Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat dacht je nou? Tuurlijk, bij jouw om de hoek.
Ligt klaar voor je, kom hem maar halen.
Zie maar wanneer je hem terugbrengt, heb er geen haast mee.
Ik ga eerst nog een weekje met :] vakantie naar La Douce France.
Super! Motoport vraagt voor synchroniseren en kleppen stellen €500 dan doe ik het zelf wel!
Ben je morgen avond thuis?
 
Super! Motoport vraagt voor synchroniseren en kleppen stellen €500 dan doe ik het zelf wel!
Ben je morgen avond thuis?

Zo, wat een absurde prijzen.
Je mag het klusje ook bij mij thuis in de garage op de hefbrug doen, voldoende gereedschap en licht aanwezig.
Je hebt mijn nummer nog, om een en ander te overleggen?
 
Zo, wat een absurde prijzen.
Je mag het klusje ook bij mij thuis in de garage op de hefbrug doen, voldoende gereedschap en licht aanwezig.
Je hebt mijn nummer nog, om een en ander te overleggen?
Ja heb ik! Zelf heb ik dit nog nooit gedaan dus zou wat hulp nodig hebben. Klepstel gereedschap is besteld en moet nog de sync tool maken. Bel je nog wel even vandaag!
Alvast bedankt!
 
Super! Motoport vraagt voor synchroniseren en kleppen stellen €500 dan doe ik het zelf wel!
Ben je morgen avond thuis?

€500 voor het kleppen stellen en synchroniseren ????? Woooow, ik geloof dat ik maar een bedrijfje begin :9 en doe het dan voor de helft van dat geld (nog te duur trouwens) |( |(


@Amfa, ga je de XJ900 doen of de Div ? En wat bedoel je met de Sync tool ? De YICS tool voor de XJ900 misschien ?
 
Laatst bewerkt:
€500 voor het kleppen stellen en synchroniseren ????? Woooow, ik geloof dat ik maar een bedrijfje begin :9 en doe het dan voor de helft van dat geld (nog te duur trouwens) |( |(


@Amfa, ga je de XJ900 doen of de Div ? En wat bedoel je met de Sync tool ? De YICS tool voor de XJ900 misschien ?
Ik schrok me ook de klere! Er werd zelfs gezegd dat ik moest nagaan of de motor het nog wel waard was! Me dunkt...dat maak ik wel uit!Gaat trouwens om de XJ900F. Nu heb ik tool voor het kleppenstellen voor €15 bij Motozoom besteld en de sync tool, inderdaad de YICS, zag ik voor €100 te koop staan, redelijk duur dus ga ik proberen die anders maar zelf te maken (heb een voorbeeld op de XJ900 forum gezien). Mijn motor en knutselmaatje (buurman en buurman) heeft ervaring met kleppenstellen dus dat komt goed uit. Van MM kan ik de synchroontester lenen.

Heb jij toevallig de YICS-tool??? voor de 900 is die hetzelfde als voor de 750 en 650 dacht ik. IHet zou mooi zijn als ik die kan lenen, scheelt toch weer!
De bedoeling is om in de week van 2 - 9 augustus het allemaal aan te pakken! Dagje werk schat ik in.

De Div leeft niet meer! Alleen de (onverkoopbare) onderdelen en stickers heb ik nog! Motor staat voor het huis ;( onder een doekje. In de winter in de stalling waar ik hem regelmatig uithaal.

Ik hoor erl als ik de tool kan lenen.
 
even een vraagje , die mijn xj start heel moeilijk als hij koud is , zou dat ook met kleppen stellen te maken kunnen hebben?
 
Ik schrok me ook de klere! Er werd zelfs gezegd dat ik moest nagaan of de motor het nog wel waard was! Me dunkt...dat maak ik wel uit!Gaat trouwens om de XJ900F. Nu heb ik tool voor het kleppenstellen voor €15 bij Motozoom besteld en de sync tool, inderdaad de YICS, zag ik voor €100 te koop staan, redelijk duur dus ga ik proberen die anders maar zelf te maken (heb een voorbeeld op de XJ900 forum gezien). Mijn motor en knutselmaatje (buurman en buurman) heeft ervaring met kleppenstellen dus dat komt goed uit. Van MM kan ik de synchroontester lenen.

Heb jij toevallig de YICS-tool??? voor de 900 is die hetzelfde als voor de 750 en 650 dacht ik. IHet zou mooi zijn als ik die kan lenen, scheelt toch weer!
De bedoeling is om in de week van 2 - 9 augustus het allemaal aan te pakken! Dagje werk schat ik in.

De Div leeft niet meer! Alleen de (onverkoopbare) onderdelen en stickers heb ik nog! Motor staat voor het huis ;( onder een doekje. In de winter in de stalling waar ik hem regelmatig uithaal.

Ik hoor erl als ik de tool kan lenen.

Werkelijk belachelijk die reactie van Motoport.

Ik heb helaas geen YICS tool voor je, als ik t.z.t. een keer moet kleppen stellen zal ik er ook zelf eentje moeten maken. Maar dat is inderdaad niet zo moeilijk als je dat voorbeeld ziet op het XJ900 forum.

Je kunt voor zulke dingen ook eens informeren bij Bob Hollander, schijnt volgens het XJ900 forum een heel goede monteur te zijn:

Motormonteur in Twente - De XJ knalpijp
 
Laatst bewerkt:
kan hem wel vragen of hij er een heeft die ik mag gebruiken/lenen. Ik vind bijna alles wel op internet alleen de benzineslang 4x9 is lastig.
 
accu is nieuw en goed , als ik met de choke start dan word het helemaal niets , ik moet hem starten zonder choke of een heel klein beetje en als hij eenmaal aanslaat dan moet er wat meer choke bij , als hij eenmaal gelopen heeft ook al is dat maar een paar seconden dan start hij wel gewoon .
moet ook nog met de hoofdsproeiers aan de gang
 
kan hem wel vragen of hij er een heeft die ik mag gebruiken/lenen. Ik vind bijna alles wel op internet alleen de benzineslang 4x9 is lastig.
Het schijnt ook simpeler te kunnen, een YICS tool maken van een stuk draadeind en 6 well-nuts

8dd8015522863fe4f5daaaa38de29f4c.png_zpsigcnewkz_edit_1436986242856_zpsgpb4bhor.jpeg
 
Zo, net 2 nieuwe Bridgestone BT45 laten monteren bij Motorfit Barendrecht.
Wat een verschil!!!! Plakt aan de weg en stuurt gewoon anders. Lekker idee voor de vakantie.
Totaal; 223 euri
Fijne zaak ook trouwens. Aardige gasten en bereid om je dingen uit te leggenb tijdens het sleutelen. Goeie koffie en kwaliteit.

........nou m'n knipperlicht weer repareren, hangt los aan een stukje rubber en de draadjes zijn door...
 
Zo, net 2 nieuwe Bridgestone BT45 laten monteren bij Motorfit Barendrecht.
Wat een verschil!!!! Plakt aan de weg en stuurt gewoon anders. Lekker idee voor de vakantie.
Totaal; 223 euri
Fijne zaak ook trouwens. Aardige gasten en bereid om je dingen uit te leggenb tijdens het sleutelen. Goeie koffie en kwaliteit.

........nou m'n knipperlicht weer repareren, hangt los aan een stukje rubber en de draadjes zijn door...


Oei oei BT45.... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan