Het Honda CBR 600RR topic deel 76

De plus kabel zat niet goed vast, motor viel ook een aantal keer uit tijdens het rijden. Heb deze nu goed aangedraaid.
Niet stil bij gestaan dat dit wellicht met de accu te maken had.
Hopelijk heeft het dit opgelost, aangezien ik verschillende horror verhalen lees mbt ABS en Honda motoren.
ik heb vorig jaar een tijdje rond gereden met een verrotte accu...... moest elke keer rennen om hem aan te krijgen maar dan weigert je abs ook volledig

mooi om te horen dat het gelukt is
 
Hahaha inderdaad, helaas nu wat slechter weer om het te testen.

Weet je toevallig welke bougies ik nodig heb? Kom elke keer op de duurdere uit, van rond de 30 euro. Zie ook dat er bougies zijn voor 9 euro haha
Ik heb deze week (OEM) bougies gekocht bij https://www.auto-onderdelen24.nl/ voor mijn circuitmotor.
Daar zijn ze volgens mij het goedkoopst. Ik kwam op net geen 100 euro uit voor 4 stuks. De 600RR heeft dure bougies nodig :Y

Wat ik gevonden heb met een beetje zoeken op het internet is dat je een variant van IMR9C9H nodig hebt (IMR9C9HES staat in het werkplaatshandboek) en ik ben geen variant tegengekomen welke rond de 10 euro per stuk kost.

In mijn GSXR gaat wel een bougie van 10 euro per stuk (ook NGK). Geen idee waarom de 600RR die dure nodig heeft.
 




ZysxHkc.png

2003-2004 PC37
cylinder inhoud: 599cc
boring x slag: 67.0 mm × 42.5 mm
vermogen: 100.4–105.6 HP @ 13,250 RPM
koppel: 60.7–65.2 N·m @ 10,750 RPM
gewicht (droog): 170 kg
gewicht (nat): 202 kg

2005-2006 PC37
cylinder inhoud: 599cc
boring x slag: 67.0 mm × 42.5 mm
vermogen: 100.4–105.6 HP @ 13,250 RPM
koppel: 60.7–65.2 N·m @ 10,750 RPM
gewicht (droog): 164 kg
gewicht (nat): 195 kg

2007-2008 PC40
cylinder inhoud: 599cc
boring x slag: 67.0 mm × 42.5 mm
vermogen: 118.1 BHP @ 13,500 RPM
koppel: 66 N·m @ 11,250 RPM
gewicht (droog): 156 kg
gewicht (nat): 187 kg

2009-2012 PC40
cylinder inhoud: 599cc
boring x slag: 67.0 mm × 42.5 mm
vermogen: 107 BHP @ 13,250 RPM
koppel: 61 N·m @ 11,250 RPM
gewicht (droog): 175 kg
gewicht (nat): 194 kg

2013-2015 PC40
cylinder inhoud: 599cc
boring x slag: 67 x 43 mm
vermogen: 118 HP @ 13,500 RPM
koppel: 66 N·m @ 11,250 RPM
gewicht (droog): 154 kg
gewicht (nat): 185 kg

Hmm, las dit net in de OP. Toch wel tevreden dat ik het 2008 model heb 8-)
Qua specs toch wel de beste 600RR. Qua looks naar mijn mening ook, maar dat is natuurlijk subjectief.
 
Ik vermoed dat bij de andere bouwjaren de pk's op het achterwiel staan en bij 2007 en 2013 de pk's aan het krukas.

Alle bouwjaren hebben voor zover ik weet altijd net iets minder dan 120pk aan het krukas. Dat is rond de 105-110pk aan het wiel.

Het gewicht verschilt vooral tussen de PC37 en de PC40. De meest recente PC40 heeft nog net zoveel pk's en weegt ook ongeveer 185kg.
 
Geen idee. Doorontwikkeling \ keuze in de gebruikte materialen??
Lichtere velgen, frame, blok, vering, uitlaatsysteem, geen idee?! :)

Bij van alles 1,2,3 kilo's er af en je hebt in totaal ongeveer 20 kilo minder.
 
Haha zal mij niet verbazen!
Uiteindelijk zullen alle kleine beetjes helpen.
 
Volgensmij zit het grootste verschil in de velgen. Ik heb van die lichte 12 spaaks velgen. Verder zou ik niet weten wat er nog meer lichter is gemaakt. Want wel weer abs etc. Is ook weer allemaal gewicht.
 
Iemand toevallig nog een donker kuipruitje liggen voor model 03-04’ en originele knipperlichten?
Mogelijk ligt er wat bij een van jullie ergens iets te verstoffen ;)
 
Hoop het.... 2 ritjes pas dit jaar. Nou moet ik zeggen dat die van mij niet echt tegen water kan...😎😎

Ik had trouwens 2 weken geleden feest met de brommer. Ze zeiden tegen mij koop een Honda die start altijd. Nouw, 3 weken terug wou die niet starten. Maar de accu was ook al 7 jaar oud en die was dus echt na 4sec. Starten plat. Dus dacht, misschien ligt 't daar aan. Vond het wel vreemd dat ik hem ook niet kon aanduwen.
Accu ff aan de lader gehangen, en toen die vol was weer starten. Motor beurtje gegeven, nieuwe accu er in en ff laten lopen om 't olie filter te vullen. Niks aan de hand.
Week later, mooie zaterdag middag weer niet starten.... Valt me op een geven moment op dat 't motorlampje in een bepaalt ritme knippert. Ik geteld, 1x kort en 8x lang. Ff Googlen leverde me al snel op dat het de nokkenas positie sensor was.
Kuipwerk los gehaald en sensor leek goed. Tijdens starten 0,7v uit me hooft. Tank kap er af en ecu los.... Stekkers meten. Alles goed... Alles aansluiten en starten lopen.... Rommel wat met de stekker van de sensor, Plop uit.... Heyyy probleem gevonden. Stekker iets gecoorodeerd. Pennetjes iets scheef gebogen en goed in de wd40 en probleem opgelost. Van de winter maar een nieuwe sensor of nieuw stekkertje er aan zetten denk ik.
 

Bijlagen

  • 9CC21757-3938-48CC-9EAD-98002C730FCF.jpeg
    9CC21757-3938-48CC-9EAD-98002C730FCF.jpeg
    57,4 KB · Weergaven: 30
  • 67F74CE9-7BE5-41EE-A84A-E348DA849214.jpeg
    67F74CE9-7BE5-41EE-A84A-E348DA849214.jpeg
    44,8 KB · Weergaven: 30
  • 0A057A13-071C-459C-A247-182BDC51D035.jpeg
    0A057A13-071C-459C-A247-182BDC51D035.jpeg
    55,2 KB · Weergaven: 30
Terug
Bovenaan Onderaan