Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rij ook nog rond hoor :) Hoewel laatste tijd wat minder wegens druk bezig. Ben wel een endurocursus gaan volgen en moet zeggen dat dat mijn interesse wel gewekt heeft... was op een crf250l...27pk en 245kg maar perfect voor offroad. Dan begrijp je het belang van gewicht :P
 
Vandaag de navigatie gemonteerd en de led-lampen er op gezet
09F5FE77-DF37-4985-950A-A86B70C18103.jpeg
 
145 kg bedoel je hoop ik?
Euhm ja :X

Heeft mijn interesse gewekt om wat meer allroad of enduro te rijden maar dat zal met de 1050 niet lukken. Te zwaar en foute wielmaten. Grindweg of bospad moet nog wel lukken. Crf250 er bij is eigenlijk ideale combinatie....maar ja twee motoren is wat teveel van het goede.
 
Dag mede Tiger-rijders! Ik ben nieuw op dit Topic en ben sinds maart eigenaar van een Tiger 1050 SE uit 2009. Gekocht van de eerste eigenaresse en hij is werkelijk in topstaat. Mijn vorige motoren waren een Yamaha Thundercat, Aprilia RSV Mille en een Aprilia Dorsoduro. Nu heel tevreden met de Tiger. Heerlijke comfortable bike, vriendin zit perfect achterop, en wat rijdt een driecilinder toch soepel! Heb er wel vrij snel Hyperpro voor en achter onder laten zetten want wat is die standaardvering waardeloos zeg.

Volgende upgrade is een sportdemper. Mijn oog is gevallen op een SC-project. Qua looks een hele mooie demper. Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn. Qua sound...maar ook de invloed op het benzineverbruik.. moet er een andere mapping op? En zo ja... Welke?

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen. En een Tiger meeting lijkt me top. Woon zelf in Amersfoort en ben 38 jaar jong.

Groet,

Danny
 
Hai
ik heb een probleempje met mijn tiger 1050 abs uit 2007
afgelopen woensdag morgens bij het naar mijn werk gaan na circa 1km leek het erop dat ik ineens minder vermogen had en dat die uit zou vallen tijdens het rijden
nadat ik gestopt was viel die ook uit maar kan daarna wel weer starten
tot nu heb ik het idee dat het alleen laag in de toren voorkomt dat die rabbig loopt
daarom heb ik bougies vervangen
luchtfilter schoongemaakt
brandstof filter en pomp schoongemaakt
check gedaan op defecte of gescheurde leidingen en kabels of lekkages
uitlaat gassen ruiken niet naar onverbrande benzine
fout codes uitgelezen met Torque en zaten er geen fout codes in
tank beluchter is ook gewoon open
daarna had ik wel het idee dat het iets beter was maar nog niet helemaal
deze motor zou geen problemen moeten hebben met E10

iemand nog een goede tip om te checken
 
Ik heb een witte, die zijn nog sneller dan de rode :+
ff een foto om weer wat meer actie te krijgen hier op het topic :tBekijk bijlage 1439812

@jvd: Ik ben hééééél nieuwsgierig naar jouw kentekenplaatbevestiging. Kan je daar een foto van maken?
Ik heb al gekeken op internet maar ik kon niets vinden. Ik gok dat het achterlicht ook de richtingaanwijzers bevat.
Ik heb zelf de (trage:N) rode uitvoering en ik overweeg sterk de achterkuip, onderkuip en voorspatbord rood te laten spuiten, heeft iemand dat al gedaan? (Of in het wit natuurlijk). Gr. Martijn

Toch zelf wat gevonden, niet goedkoop:
 
Laatst bewerkt:
ik heb de originele kentekenplaathouder afgezaagd. Ik zal kijken of ik er een goede foto van kan maken... motor staat in de winterstalling dus moet ff kijken wanneer het me lukt :)
 
Ok. Die in de link past volgens mij niet op 2013 model tenzij er dwars door de originele ksp moet worden geschroefd.
 
Tijdens het opruimen van de zolder vond ik nog een origineel scherm van een Tiger 1050 Sport van 2013 (mijn vorige motor) Nooit gebruikt

Iemand interresse?
 
@jvd: Ik ben hééééél nieuwsgierig naar jouw kentekenplaatbevestiging. Kan je daar een foto van maken?
Ik heb al gekeken op internet maar ik kon niets vinden. Ik gok dat het achterlicht ook de richtingaanwijzers bevat.
Ik heb zelf de (trage:N) rode uitvoering en ik overweeg sterk de achterkuip, onderkuip en voorspatbord rood te laten spuiten, heeft iemand dat al gedaan? (Of in het wit natuurlijk). Gr. Martijn

Toch zelf wat gevonden, niet goedkoop:

bijgaand de foto's van mijn aangepaste kentekenplaathouder
 

Bijlagen

  • IMG_1981.JPG
    IMG_1981.JPG
    80,6 KB · Weergaven: 22
  • IMG_1982.JPG
    IMG_1982.JPG
    131,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG_1980.JPG
    IMG_1980.JPG
    110 KB · Weergaven: 26
Dank je wel(!), ik ga eens kijken of ik dit ook wil.

De hierboven geplaatste link is passend vanaf 2013 model. Maar 200,- is me toch wat te veel. Was nu klaar voor € 0,- 8-)
Maar kan hem niet meer origineel maken. Al denk ik dat nagenoeg iedere koper een kortere kentekenplaathouder mooier gaat vinden.
 
Ja maar dat komt ook door de kleur temperatuur. Ze zeggen zo'n 15000 lumen dat de led moet opwekken terwijl halogeen +-3500 doet. Echter denk ik niet dat het verschil zo groot ondanks dat het wel meer lijkt.
Hey Willliej,
Waar heb je deze leds vandaan als ik vragen mag?
Ik heb een setje nodig voor de Tiger 800 XRX
 
Graag jullie mening goed of slecht mag allebij, ik heb een tiger 1050 2007 abs.
Nu wil ik de arrow thunderdempers (speedtriple2010) laag monteren aan 2 zijde de dempers van triumph zijn titanium zie afbeelding nieuw ca900euro, nu kan ik een mooisetje kopen alleen is het middenstuk dan alluminium nu zit ik daar over te twijfelen om die te kopen ipv de titanium dempers.
Maar of het staat weet ik niet kan nergens vergelijkings materiaal vinden.
Screenshot_20181014-100141_Chrome.jpg
 
Ik vind het niet zo mooi, je ziet rechts heel duidelijk de uitsparing waar de originele demper onder de kont zat.
 
Graag jullie mening goed of slecht mag allebij, ik heb een tiger 1050 2007 abs.
Nu wil ik de arrow thunderdempers (speedtriple2010) laag monteren aan 2 zijde de dempers van triumph zijn titanium zie afbeelding nieuw ca900euro, nu kan ik een mooisetje kopen alleen is het middenstuk dan alluminium nu zit ik daar over te twijfelen om die te kopen ipv de titanium dempers.
Maar of het staat weet ik niet kan nergens vergelijkings materiaal vinden.Bekijk bijlage 1452877

Hij krijgt iets weg van Duitse stijl streetfighters. De kont staat wel erg hoog zo. Ik ben zelf juist voor twee hoog geplaatste dempers gegaan. Symmetrische looks (dubbele dempers) zijn wel mooier dan enkele originele. Persoonlijk dus niet voor laag model. Maar dubbel laag model.... Zou idd best wel eens erg mooi kunnen staan. Heb je ook een foto van de andere kant. Juist bij de ketting loopt de aansluiting vaak erg vreemd en opvalland lelijk onder de achterbrug door.

Wel goed dat je gelijk de katalysator kwijt bent.... is toch een paar pk/ betere gasrespons als extra bonus!

Verschil tussen alu of titanium zou mij weinig uit maken. De kosten wel 8-)
 
Hij krijgt iets weg van Duitse stijl streetfighters. De kont staat wel erg hoog zo. Ik ben zelf juist voor twee hoog geplaatste dempers gegaan. Symmetrische looks (dubbele dempers) zijn wel mooier dan enkele originele. Persoonlijk dus niet voor laag model. Maar dubbel laag model.... Zou idd best wel eens erg mooi kunnen staan. Heb je ook een foto van de andere kant. Juist bij de ketting loopt de aansluiting vaak erg vreemd en opvalland lelijk onder de achterbrug door.

Wel goed dat je gelijk de katalysator kwijt bent.... is toch een paar pk/ betere gasrespons als extra bonus!

Verschil tussen alu of titanium zou mij weinig uit maken. De kosten wel 8-)
Helaas geen foto van andere zijde ik heb het ook pas een keer eerder gezien dat was bij superpole, maar hun hadden de kat laten zitten waardoor je erg weinig ruimte overhoud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan