Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Schrale troost, van maandag 7:00 uur tot vrijdag 18:00 uur mag je er wel rijden.
Een avond-toertje kan nog.
Nog wel.....
 
Schrale troost, van maandag 7:00 uur tot vrijdag 18:00 uur mag je er wel rijden.
Een avond-toertje kan nog.
Nog wel.....
Ik kom er regelmatig door de week, en in de winter ook in het weekend. Lekker rustig.:]
Ik rijd al vele jaren met een standaard uitlaat en mijn broer sinds kort ook. Moderne motoren maken toch nog een soort van leuk geluidje voor de berijder, binnen de geldende geluidsnormen. Met uitgekiende oordoppen wordt dit niet overstemd door de rijwind.
 
Schrale troost, van maandag 7:00 uur tot vrijdag 18:00 uur mag je er wel rijden.
Een avond-toertje kan nog.
Nog wel.....
Dat klopt!
In de zomermaanden maak ik 's avonds wel eens een rondje Lekdijk!
(door-de-weeks/ zonder brul-uitlaat/ (meestal) in normaal tempo)

Nee, ik wil 't niet verpesten, dat het straks helemaal wordt afgesloten.
 
Klopt, dat was Lingewaard, en dit was bij de gemeente Lopik net zo goed het geval: ik was bij de rechtszitting aanwezig, en er was geen feitelijke onderbouwing.

Echter, de bestuursrechter - alhoewel deze tijdens de zitting verbazing uitsprak over hoe verschrikkelijk slecht de onderbouwing was - schoof dat argument kennelijk terzijde, en heeft besloten dat rechtsgelijkheid van groepen weggebruikers kennelijk van ondergeschikt belang is t.o.v. het (onvoldoende aangetoonde) leed van bewoners als gevolg van subjectieve en op generlei wijze gemeten overlast. De enige "meting" die plaatsvond: in overleg met klagende bewoners de dijk een poosje afsluiten voor motoren, en daarna aan diezelfde bewoners vragen of de overlast nu minder was... Dat was inderdaad het geval, aldus die bewoners. Maar ... grappig genoeg is dat proefverbod door vrijwel alle motorrijders genegeerd - de kranten spraken er schande van - dus je had net zo goed kunnen concluderen dat er eigenlijk geen overlast was: die werd immers niet ervaren, hoewel er nog steeds honderden motorrijders passeerden.
.

Ik zeg een meting van overlast auto's op die weg.... Even op dezelfde manier als zij de meting voor de motor-overlast hebben gedaan...
En dan daarmee de weg voor auto's afsluiten, op basis van het precedent: drukte van ..... :+
 
Weer een BS initiatief voor de buhne.....

Laat ze maar vaart maken met de bodemprocedure.... :-)
 
Ach als ik met mijn baksteen met natte scheet uitlaatgeluid zo'n weg afsluiting bord tegen zou komen, dan kachel ik vrolijk verder.
Het gemiddelde koekblik maakt meer lawaai dus zou niet weten wrm die daar wel mag rijden en ik niet.
Omdat 1 of andere nietsnut ambtenaar en een aantal meelopers dat bedacht hebben?

Daar heb ik echt poep aan.
 
Prachtig dit, de bovenstaande reacties geven precies het probleem aan. Aan de ene kant wordt toegejuicht dat het onze eigen schuld is, totaalverbod is dus prima en aan de andere kant degenen die daar schijt aan hebben en gewoon de dijk overvliegen. En wie is de klos? Juist, de motorrijder die niet in een mega-stoet rijdt en gewoon een legale uitlaat heeft en zich wel aan de lokale verboden wilt houden. Zo spelen we elkaar lekker uit. En bedankt weer mannen.
 
Nou las ik een paar weken geleden dat de gemeente ook plannen heeft om de Zuiderdijk tussen Hoorn en Enkhuizen voor motoren te sluiten, omdat er klachten zijn van aanwonenden.

Daar heb ik vorig jaar op een mooie zaterdagmiddag een uur zitten turven en daar kwamen redelijk veel motorrijders voorbij, maar er was er maar één die veel lawaai maakte en er was er een die duidelijk te snel reed en dan zat ik op het stukje tussen Oosterleek en de vuurtoren, omdat ik vermoed dat daar de meeste klachten vandaan komen.

Dat betekent dus dat een heel kleine groep het verziekt voor een heel grote groep. En de Zuiderdijk is een prachtig padje om lekker te rijden. Je mag er niet harder dan 60, maar het uitzicht is prachtig en het zit vol mooie bochten.

En zo zijn er veel mooie padjes in dit land, maar als we zo doorgaan verzieken we het voor onszelf.
 
Ik ben bestemmingsverkeer. Ik had gehoord dat er een mooi huis te koop stond en daar wil ik gaan kijken..
 
Ik ben bestemmingsverkeer. Ik had gehoord dat er een mooi huis te koop stond en daar wil ik gaan kijken..

Die uitzondering staat er dus niet, zelfs als aanwonende mag je er niet met de motor langs

1392597
 
Ik geloof ook niet dat er motorrijders aan die dijk wonen, want dan was het verbod er nooit geweest...
Maar inderdaad stom dat er geen uitzonderingsbord onder staat: zo zal een toekomstig dijkbewoner-en-motorrijder (M/V) NOOIT met de brommer een weekendrit kunnen doen, want hij/zij komt niet eens weg bij huis....
Kansloos dit..
 
Langs dat stuk Lekdijk wonen ook motorrijders hoor.... Ikzelf woon er iets van 4km vandaan.

Boete voor negeren is Eur 90 en als oom agent 'm al zal uitschrijven dat is dat maar zo.
Het is pure "profiling"en volgens mij mag dat niet.... Dat mag de hoogste rechter uiteindelijk bepalen.
Mocht er een grote controle plaatsvinden dat wordt je wel gewaarschuwd door andere rijders.
 
Mocht er een grote controle plaatsvinden dat wordt je wel gewaarschuwd door andere rijders.
idd, maar wat heb je daar als gewaarschuwde rijder aan, als je eerder die dag de DB killer eruit gehaald hebt?

feit is nu dat heel motorrijdend NL er niet door mag... zelfs niet met een electrische motor...
misschien iets verzinnen van een flitskast met microfoon, die bij bepaalde decibellen een foto neemt???
dan pak je zowel de bler motoren, alsook de auto's met stijgerpijp... :+:+*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan