Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Special price? :9

Bitubo's rebound kosten zo'n €450
YSS rebound, compressie en nog 5mm speelruimte €400
En YSS met alleen preload zo'n €220, neem aan voor dat prijsverschil dat ze ook gewoon minder zijn dan de instelbare versie.
 
Geen idee, ik moest ze toch hebben :+

YSS rebound en compressie? welke is dat dan.
 
Ik denk dat je toch gelijk hebt met het kettingvet, al zag het er niet zo uit. Met nog een keer logisch nadenken moet het enige overgebleven slangetje dat van de koelvloeistof zijn.
 
Geen idee, ik moest ze toch hebben :+

YSS rebound en compressie? welke is dat dan.
Nvm, site klopte niet. Voor compressie moet je de RG versie hebben met piggyback. En die is weer een keer zo duur..

De RZ serie is net als de Bitubo's alleen preload en rebound.
 
Vandaag de CB maar is verwend :)

20220820_192532.jpg
 
Het was inderdaad een krom stuur, maar ook de nokjes op het frame zijn ingeslagen. De nokjes zal ik wat ijzer aanlassen en weer vijlen/slijpen tot ze weer als origineel zijn.
 
Nou vandaag ook eigenaar geworden van een CB500. Er moet wel wat aan gebeuren.
De voorvork doet het bijna niet. Geen idee waarom maar de de vorige eigenaar heeft de seals vervangen en een geleide bus. Want die was iets beschadigd. Maar hij veert bijna niet in misschien max 1 cm . Dus even uit elkaar halen.
Verders komt er wat koelvloeistof uit het slangetje onder het blok. Nog geen idee waarom. Het zou de koppakking kunnen zijn.
En hij start niet op de choke. Dus carburateurs ook even na kijken.
Dus ik heb weer iets te doen dit na jaar.
IMG-20220910-WA0000.jpeg
 
Leuke koffers zitten erbij.
Ben benieuwd, zou het leuk vinden als je af en toe wat post hier met je voortgang.
Dat is wel de bedoeling natuurlijk. Anders kan het topic wel dicht. Nee gaat helemaal goed komen. Eerst de voorvork aanpakken. Want zo is er niet mee te rijden.
En ja die koffers zijn heeeel leuk. Volgens mij ook speciaal voor Honda gemaakt bij Hapro.

Altijd handig als ik weer eens op pad ben met de tent. 8-)


Deze foto is van dit jaar ergens in Frankrijk met de oude Suup.
20220525_192657.jpg
 
Nou het probleem met de vast zittende voorvork is ook opgelost. In 1 poot zat teveel olie. Die zat bijna tot de max gevuld. Wat olie er uitgehaald en netjes afgesteld volgens het handboek. Alles weer in elkaar gezet en er eens opgeduwd .
Nu voel je duidelijk een veerweg.
En in de andere poot zat veel te weinig olie. Daar de olie in bij gevuld. Nu is alles weer in orde. Morgen eens een verzekering regelen. Kunnen we een stukje rijden.

Wel zijn de veer poten goed beschadigd.
Zitten veel putjes in. Dus als iemand er nog 2 hebt liggen. Ik heb interesse.
 
Ik denk dat je die met moeite gaat vinden, ze hebben na 20+ jaar allemaal last van rottend chroom en gebruikt zie je ze zelden.. Nieuw kan je ze aftermarket wel kopen voor redelijk geld.. (TNK was het merk dacht ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan