Zo, op een andere noot:
Paar weken geleden gokje gewaagd en op Ali Express een paar Arashi rearsets besteld, 125 euro? Jammer als het niks is
(Hotbodies verkoopt precies dezelfde, maar dan voor $300 )
Ik had foto's willen nemen, maar m'n telefoon was leeg, dus die komen morgen ofzo
Vandaag kreeg ik ze binnen, netjes in een mooie doos ingepakt, half geassembleerd, geen instructies erbij
Alles behalve de bouten om ze op het frame vast te zetten
(van die donkere groezelige dingen, daar heb ik een paar andere voor gebruikt, helaas pasten de OEM bouten niet) vond ik het er prima uitzien
Na 5 uur sleutelen zaten ze er eindelijk op
Als eerste alles wat ik al kon locktiten, gelocktite
Eerst de linkerkant gedaan, daar kwam ik er al achter dat ik het koppelstuk voor de schakelstang van een stuk draad moest voorzien
Nou kon ik het koppelstuk aan de pedaalkant wel uit het setje gebruiken, maar die aan de kant van het motorblok zit, zit op de hefboom geperst
De stang bij het setje is de bedoeling dat er 2 koppelstukken met draad IN de stang worden gedraaid, OEM Suzuki is natuurlijk een stangetje in de koppelstukken draaien
(en daar ik hoogst/verst terug als eerste deed zou het OEM stangetje tekort zijn)
Ok, bout afgezaagd, draad in het koppelstuk erin gelocktite, rearset vastschroeven, stangetje ertussen
... pedaalarm komt tegen stangetje?
, GVD! Paar ringen geregeld, tussen frame en rearset gemikt, vrij? MOOI, klaar,Tijd voor het echte werk
(hopen dat het beter gaat)
M'n arm half verkloot omdat 1 bout van m'n OEM niet los wou,... lekker begin
Remschakelaar afgeknipt
(Dit setje KAN een OEM schakelaar aan, maar ik had er de laatste keer al gelijk een hydraulische drukschakelaar op laten zetten
i.v.m. dat aftermarket remschakelsets vaak NIET de mogelijkheid hebben voor de OEM remschakelaar)
Gelukkig kon ik bij de stekker onder de tank, draadjes gesoldeerd, getest, doet het? ...Ok gaan assembleren die zooi
Eerst de rempomp er op,... geen probleem, dan heelplate er op,...shit, de kop van een bout van de rempomp steekt te ver uit - weer een paar ringetjes ertussen
Ok, rempomp stang monteren aan het rempedaal...
-Hier laat ik details achterwege, teveel handelingen, voor details:
"He makes it look so easy"
...kort gezegd: Dik 1 uur later-
Rearset vastschroeven
ZIT! Mooi!
.....en nu zit m'n rempotje
(had ik losgeschroefd om alles goed te kunnen bewegen nadat de pomp er aan vast zat) dik
8 cm van z'n bevestiging vandaan
(en nee, de leiding was bij lange na niet lang genoeg)
Wat heeft onze technische dienst nog liggen? Ah, een stuk aluminium
(Zaag/Slijp/Boor/Hak/Timmer/Schroef)
Yes, Zit! Goed, ik zit wel met een zilver stuk metaal aan de zijkant, maar daar gaat volgende keer wel de spuitbus overheen
Rondje op het terrein van m'n werk: Shit, rempedaal veeltste hoog!
-....Weer een goed uur later, inclusief zoeken naar de circlip die wegsprong / wel een klein detail: ik moest een ringetje in het stangetje voor de return spring zetten anders liep deze te wiebelen-
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff........ Klaar!
Tot dusver: Schakelen en remmen voelt strak aan, m'n benen zitten net iets hoger en verder naar achter waardoor m'n ellebogen en knieën geen ruzie meer met elkaar maken als ik achter het ruitje duik en het geheel voelt solide
Qua montage heb ik makkelijkere klussen gedaan in m'n leven (en ik ben zeker niet A-technisch), ik ga de fabrikant nog wel aanschrijven dat, óf ik mis een paar vulbussen en ringen, óf ze zitten er gewoon niet bij en het ontwerp (en daarmee, de inhoud van het product) moet herzien worden met deze aanpassingen
Zal morgen (gezien de klok: later vandaag
) wat foto's posten