Het had zo'n mooie dag kunnen worden... :(

Die mensen (ik ben er zo één) h"bben de heel duidelijk eis dat de lichamelijke schade moet gerepareerd kunnen worden. Niemand vind z'n motor belangrijker dan zichzelf. Sommigen (ik) vinden hem wel belangrijker dan een tijd persoonlijk ongemak.

Ook ik ben er zo een. Ik loop liever een paar dagen/weken mank dan dat m'n fiets er slecht af komt. Maar als ik moet kiezen tussen langdurige/vervelende kwetsuren en een afschreven motor, kies ik toch voor het laatste.
 
Ik blijf me post na post verbazen over je nuchter wat betreft deze crash Skoezie. Doe je goed.
pfiade.gif


Geen gezeik over olie op de weg of andere lariekoek, maar gewoon toegeven dat je zelf te hard hebt gereden. Hier kunnen andere crashers een voorbeeld aan nemen.

Durf ook wel toe te geven dat ik over het algemeen nog rij als een natte krant, dus zat er misschien wel een beetje aan te komen. Wel gelijk weer wat geleerd.

Maar toch bedankt ;)
 
Reparatie-update:

Heb ondertussen dus al een 'nieuw' 2dehands carterdeksel à 15 €, pakking volgt als het goed is morgen.

Ook al een 'nieuwe' 2dehands koppelingshendel à 5 € (Toch je R6 hendel maar verwijderd Raging R6, heb nu tenminste weer een volledige slag :) )

Had ook een andere voetsteun voor links meegenomen, maar dat is dus de verkeerde :( . Morgen maar even terug.

Alleen wat ga ik met de kuipen doen? Nog geen idee...
 
He skoez,

Mooi kl**e voor je. Ik lees dat de reparatie al vlot gaat. Da's goed nieuws. Nah, succes met je lichamelijke en materiele herstel. :)
 
Reparatie-update:

Heb ondertussen dus al een 'nieuw' 2dehands carterdeksel à 15 €, pakking volgt als het goed is morgen.

Ook al een 'nieuwe' 2dehands koppelingshendel à 5 € (Toch je R6 hendel maar verwijderd Raging R6, heb nu tenminste weer een volledige slag :) )

Had ook een andere voetsteun voor links meegenomen, maar dat is dus de verkeerde :( . Morgen maar even terug.

Alleen wat ga ik met de kuipen doen? Nog geen idee...

Niet vergeten moment na te vragen bij motorzaak...
Enne, ik kan binnenkort wel ff langskomen met momentsleutel.
 
Hoeveel is er kapot dan?

Anders maak je er een fighter van }) ;)

Dan trap ik hem liever direct in het kanaal :(

Voornamelijk krassen en een enkele scheur, maar denk dat een beetje lijmen, plamuren en licht schuren al een hoop kan verhullen...
 
Dan trap ik hem liever direct in het kanaal :(

Voornamelijk krassen en een enkele scheur, maar denk dat een beetje lijmen, plamuren en licht schuren al een hoop kan verhullen...

Die scheur kan je aan de binnenkant vast wel lijmen met een matje ofniet? Die krassen kan je altijd nog plamuren en laten spuiten (of andere stickers?)
Als het eerst maar weer rijdt :)
 
Deze k*tdag word met de dag erger... :(

Ik vol goede moed aan de slag om het carterdeksel te verwijderen en de 'nieuwe' erop te zetten. Zie ik dus dat door de klap er ook een stuk van het blok afgescheurd is. Ben ik weer lekker mee... Wat een kl*tenzooi... Bah bah bah :(
 
Deze k*tdag word met de dag erger... :(

Ik vol goede moed aan de slag om het carterdeksel te verwijderen en de 'nieuwe' erop te zetten. Zie ik dus dat door de klap er ook een stuk van het blok afgescheurd is. Ben ik weer lekker mee... Wat een kl*tenzooi... Bah bah bah :(

Balen :( Wat is er precies van je blok afgescheurd dan ? Een vitaal deel ?
Met m'n bromfiets wel eens gehad dat de ketting eraf sloeg en ook een deel van m'n blok eraf had geslagen. was allang blij dat ie m'n been niet raakte ! Gelukkig sloeg ie alleen een stuk van het serienummer af wat op het blok stond ;)
 
Er zat een scheur in het carterdeksel. Daar een andere voor gehaald en die wou ik dus gaan monteren. Schroef het ding los en er valt aan de onderkant gelijk een stuk aluminium uit. Dit was dus gedeeltelijk van het carterdeksel en gedeeltelijk van het deel van het blok waar je het carterdeksel op schroeft. Zit dus nu een gat in van enkele vierkante centimeters. :( Weet dus niet wat ik hier mee moet. Verzekering dekt m'n val in ieder geval niet, zover ik uit de papieren op kan maken. Heb WA + gedeeltelijk casco.

Heb er de ballen verstand van, dus als het niet duidelijk is ligt dat niet aan jou ;)

Heb nu echt de neiging om het ding compleet in elkaar te trappen. Word hier zo pissig van. Bah bah bah bah :(
 
Net nog ff weer een blik geworpen, maar is dus een stuk aluminium van het onderste gedeelte van het blok af. Zal misschien wel wat aan te doen zijn, maar dan moet volgens mij het hele blok uit elkaar :(
 
Er zat een scheur in het carterdeksel. Daar een andere voor gehaald en die wou ik dus gaan monteren. Schroef het ding los en er valt aan de onderkant gelijk een stuk aluminium uit. Dit was dus gedeeltelijk van het carterdeksel en gedeeltelijk van het deel van het blok waar je het carterdeksel op schroeft. Zit dus nu een gat in van enkele vierkante centimeters. :( Weet dus niet wat ik hier mee moet. Verzekering dekt m'n val in ieder geval niet, zover ik uit de papieren op kan maken. Heb WA + gedeeltelijk casco.

Heb er de ballen verstand van, dus als het niet duidelijk is ligt dat niet aan jou ;)

Heb nu echt de neiging om het ding compleet in elkaar te trappen. Word hier zo pissig van. Bah bah bah bah :(

Niet in elkaar trappen ! Geef 'm dan aan mij ;)
Altijd rustig blijven met sleutelen. Kan je pics maken van het onderdeel? Heb je een werkplaatshandboek? Dan weet je wat er nu kapot is en welk deel je moet gaan vervangen. In elk geval niet rijden dus.

Of zoek even iemand met een werkplaatshandboek en de kennis en dan weet je precies wat je moet bestellen. Of je zet 'm neer bij een dealer... met mijn fietssie zou ik naar MotorXtra zijn gegaan, motor in een bus of op een aanhanger en dan daar er lekker aan sleutelen als de nieuwe onderdelen binnen zijn.

Wel balen, maar te repareren/vervangen is het altijd !
 
Skoezie dit is flink balen man. Wordt een rotklusje. Ik heb er de balen verstand van, dus ik kan je niet helpen. Ik heb hier echter wel een werkplaatshandboek liggen, die je wel kan lenen.
 
Update:

Woensdagavond komt er een kennis van m'n pa ff kijken. Gozer doet veel motor opknap werk, dus hoop dat hij me uit de brand kan helpen. Dan kost het maar een paar pleuro's '( , maar ding moet gewoon weer aan de wandel. Zal hem wel ff vragen of ik hem kan assisteren. Beetje kennis opdoen is nooit weg...
 
Jemig Patrick, da's balen.

Maar zelfs aluminium is te lassen. Elk goed lasbedrijf kan zoiets wel in elkaar braaien voor een paar centen. En als je een beetje geluk hebt en ze kunnen er goed bij dan hoef je het blok er ook niet uit te tillen. Ik heb dit nl zelf al eerder (2x) meegemaakt. Vwb kosten valt het vaak achteraf best mee. Het valt vaak allemaal best te repareren. Ik heb de schade natuurlijk niet gezien, maar als ik het hier goed heb gelezen is het best te repareren..
Kop op, voor je het weet stuur je weer rond met je fiets. En als je adresjes of andere hulp nodig hebt moet je het maar ff zeggen. Ingrid P. heeft mijn meeladres.

Suc7!!
 
Hé Patrick, hoe is het nu met de motor :?
Hopelijk de goede kant op...

(Zag jou in het topic "galerij" op een Rebel zitten :) :+ :) :+ leuke foto)

Zien we je de 15e ook in Heerlen :?
 
Hé Patrick, hoe is het nu met de motor :?
Hopelijk de goede kant op...

(Zag jou in het topic "galerij" op een Rebel zitten :) :+ :) :+ leuke foto)

Zien we je de 15e ook in Heerlen :?

Kom wel naar Heerlen, maar dus met het koekblik. Laat me door een klein beetje tegenslag geen feestje door de neus boren.

Hoop idd dat het voor niet teveel geld te repareren is. Hoop woensdagavond meer te weten.
 
Had wat moeite met het vinden van deze topic, maar nu ik hier toch eindelijk ben, wil ik Skoezie en de CBR toch beterschap wensen. Beter laat dan nooit.
Skoezie ik zou dus ff de sloperijen af struinen. Ik weet dat Cama Parts nog een complete '97 Zwart/geel kuipset had liggen.
 
Kleine update nogmaals:

Heb vanavond samen met m'n pa het barrel weg gebracht. Hap uit blok kan zo goed als zeker wel gelast worden. Man stond er erg vreemd van te kijken dat ik het uitgebroken stuk bewaard had. Morgen kuipdelen en dergelijke ook langs brengen, worden gelijk ook allemaal gefixt en gespoten. Laat hem gewoon lekker zwart spuiten denk ik. Het is niet origineel, ik weet het, maar lekker basic en je hoeft hem niet zo vaak te poetsen.
 
Kleine update nogmaals:

Laat hem gewoon lekker zwart spuiten denk ik. Het is niet origineel, ik weet het, maar lekker basic en je hoeft hem niet zo vaak te poetsen.
en dan gelijk even zo'n sticker set bestellen bij tapeworks, kost wel een paar centen maar je rijdt dan weer als nieuw.....
je moet maar zo denken als je hem bij een dealer had laten repareren was je meer kwijt geweest...

succes

mark
 
Kleine update nogmaals:

Heb vanavond samen met m'n pa het barrel weg gebracht. Hap uit blok kan zo goed als zeker wel gelast worden. Man stond er erg vreemd van te kijken dat ik het uitgebroken stuk bewaard had. Morgen kuipdelen en dergelijke ook langs brengen, worden gelijk ook allemaal gefixt en gespoten. Laat hem gewoon lekker zwart spuiten denk ik. Het is niet origineel, ik weet het, maar lekker basic en je hoeft hem niet zo vaak te poetsen.

Je hebt er nu weer een beetje goed gevoel over? Ziet er naar uit dat je binnenkort weer kan :]
 
Kleine update nogmaals:

Heb vanavond samen met m'n pa het barrel weg gebracht. Hap uit blok kan zo goed als zeker wel gelast worden. Man stond er erg vreemd van te kijken dat ik het uitgebroken stuk bewaard had. Morgen kuipdelen en dergelijke ook langs brengen, worden gelijk ook allemaal gefixt en gespoten. Laat hem gewoon lekker zwart spuiten denk ik. Het is niet origineel, ik weet het, maar lekker basic en je hoeft hem niet zo vaak te poetsen.
Heb je wel eens goed naar zwart gekeken, nadat het geregend heeft? Als je weinig wil poetsen, dan moet je grijs metallic pakken. Zo'n tapeworks-setje is inderdaar niet zo'n gek idee...
 
Heb je wel eens goed naar zwart gekeken, nadat het geregend heeft? Als je weinig wil poetsen, dan moet je grijs metallic pakken. Zo'n tapeworks-setje is inderdaar niet zo'n gek idee...

(Donker) grijs metallic lijkt me idd ook wel wat... Zal nog ff erover nadenken...

Heb ook al bij die Tapeworks gekeken, maar vind 250 $ of meer voor wat stickers wel een beetje erg gortig :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan