Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Bij mijn studentenhuis haalden veel mensen een schakel uit de ketting in plaats van een nieuwe te halen. Zelfs het pinnetje werd hergebruikt. Scheelde toch weer 6€. Misschien is dat ook een optie bij de motor!

OK, excuses voor deze grap. Succes! Weet iemand wat het kost om je kettingset te laten vervangen? Ik ga volgend seizoen eens kijken hoe mijn ketting er aan toe is! Volgens mij zit de achteras nog lang niet achteraan in de achterbrug, maar dat kan ik me ook inbeelden.
 
Als die bij een standaard configuratie helemaal achteraan zit ben je al veel te laat. Een kettingset is iets van 130 euro dacht ik. Ik heb de ketting steeds gemonteerd met de AFAM EASY RIV 5. Goedkoop en werkend. En een klereding als je ermee bezig bent, maar dat is een detail.
 
Heb een vriend van mij de motor na laten kijken, die is monteur. En die zei dat!
Hij was niet mee met ophalen en kijken van de motor, heb hem daarna naar hem gebracht.

Kun je heel makkelijk zelf bekijken. Je krijgt er vieze handen van, maar als je de ketting makkelijk van het tandwiel af kunt bewegen, is ie wel op.
 
Hoeveel mm luchtkamer moet een PC32 hebben? Is het aan te raden om 15W vorkolie er in te gooien voor een wat zwaardere rijder (110 met pak aan)
En wat is de standaard twv?
 
PC32 met trommelrem achter is T model, met schijfrem achter is V model.
1540664456266.png
 
Hoeveel mm luchtkamer moet een PC32 hebben? Is het aan te raden om 15W vorkolie er in te gooien voor een wat zwaardere rijder (110 met pak aan)
En wat is de standaard twv?
Ik zou er als ik jou was maar 75w90 in doen.O-)
 
PC32 met trommelrem achter is T model, met schijfrem achter is V model.
Bekijk bijlage 1336285

Volgens de sticker is het een CB500R, motor komt uit '02 (Wel met de brembo remmerij, dus schijf achter)
Ik weet dat er origineel 10W in gaat, maar gezien de horecaspoiler van de rijder dacht ik dat 15W wel een upgrade zou zijn.

De tandwielverhouding is 15/40 origineel?
 
volgens mij is de pc26 alleen met trommel achter, en nissin voor,
Model T is vanaf 96' en werd ook in italie gemaakt. model werd pc32, deze heeft ook trommel achter.
vanaf model V (november 96") is de schijfrem geintroduceerd.
cb500R is model 94' 95'
cb500Y is model 2002.
Dus kan zijn dat je een 1994 frame hebt met nieuwe modificaties.

welke kleur is jouw fiets JB1
 
Laatst bewerkt:
Volgens de sticker is het een CB500R, motor komt uit '02 (Wel met de brembo remmerij, dus schijf achter)
Ik weet dat er origineel 10W in gaat, maar gezien de horecaspoiler van de rijder dacht ik dat 15W wel een upgrade zou zijn.

De tandwielverhouding is 15/40 origineel?

Ik moest horecaspoiler op zoeken, maar het was het waard! Bedankt voor het verrijken van mijn taal!
 
Wat voor vet gebruiken jullie in je knipperlicht knopjes unit ding? Het wordt weer koud en het geval reageert weer niet of héul laat '(
 
Volgens de sticker is het een CB500R, motor komt uit '02 (Wel met de brembo remmerij, dus schijf achter)
Ik weet dat er origineel 10W in gaat, maar gezien de horecaspoiler van de rijder dacht ik dat 15W wel een upgrade zou zijn.

De tandwielverhouding is 15/40 origineel?
Dikkere olie zorgt voor een zwaardere demping, je motor gaat er met name op hogere snelheid strakker door sturen. In combinatie met je gewicht merk je vooral met remmen dat hij dan wat minder gaat duiken in de veren.
Vertanding van 15/40 is standaard op elk bouwjaar cb.
 
Hoeveel mm luchtkamer moet een PC32 hebben? Is het aan te raden om 15W vorkolie er in te gooien voor een wat zwaardere rijder (110 met pak aan)
En wat is de standaard twv?
Zet de luchtkamer maar op 125mm
Met originele voorveren zou ik er 20W in doen
Met aftermarket veren 15W
Tenzij je echt race race wilt doen, dan 30w origineel en 20w progressief, dat is wat ik heb iig
 
volgens mij is de pc26 alleen met trommel achter, en nissin voor,
Model T is vanaf 96' en werd ook in italie gemaakt. model werd pc32, deze heeft ook trommel achter.
vanaf model V (november 96") is de schijfrem geintroduceerd.
cb500R is model 94' 95'
cb500Y is model 2002.
Dus kan zijn dat je een 1994 frame hebt met nieuwe modificaties.

welke kleur is jouw fiets JB1

Volgens de sticker intern is het een CB500R, kleurcode zal ik morgen even voor je bekijken, ding is nu kachelzwart getjoent

Dikkere olie zorgt voor een zwaardere demping, je motor gaat er met name op hogere snelheid strakker door sturen. In combinatie met je gewicht merk je vooral met remmen dat hij dan wat minder gaat duiken in de veren.
Vertanding van 15/40 is standaard op elk bouwjaar cb.

Dankjewel!

Zet de luchtkamer maar op 125mm
Met originele voorveren zou ik er 20W in doen
Met aftermarket veren 15W
Tenzij je echt race race wilt doen, dan 30w origineel en 20w progressief, dat is wat ik heb iig

Thanks! Ga d'r 20W ingooien dus
 
Ik heb sinds vanmiddag een 94er cb500,knal rood en geen pitje of krasje erop maar nog wel de originele stickers.
Blok en andere delen zijn wel aangetast maar dat is geen punt.

Het word een verbouw project.
Dus mocht iemand interesse hebben in een knal rode lakset of goed zadel,hoor ik het graag.

Hoeveel toeren hoort de cb500 stationair standaard te draaien,mijne net aan 1000
 
ik heb de mijne op 14~1500 afgesteld als ie warm is. Beetje hoog, maar ik heb m dan ook nog nooit gesynchroniseerd :+
 
Ik ga mijne morgen synchroniseren en spullen bestellen.
Olie +filter ,bougies en luchtfilter.
Ook even een deel strippen om alles op te meten en na tekijken.


Hij rijd wel geinig en is best vlot maar er moet wel een andere demper onder en de verdroogde bt45 uit 2009 moeten ook echt vervangen worden.
Hij loopt 185 op de teller zonder plat te hoeven liggen.
Het is wel even wennen want normaal rij ik op mijn hyperpro afgeveerde cbr600f4i dus snelle bochten en hard remmen zijn even anders maar ik heb me prima vermaakt vanmiddag.
 
als je toch bougies gaat vervangen kan je net zo goed meteen kleppen inspectie doen..
 
Iemand wel eens de carbs eruit gehad bij deze fiets? Wil ze schoonmaken, maar waar moet ik rekening mee houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan