Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Vraagje voor mijzelf, ik ga mijn luchtfilter vervangen en vroeg mij af of ik wat mee op zal schieten om een K&N filter erop te knallen?
Ik weet dat die filters meer lucht doorlaten, is dan gelijk mijn afstelling naar de knoppen of regelt de injectie dat automatisch? Iemand hier die daar wat zinnigs over weet te zeggen?
Gaat om een PC37 btw.
 
En nu in het juiste topic: Ik zit met m'n cbr een beetje te worstelen met de positie van de remhendel van de RCS19-rempomp. Als ik hem in de gewenste positie draai komt ie tegen behuizing van de kilometerteller. En da's niet iets wat ze gaan toestaan bij de keuring bij een circuitdag.

De dikte van een 7.6mm ty-wrap is al genoeg ter hoogte van de stuuruitslagbeperking op de onderste triple clamp (zie rode rechthoek). Maar da's een ontzettende ghetto-oplossing natuurlijk :+

Untitled.png


Iemand hier die toevallig met hetzelfde probleem zat en een betere oplossing heeft?

Een kleinere (ali-express?) tellerunit zou wellicht ook kunnen.

@Rijstrakket Ik had op m'n MT-03 opeens dat de motor afsloeg als ik het gas te snel opendraaide. Jaren later pas bedacht dat dit mogelijk kwam door het plaatsen van een K&N luchtfilter, terwijl de motor standaard al vrij arm stond afgesteld. Hoe dit met de CBR uit zal pakken echter?

Maar in principe geldt natuurlijk dat je alleen wat aan meer lucht hebt als er ook meer brandstof is.
 
Vraagje voor mijzelf, ik ga mijn luchtfilter vervangen en vroeg mij af of ik wat mee op zal schieten om een K&N filter erop te knallen?
Ik weet dat die filters meer lucht doorlaten, is dan gelijk mijn afstelling naar de knoppen of regelt de injectie dat automatisch? Iemand hier die daar wat zinnigs over weet te zeggen?
Gaat om een PC37 btw.
Ik heb nog wel een k en n filter liggen voor je voor een klein prijsje

waar kom
Je vandaan?
 
Ik heb die integrated tail light van TST industries besteld. En kph bij Ali.
Ik zal het resultaat hier posten maar zal nog wel een tijdje duren voordat ik beide binnen heb denk ik.
Pakketje zit al 10 dagen vast in miami zie ik op de tracking. Zal wel met de lockdown te maken hebben. Dus zal nog wel tijdje duren helaas. Wel irritant.
 
En nu in het juiste topic: Ik zit met m'n cbr een beetje te worstelen met de positie van de remhendel van de RCS19-rempomp. Als ik hem in de gewenste positie draai komt ie tegen behuizing van de kilometerteller. En da's niet iets wat ze gaan toestaan bij de keuring bij een circuitdag.

De dikte van een 7.6mm ty-wrap is al genoeg ter hoogte van de stuuruitslagbeperking op de onderste triple clamp (zie rode rechthoek). Maar da's een ontzettende ghetto-oplossing natuurlijk :+

Bekijk bijlage 1486086

Iemand hier die toevallig met hetzelfde probleem zat en een betere oplossing heeft?

 
Hallo, mij hier ook maar even melden. Hoop niet veel problemen tegen te komen met de motor maar je weet het nooit.

Heb een 600rr repsol (2014)van mijn broertje overgenomen. Deze is ducati gaan rijden. Ik moet alleen nog afrijden voor a. Maar vanwege corona geen idee wanneer, dus hij staat nog in de schuur.

Nou zit de indicator van de ketting al half in het rood dus ben aan het kijken naar een nieuwe ketting. Is een goude did ketting zijn meerprijs(50 euro) waard of is het bij straat gebruik echt alleen een leuk kleurtje en merk je verder geen verschil? Gewone set kost 125 en een zvm x kost 175.
Ben graag benieuwd naar ervaringen.
IMG_20200509_095802.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor mijzelf, ik ga mijn luchtfilter vervangen en vroeg mij af of ik wat mee op zal schieten om een K&N filter erop te knallen?
Ik weet dat die filters meer lucht doorlaten, is dan gelijk mijn afstelling naar de knoppen of regelt de injectie dat automatisch? Iemand hier die daar wat zinnigs over weet te zeggen?
Gaat om een PC37 btw.
Voordat je een K&N gaat monteren leest eerst dit maar eens door,een origineel filter is beter in het tegenhouden van stof.
 
Is een goude did ketting zijn meerprijs(50 euro) waard of is het bij straat gebruik echt alleen een leuk kleurtje en merk je verder geen verschil? Gewone set kost 125 en een zvm x kost 175.
Ben graag benieuwd naar ervaringen.
Je haalt een paar dingen door elkaar.
De meerprijs voor een goudkleurige ketting is gemiddeld nog geen 10 Euro. Het maakt de schakels van de ketting alleen maar roestbestendiger, verder is een geen kwaliteitsverschil.
Die 50 Euro meerprijs zal dus ongetwijfeld uit de verschil in sterkte komen, bijvoorbeeld tussen een VX- en een ZVMX-ketting.
 
Owww, dan ben ik daar inderdaad bang voor. De vx is gewoon grijs Namenlijk, wist niet dat die er ook in het goud was. Vandaar denk ik de verwarring. Maar het is dus wel een totaal verschillende ketting. Is een zvmx zijn meerprijs waard bij normaal straat gebruik? Zie namelijk dat er ook heel wat 600 voor curcuit gebruikt worden. Dan denk ik dat je andere eisen aan het materiaal stelt.
 
De ZVMX is een stuk sterker dan de VX, en gaat daarom normaal gesproken ook een stuk langer mee. Op mijn CBR1100XX is dat ongeveer de helft langer.
Bij racen kiest men vaak voor een lichtere ketting zonder afdichtingen. Minder massa, minder wrijving, dus minder verloren vermogen.
Maar gaat ook heel veel korter mee.....
 
Het is de gouden vx geworden met JT tandwielen. Gewoon een complete set bij de motorzaak om de hoek besteld.
Het vervangen en klinken viel mij mee. Mijn collega had een tooltje er voor en het ziet er netjes uit en was zo gedaan. Nou is alleen mijn vraag, hij adviseerde om even het witte fabrieks vet zeker van de buitenkant af te halen. Anders zou, als de ketting warm word al het vet gaan rondslaan en kan ik weer gaan poetsen😅 Waar kan ik dat beste mee doen? Wasbenzine , remmenreiniger of...?
20200520_154425.jpg
 
Guys 'n girls. Ik ben bezig met een nieuwe fiets, na onlangs op een soes k4 600 en vervolgens op een pc37 600rr te hebben gezeten, ben ik verknocht aan het rijgemak van die laatste, dus daar gaat de voorkeur naar uit. Vraagje hierover; is de 2005 PC37 in Nederland ook in geel uitgebracht?
 
mij heb de uitlaat niet verlaagd
Met het achterlicht in de staart
Heb ik wel gehad maar vond het te laat
Dit gaat prima zo

als je hem verlaagd dan past het niet met die ktph

ik heb toen dat hele ding verbogen om het passend te maken

Tst heeft idd hele mooie dingen maar idd die shipping costs vind ik wel van de gekke

Bekijk bijlage 1480922Bekijk bijlage 1480924Bekijk bijlage 1480926
Vind dit toch wel erg gaaf er uit zien, ben ook opzoek naar vervanging van mijn kph.
Wat heb je hiervoor aangeschaft wil dit ook wel.
 
Vind dit toch wel erg gaaf er uit zien, ben ook opzoek naar vervanging van mijn kph.
Wat heb je hiervoor aangeschaft wil dit ook wel.


ik heb die kentekenplaathouder op me werk laten maken

als je wil kan ik er 1 maken voor je en opsturen
achterlicht is van TSTindustries ( maar je heb ze ook via AliExpress )

ik zal je even me nummer sturen via de DM dan kun je me een bericht sturen aangezien ik hier niet dagelijks kijk
 
Ik heb het nieuwe achterlicht geïnstalleerd vandaag en nieuwe kentekenplaat houder.
Ik moet wel zeggen die kentekenplaathouder paste niet heel goed, moest wat gebogen worden.
En met de exhaust lowering kit van TST industries paste die KPH al helemaal niet.
Ik vraag mij af hoe jij die uitlaat zo laag hebt gekregen zonder de lowering kit, Proppie. En toch nog die KPH geinstalleerd van aliexpress met die uitlaat zo laag, mij lukte dat toch niet.

Hier hoe het voorheen was:

IMG_20200315_130529.jpg
En nu zo:
IMG_20200603_211743.jpg
CBR600RR backside kph.jpg
CBR600RR side kph.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als iemand iets wil bestellen van TST laat het even weten, dan kunnen we de shipping cost ook splitten. Wil dat achterlicht gaan bestellen.
 
Als iemand iets wil bestellen van TST laat het even weten, dan kunnen we de shipping cost ook splitten. Wil dat achterlicht gaan bestellen.
Hou wel rekening mee ze versturen nu alleen met DHL express international dat kost $40 en moest ook nog invoerrechten betalen $40 helaas dus het is best duur geworden alles bij elkaar.
 
Weet iemand waar ik dit type snelsluiting kan kopen?
 

Bijlagen

  • 20200604_195752.jpg
    20200604_195752.jpg
    643,8 KB · Weergaven: 10
Hou wel rekening mee ze versturen nu alleen met DHL express international dat kost $40 en moest ook nog invoerrechten betalen $40 helaas dus het is best duur geworden alles bij elkaar.

Zo das wel veel. Ik heb die maar van AlieExpress gekocht, benieuwd of dat wat is dan.
 
Weet iemand waar ik dit type snelsluiting kan kopen?
Even op Googlen op snelsluiters en je vindt verschillende zaken.

Vaak ogen ze hetzelfde, maar wanneer je deze dan vast wilt draaien past het niet.

Mijn circuitmotor heeft ook verschillende. Altijd weer zoeken welke nu waar past bij het terugplaatsen van de kuipen.

Frontrowcomponents verkoopt mogelijk zulke korte.
 
Ik heb het nieuwe achterlicht geïnstalleerd vandaag en nieuwe kentekenplaat houder.
Ik moet wel zeggen die kentekenplaathouder paste niet heel goed, moest wat gebogen worden.
En met de exhaust lowering kit van TST industries paste die KPH al helemaal niet.
Ik vraag mij af hoe jij die uitlaat zo laag hebt gekregen zonder de lowering kit, Proppie. En toch nog die KPH geinstalleerd van aliexpress met die uitlaat zo laag, mij lukte dat toch niet.

Hier hoe het voorheen was:

Bekijk bijlage 1508253
En nu zo:
Bekijk bijlage 1508254
Bekijk bijlage 1508255
Bekijk bijlage 1508256
ik had van tst wel een lowering kit
maar dat past niet samen met de kenteken houder van Ali.
ik heb die houder volledig krom gebogen om het passend te krijgen met de lowering kit

later heb ik de lowering kit eraf gehaald en de uitlaat omhoog gedaan terug naar de originele hoogte
en een ktph van Ebay gekocht voor veels te veel geld die ik dus ook op me werk kan laten maken
 
ik had van tst wel een lowering kit
maar dat past niet samen met de kenteken houder van Ali.
ik heb die houder volledig krom gebogen om het passend te krijgen met de lowering kit

later heb ik de lowering kit eraf gehaald en de uitlaat omhoog gedaan terug naar de originele hoogte
en een ktph van Ebay gekocht voor veels te veel geld die ik dus ook op me werk kan laten maken

Wil je soms nog van die oude lowering kit af? Wil wel 's proberen hoe het er uit ziet op mijn fiets met Akra. Zit nu ook strak tegen de bovenkant aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan