Yep, als je slim bent soldeer je gelijk een paar nieuwe condensatoren, dan hoef je hem voorlopig maar 1 keer open te maken.
Ik kan je via je mail adres een pdf sturen, en de benodigde onderdelen kan ik je toesturen voor 5 euro?
Stuur maar een mailtje!
Groet,
Gerben
hoi, ik heb ook wel belangstelling om de speed op de trip te kunnen aflezen.
Welke weerstand precies dient gesoldeerd te worden?
Prettig te lezen dat er nog @-fanaten zijn.
Ik rij met een RD07 van 1995.
Dit is mijn tweede @, de eerste verkocht ik maar had er zoveel spijt van dat ik een jaar later terug dezelfde kocht.
Omdat mijn @ in mijn garage omgevallen was en daarbij lichte verwondingen opliep aan tank en koetswerk heb ik hem maar gans in het zwart gespoten, spatborden incluis.
De vlammen zou ik er nog eens op zetten met airbrush maar tot hiertoe kwam het er nog niet van.
grtj, Frank
[afbeelding]
Ok ik zal even zoeken op ebeej.Al sla je me deaud
Ik vond hem ook erg stoer, lekker robuust, maakt er meteen een dikke plof van vind ik..
Het zou zomaar SW motech kunnen zijn, maar ben ik allesbehalve zeker van..
Op Ebee zit een duitsert die er nogal wat verkoopt.. ik heb hem ook wel op een NL site gezien, maar dan ben je wel een paar tientjes duurder uit.. ik heb er dacht ik 129€ voor betaald
As requested; fotow's van de verlaagde steppies.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag voor het eerst mee gereden, en ik vond de rem en schakelhevels nog wat te hoog staan (die moet je ook mee omlaag stellen natuurlijk), de remhevel moest ik íetsie verbouwen om de hevel laag genoeg te krijgen, maar het past psies... de schakelhevel kon ver genoeg van zichzelf, maar de afstand tussen het pedaal en de hevel wordt wel wat krapper, ik vind het licht irritant, maar kan een kwestie van wennen zijn; alles zit nét FF ergens anders als je gewend bent..
Het rijdt wel heel erg prettig; je kunt je benen heel goed kwijt, je zit iets wijder en als je moet staan heb je echt het gevoel op je dat uren vol kunt houden, echt heerlijk
Ik heb ook meteen mijn spraakgestuurde alarm FF bijgesteld; kijkt nu weer goed boos en ligt dichterbij
[afbeelding]
Van de week als de Chevy me FF met rust laat ga ik een poging wagen om de tripmeter modden; het weerstandje is binnen, en dat solderen moet ook wel lukken... de tripmeter heb ik al vaker losgehad dus dat lijkt me ook geen probleem.
Pics will be posted..
hoi, ik heb ook wel belangstelling om de speed op de trip te kunnen aflezen.
Welke weerstand precies dient gesoldeerd te worden?
Prettig te lezen dat er nog @-fanaten zijn.
Ik rij met een RD07 van 1995.
Dit is mijn tweede @, de eerste verkocht ik maar had er zoveel spijt van dat ik een jaar later terug dezelfde kocht.
Omdat mijn @ in mijn garage omgevallen was en daarbij lichte verwondingen opliep aan tank en koetswerk heb ik hem maar gans in het zwart gespoten, spatborden incluis.
De vlammen zou ik er nog eens op zetten met airbrush maar tot hiertoe kwam het er nog niet van.
grtj, Frank
[afbeelding]
Hoe meer twins hoe beter! Je moet de twee contactjes waar SPD bij staat met elkaar verbinden door middel van de 1k ohm weerstand... Een stukje terug in dit topic staan hier mooie fotootjes van...
Gr. Sam.
Mooi werk, altijd leuk, een beetje prutsen!
Mooi werk, altijd leuk, een beetje prutsen!
Ik ga het veel, lees: altijd gebruiken, want ik gebruik mijn TT met de plakker op de KM teller; lekker cheapass en in no time eraf te halen.
Het nadeel van die construktie is dat als je meer dan 8 km te hard rijdt de cijfertjes rood worden, en dan zijn ze niet meer af te lezen..
Dit is dus een ernstige improvement voor mij; ik ben er ernstig blij mee
Overigens wijkt hij bij hogere snelheden (100 - 120) wel een km of 2 a 3 af, maar dat is altijd nog een heel stuk beter als de analoge teller.
ik ben momenteel in het bezit van een xr 600. over een jaar of wat wil ik leuke allroad reis gaan maken. nu twijvel ik. bij de xr heb ik erg veelr eserve onderdelen en ben bezig om een 2e blok helemaal te reviseren. dan een grotere tank op de xr en gaan. maar aan de andere kant wil ik misschien over een tijdje een africa twin kopen want deze is misschien toch meer geschikt voor een lange reis.
er is een gevarieerd aanbod in de ze motoren met uit een lopende km standen van 40000 toot 100000+. zijn er nog specifieke dingen/zwakke punten bij de AT? big end lagers of weet ik veel wat?
met de xr heb ik genoeg mee gemaakt vandaar dat ik twijvel
AT kunnen vanaf 100 K wat olie gebruiken , en soms kan de spanner van de nokkenas ketting wat geluid maken ,, vervangen en het is weer stil.
Er zijn AT die overal geweest zijn en fluitend 150 K a 175 K hebben gehaald.
bedankt voor de reactie,s. wel oerdegelijke motoren dus. had ik ook eigelijk wel verwacht.
met de xr heb ik nu al een kapotte distibutieketting, glij lager in de kop, versnellings bak gehad, vandaar dat ik niet helemaal een lange reis durf te maken met de xr. en op de snelweg rijdt het ook niet super relaxed.
geen zin om in verwegigstan met een tikend blok te staan ofzoiets.
wat kost een nieuwe benzine pomp? anders wel handig om mee te nemen op reis
Ik wil hier toch ff wat aan toevoegen... De brandstofpompen op zichzelf zijn niet slecht. Er is echter 1 ding waar ze niet tegen kunnen en dat is 'drooglopen'... Wanneer je tank bijna leeg is (op weg naar de reserve) krijgt de pomp om de haverklap een kolom lucht voor z'n kiezen i.p.v benzine... Dit is erger bij stadsverkeer dan bij snelwegverkeer (dan is de benzine 'rustiger'). Die 'kolom lucht' is iets waar de pomp niet tegen kan en op dat moment maakt ie overtoeren (is ook voelbaar). Deze 'overtoeren' is het giga snel inbrandden van de contactpuntjes. Remedie is op tijd op reserve zetten, niet wachten tot ie begint te haperen. Als een pomp kapot is, is het ook bijna altijd ingebrandde contactpuntjes, meer niet! Deze contactpuntjes zijn zelfs los te verkrijgen! Je kunt het hierboven beschrevene zelf ondervinden door de Twin verhoogd stationair te laten draaien met de benzine kraan dicht. In het begin voel je een 'hartslag'; om de 3 seconden (ofzo) een 'tik'. Als de benzine bijna op is (de kraan staat tenslotte dicht) begint ie te 'miterailleuren' .... dit niet te lang laten doen, nu is ie kapot aan het lopen! Als je ver weg gaat met je Twin is het zowiezo handig op een 'verbindpijpje' bij te hebben. Op het moment dat de pomp het toch begeeft kun je de twee slangen van het pompje eraf trekken en met elkaar door verbinden, vervolgens de tank vullen en nu zal ie ook gewoon lopen omdat de benzine hoger zit dan de carb. Ja, idd, in deze situatie is een pomp idd overbodig! Zo, dat wou ik ff kwijt!
Gegroet, Sam.....
ik blijf van mening dat er te weinig fotootjes gepost worden.....[afbeelding]