Sounddragon
MF veteraan
I know, behóórlijk irritant inderdaad..
Ik had stiekum al een beetje zitten winkelen inclusief onze oosterburen, maar er is bitter weinig te koop voor 4500 € (wat IK én de clubdealer een héél rëele dagwaarde vinden eigenlijk te weinig inclusief alle opties) in ieder geval weinig wat bij mijn eigen brommert in de buurt komt, óf het is een kleur waar ik absoluut niet mee kan leven, óf hij is minimaal 2 rondjes aardkloot geweest
Vroeger kon je als stelregel gebruiken dat 2/3 van de dagwaarde als max schadepost mocht, daarboven was hij TL... tegenwoordig is dat de HELFT van de dagwaarde
Bedenk je even wat je twin waard is, en wat je voor de helft van dat bedrag kunt slopen..
Bedenk ook dat een ongespoten tank 900 € kost, een kuipdeel rond de 190 €, een kuipframe ook zoiets.. heb ik het nog niet over een stuurtje, valbeugels linkerhelft van mijn keienvanger (je wil niet wéten wat die kost ), kromme of ontzette middenbok, kuipruit, koplampframe...
En dan hadden we het nog niet over werkplaatsuren en niet geheel onbelangrijk; de spuiter en stickers e.d.
Owja... en dat het inmiddels een cultbike is.. daar heeft de verzekering echt compleet poep aan...
De enige een béétje waterdichte manier is volgens de expert; laten taxeren (en dus meer premie betalen) en dat taxeren mag dus elke 2 jaar (als je mazzel hebt)..
Verzekeringen zijn net bordelen: je betaalt om genaaid te worden
Ik had stiekum al een beetje zitten winkelen inclusief onze oosterburen, maar er is bitter weinig te koop voor 4500 € (wat IK én de clubdealer een héél rëele dagwaarde vinden eigenlijk te weinig inclusief alle opties) in ieder geval weinig wat bij mijn eigen brommert in de buurt komt, óf het is een kleur waar ik absoluut niet mee kan leven, óf hij is minimaal 2 rondjes aardkloot geweest
Vroeger kon je als stelregel gebruiken dat 2/3 van de dagwaarde als max schadepost mocht, daarboven was hij TL... tegenwoordig is dat de HELFT van de dagwaarde
Bedenk je even wat je twin waard is, en wat je voor de helft van dat bedrag kunt slopen..
Bedenk ook dat een ongespoten tank 900 € kost, een kuipdeel rond de 190 €, een kuipframe ook zoiets.. heb ik het nog niet over een stuurtje, valbeugels linkerhelft van mijn keienvanger (je wil niet wéten wat die kost ), kromme of ontzette middenbok, kuipruit, koplampframe...
En dan hadden we het nog niet over werkplaatsuren en niet geheel onbelangrijk; de spuiter en stickers e.d.
Owja... en dat het inmiddels een cultbike is.. daar heeft de verzekering echt compleet poep aan...
De enige een béétje waterdichte manier is volgens de expert; laten taxeren (en dus meer premie betalen) en dat taxeren mag dus elke 2 jaar (als je mazzel hebt)..
Verzekeringen zijn net bordelen: je betaalt om genaaid te worden
Laatst bewerkt: