Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel 25

Welke datum heeft de voorkeur voor de BBQ bij nitrogen.

  • 14 september na de MFMM

    Stemmen: 2 22,2%
  • 27 september

    Stemmen: 2 22,2%
  • 28 september

    Stemmen: 5 55,6%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
*D

Racen aan zee of tussen bollenvelden
Bart Zuidervaart

Verhuist het racecircuit van Zandvoort naar Den Helder? Een onderzoek van de provincie leidt tot onrust in beide plaatsen. ’Een racebaan trekt ander publiek’, zegt een raadslid uit Den Helder. Zandvoort wil dat publiek juist houden.

In een poging zijn betoog te versterken, slaat Theo Rijnten de plattegrond van Den Helder open op zijn eettafel. Hij wijst aan: links de Noordzee, boven het Marsdiep en rechts het marinecomplex. De stad kan maar één kant op, zegt Rijnten. Naar beneden dus, richting Julianadorp.

Juist dat gebied, naast het vliegveld, is onderwerp van een gevoelige discussie. Want sinds de provincie Noord-Holland daarop haar oog heeft laten vallen, is het niet meer rustig in Den Helder. Gedeputeerde Ton Hooijmaijers van de provincie onderzoekt of het racecircuit in Zandvoort kan worden verhuisd naar de bollenvelden tussen Den Helder en Julianadorp. Het circuit loopt in Zandvoort aan tegen de grenzen van de milieuwetgeving. Internationale races lopen gevaar. In Den Helder zou het circuit levensvatbaarder zijn. Er staan minder huizen, dus is er meer lawaai mogelijk.

De Helderse gemeenteraad schrok van dit nieuws. Een circuit zal de stad volledig klemzetten, zegt Rijnten, PvdA-fractievoorzitter in de Helderse raad. „Daar gaan onze uitbreidingsplannen bij Julianadorp.” Want niemand wil volgens Rijnten in de herrie van brullende motoren wonen.

Den Helder koestert de rust, ruimte en frisse lucht. Daar komen de mensen voor, vertelt Theo Rijnten. „Een racebaan trekt ander publiek. Het zal onze toeristenindustrie benadelen, dat weet ik zeker.”

Omdat de dreiging van een racecircuit al maanden boven de stad hangt, kwamen de geruchten. Er moeten honderden huizen gesloopt worden. Projectontwikkelaars hebben voor miljoenen opties op de bollengrond genomen. De provincie drukt het plan door, ook al is Den Helder tegen.

De gemeenteraad kwam dinsdagavond tijdens een ingelaste vergadering in verwarring bijeen. De uitkomst: Den Helder wil liever geen circuit, maar niets wordt nog definitief afgewezen, ook niet door de PvdA. Rijnten: „Wat als de racebaan wordt verdiept of overdekt? Dan vervallen veel bezwaren.”

Uit pure nood zet Den Helder de deur op een kiertje. Wethouder Hans Boskeljon: „Wij zijn niet in de positie om dergelijke kansen zomaar voorbij te laten gaan.” Die luxe heeft Den Helder niet. De stad waar toeristen meestal de boot naar Texel nemen, kan wel een economische impuls gebruiken.

Volgens raadslid Kees Visser van eenmansfractie Kieskees.nl bevindt Den Helder zich op een dieptepunt. „De stad loopt leeg, we zijn niet sexy genoeg.” Prima als de stad zich inzet voor rust en ruimte, zegt hij. „Maar dan wil ik horen wat dat oplevert. In Zandvoort weten ze dat precies. Vier miljoen toeristen. Een besteding van 21 euro per persoon. Misschien dat een racecircuit eindelijk de Duitse toerist van Texel trekt.”

Of de verhuizing daadwerkelijk kans maakt, moet blijken uit het onderzoek van de provincie, dat dit najaar verschijnt. Alles hangt af van de verwachte geluidsoverlast voor de buurt.

Van omwonende De Graaf mag het circuit er sowieso komen. Den Helder zal op de wereldkaart staan, zegt hij. Naast Le Mans, Silverstone en Spa. „Misschien krijgen we er dan ook een NS-station bij en wordt de provinciale weg verdubbeld. Dit is geen gouden kans, eerder een diamanten.”

Klinkt pima toch? Gloedje nieuw circuit met meer lawaaimogelijkheden!!!
 
Ohja: deel 25, cooooooooooooool.... Mag ik in de OP???

full
 
ow en maak ff een lijstje zoals de rest wat er aan veranderd/gepimpt is ;)

kan ik dat zo kopieren ;)
 
:W Miggal... :+Zit jij in Amersfoort?
Joh.... Kan ik naar je zwaaien...

:W :W :W :W

Dat zat ik ja. . heb teruggezwaaid .. kom net van de motor af. . fokking doorweekt. . mijn gele pak heeft zijn sporen nagelaten op m'n shirt zeg maar :) Maar goed. . wel weer schik gehad.

Nu ff showeren en op naar de bruiloft. .

toedeloeee
 
Laatst bewerkt:
Dat zat ik ja. . heb teruggezwaaid .. kom net van de motor af. . fokking doorweekt. . mijn gele pak heeft zijn sporen nagelaten op m'n shirt zeg maar :) Maar goed. . wel weer schik gehad.

Nu ff showeren en op naar de bruiloft. .

toedeloeee

veel plezier :W
 
Middag :W

Straks even remblokken, remvloeistof, olie-filter en olie vervangen. Hopen dat het een beetje weer wordt dit weekend O-)

Mag ik trouwens ook op de OP??

nieuweblade0011hz4.jpg


Extra's:
-Bos einddemper
-Donker ruitje

Gr, Bas
 
Bij deze voor waarschijnlijk de "oude" topic leden :

UITNODIGING VOOR NIKITA HAAR VERJAARDAG ....

START ZONDAG 31-08 - 14:30 TOT ..:..
TE ORANJE-KWARTIER (Mauritsstraat 1-1 TERNEUZEN)

LAAT FF WETEN OF JE KOMT I.V.M. INSLAAN ETEN EN DRINKEN !!


(oja neem wel iets mee voor onze kleine vechter O-) )
 
Laatst bewerkt:
De blade is officieel total verklaard vandaag, dat word dus kijken voor een nieuwe


Enig idee wat je te besteden gaat hebben voor een nieuwe? Had je in je eigen erg veel peseta's gestoken aan hebbedingetjes? IS er een piep-heel-klein-kansje dat je er misschien op vooruitgaat?

[me="/V\ad/V\ax"]hoopt het voor je!!![/me]

Wordt t wel weer een bleet?
 
Enig idee wat je te besteden gaat hebben voor een nieuwe? Had je in je eigen erg veel peseta's gestoken aan hebbedingetjes? IS er een piep-heel-klein-kansje dat je er misschien op vooruitgaat?

[me="/V\ad/V\ax"]hoopt het voor je!!![/me]

Wordt t wel weer een bleet?

ga er sowieso op achteruit, ik had op deze een nieuwe demper+kuipruitje+knippers gezet, dat geld ben ik in iedergeval kwijt.

dus voor een nieuwe zal ik er geld bij moeten leggen.
 
-O-

klote man '(

maar je moet dus binnen dat budget blijven zeg maar wat je al gedacht had?

jep, heb wel al een leuk aanbod liggen van v/d bunt, maar daar moet ik nog 750,- bij leggen.

dat is dan wel 2000 model, incl ruitje en demper en nieuwe banden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan