatpakkingen om de uitlaten destijds(een half jaar terug) te bakken en braden......

:P
 
1 van de 'vele' antwoorden die ik krijg van motorslopen over een uitlaat van de XJ600:
Bijna nergens te vinden

wij hebben hem helaas ook niet meer



Met vriendelijke groet:
"Jeremy & Dionne"

www.elmosplace.info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan