Het grote yamaha r1 mankementen topic

speeds

Banned User
17 nov 2002
516
0
Plaats hier alles wat je tot nu toe gehad hebt met je yamaha r1 aan reparatie,of stuk gelopen blokken.
Ben benieuwd.

Heb zelf last van tikkende kleppen,maar voor de rest een super fiets.
 
r1 van 99, nieuwe moto, slechts 2000km, dacht bij mezelf effe gas opengooien en topsnelheid testen, goed aan het gassen aan 180 ongeveer denk, ik, plots wat groen water in mijn gezicht, vertraag wat blijkt, koelwater darm er af gesprongen, alle ttz een darmpje van het expantie vat of zo, doet toch wel effe raar,

paar maanden later, terugroepactie voor andere bouten in de zijstandaard, maar verder heel content van

aja nie wheelien, of je krijgt problemen met koppeling en balhoofd evenals de versnellingsbak heb het meegemaakt :(

nu een injectie r1 en die is perfect :]
 
Ja klopt,benzine vinden ze lekker die van mij ook 1 op 9 is makkelijk haalbaar maar dan gaat het ook lekker.
Ben verder heel tevreden over de R1 vind deze het beste van wat ik gehad heb alleen die kut lagers en kleppen maar ja komt allemaal goed.

Maar dan heb je wel geluk gehad met het koelwater je had je smerig kunnen branden koelwater wordt snel 110 graden doet zeer.
 
110 gaden warm is da water toch niet, de temp meter staat altijd rond de 75 graden,

enne blijkbaar was de een constructie fout, want enkele van mijn r1 maten hebben hetzelfde vorgehad bij het rijden aan hoge snelheden iest met de koelwaterdruk of zoiets had het te maken dacht ik
 
Nou ik heb sinds enkele maanden een 98 met 40k op de teller gekocht.
geen problemen mee hoor.
heb (nu nog steeds) eeen fzr1000 10 jaar lang gehad en ook altijd foutloos gelopen.
de exup klep wil wel eens lasig doen maar niks noemenswaardig.
topblok die 1000 cc van yamaha.
:]
 
hallo oma..

dus niemand heeft problemen met zn R1 ?
das mooi voor jullie,maar bij mij is de 5e versnelling stuk gegaan vant weekend.
als je gas geeft lijkt het net alsof de ketting eraf wil lopen, zal dus wel de tandwielen in het blok zijn..

ook hoor ik nou iets rammelen onderin het blok.
als ik hem stationair laat draaien en naar links overhel hoor je duidelijk iets meedraaien, dus alleen een schakelarmpje versleten lijkt me stug,zal toch wel tandje zijn.

als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag..
 
Met huidige kilometerstand 47000 inmddels volgende mankementen verholpen :

1 ) tikkende kleppen, nieuwe klepgeleiders

2 ) nokkenaskettingspanner vervangen

3 ) startrelais vervangen

Voor de rest fijne motor geen geen andere problemen tot nu toe!
 
Nou ik heb sinds enkele maanden een 98 met 40k op de teller gekocht.
geen problemen mee hoor.
heb (nu nog steeds) eeen fzr1000 10 jaar lang gehad en ook altijd foutloos gelopen.
de exup klep wil wel eens lasig doen maar niks noemenswaardig.
topblok die 1000 cc van yamaha.
:]

Dat ik dat ding nou al meer dan 16 jaar heb zeg.....

2e versnelling is stuk gegaan en gerepareerd voor 800, zelf blok uitbouwen en in bouwen en 3 versnellingen en schakelvork vervangen.
een paar relais verzopen in water , was naar binnen gekomen , ik meen vd benzine pomp.
de carburateurs hebben al 3 keer gelekt maar kwam er achter dat er steeds opnieuw vuil inkwam vanwege roest id tank en na het coaten nog steeds omdat dat niet gelukt was.
 
Dat ik dat ding nou al meer dan 16 jaar heb zeg.....

2e versnelling is stuk gegaan en gerepareerd voor 800, zelf blok uitbouwen en in bouwen en 3 versnellingen en schakelvork vervangen.
een paar relais verzopen in water , was naar binnen gekomen , ik meen vd benzine pomp.
de carburateurs hebben al 3 keer gelekt maar kwam er achter dat er steeds opnieuw vuil inkwam vanwege roest id tank en na het coaten nog steeds omdat dat niet gelukt was.
Heb in 98 een nieuwe R1 gehad en liep bij 1000km compleet in de poeier,stukje silicone pakking in oliekanaal naar cilinderkop dus geen of te weinig olie.
Ben toen gewoon naar dealer gereden met hand op de koppeling,was nog 50km,ik dacht nou maar goed kapot ook.Al het volk wat er toen liep dacht dat er een dieseltractor het terrein opgereden werd,wat een herrie.
Kop en alles daarin was compleet zwart,foto’s daarvan stonden in oileverhaal wat Paul Klaver altijd schreef voor Moto73,maat van mij fotografeerde daarwel eens voor.
Blok werd daarna volledig nieuw opgebouwd en liep als een zonnetje,geen tikkende kleppen meer en bij Ruud Frederiks in Goes was het toendertijd de sterkste R1 die hij op de bank heeft gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan