Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ach, langzamerhand wordt de hele Veluwe ontoegankelijk.

De Lange Juffer, de aanloop naar Posbank vanaf Laag-Soeren, hebben ze al 15 jaar geleden afgesloten.
De Harskamper Dennen met een prachtige weg erdoor is al 20 jaar geleden gesloten. Ook de weg zelf is geheel verwijderd.
In Ede kon je vroeger overal rijden over de wegen op de Ginkelse Heide. Nu mag je al niet eens meer met je bromfiets over het fietspad.
De Loenermark kon je in verleden ook gewoon doorheen rijden. Al vele jaren gesloten.
Zo kan ik nog wel even doorgaan!

De Veluwe wordt langzamerhand een heel groot park waar je alleen lopend en fietsend doorheen mag.
Wel op de paden blijven want ook mountain-bikes krijgen steeds meer beperkingen.
Wordt nog leuk voor die bedelaars van oa Natuurmonumenten, waarom zou ik nog doneren als ik toch niet in het bos mag komen of 5 euro parkeergeld kan betalen?
 
Heb vanaf 2004 (auto) en 2008 (motor) rijbewijs.

Voor motor heb ik jaar of 5 geleden een openbare wegtraining bij de ANWB gedaan.

Vorig jaar een anti slipcursus voor de auto gedaan.

Verbaas me er over dat 99% van de mensen met een rijbewijs na het examen nooit meer een rijvaardigheidscursus oid doet

maargoed dit is misschien teveel off topic
 
En de Posbank is de volgende:


"Massale steun voor afsluiting Posbank: ‘Door de drukte komen mensen uit de buurt niet meer’
RHEDEN - De Posbank moet volledig worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Daarvoor pleit een coalitie van dertien organisaties uit de gemeente Rheden. Het is er veel te druk geworden. "

 
uitgezonderd-bestemmingsverkeer.jpg


Veel van zulke borden bijgekomen laatste jaren.
 
handhaving is nihil..... Hier in de polder idem, als ze er 1x een uurtje staan elke 2 jaar is het al veel.....
 
Veel van zulke borden bijgekomen laatste jaren.
Als dit alles is, dan heb je er weinig last van.
Het zijn vooral 'ontmoedigings-bordjes'. Als 90% niet naar binnen rijdt, dan zijn de bewoners vaak al heel blij.
Bij zulke borden blijk ik altijd bestemmingsverkeer te zijn die zich halverwege steeds weer bedenkt om toch maar verder te rijden.

Bestemmingsverkeer, Anliegerfrei, sauf riverains, verboden alleen voor motor betekent voor mij altijd gewoon doorrijden.
Gister in Duitsland heb ik nog 2 Anlieger-bordjes gescoord! :]:]

Door er gewoon in te rijden kom je dan vaak op hele mooie plekjes. Nog nooit problemen of een bon van gekregen.
Zelfs in Z.Limburg kwam ik de politie op zo'n plek tegen.
Mijn gedachte was dat ik aan de beurt zou zijn. Niks hoor, gewoon doorrijden.
En als ik dan toch een keer 'de Sjaak' ben, dan is dat voor alle mooie weggetjes nog een kopie! 🤪
 
Afgelopen zondag weer lekker naar Schoonhoven gereden over de Lekdijk.

Kreeg zelfs af en toe een duimpje van een voetganger...
Op mijn SP2 kreeg ik meestal (ook al reed ik niet te hard en met goedgekeurde uitlaten) dan een middelvinger.


Zou het iets met het type motorfiets te maken kunnen hebben? _O-

20211024_163908_copy_1440x1078.thumb.jpg.46b24d7b2e4a70439d919b3fd80a0ae2.jpg


Ik rijd er gewoon altijd; het is zeg maar mijn achtertuin. Mocht Bromsnor een boete à €95 gaan uitschrijven dan is het maar zo.
 
Vandaag de Zuiderdijk gereden. Was hier op een dinsdag 26/10.
Vanaf volgende week mogen we ook in het weekend weer op de Zuiderdijk.

Nee, zo druk als in het voorjaar is 't zeker niet. Verder niet 1 motor gezien!
Mss is/ was dat wel het probleem, dat in april tig motoren (tegelijk) over deze dijk rijden.
20211026_194211.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben ik sowieso vóór!

Eens in de 15 jr een soort mini-rijexamen.
1. De ergste kneuzen haal je dan direct uit het verkeer.
2. Sommigen mogen mss na enkele (bij)lessen weer de weg op.
3. Een enkeling mag gewoon blijven rijden.

Doe maar elke 5 jaar zoiets. Zoveel veranderd laatste 15jaar kan wel opfris gebruiken sommige. En die bumperklevers/ Te sloom rijders vd weg af halen. Ja hiermee bedoel ik ook bestelbuschauffeurs die hun pakketten moeten bezorgen.
 
Doe maar elke 5 jaar zoiets. Zoveel veranderd laatste 15jaar kan wel opfris gebruiken sommige. En die bumperklevers/ Te sloom rijders vd weg af halen. Ja hiermee bedoel ik ook bestelbuschauffeurs die hun pakketten moeten bezorgen.
doe maar niet , maar die langzaamrijders zijn inderdaad een ergernis de laatste tijd , en levensgevaarlijk ,
 
Vandaag de Zuiderdijk gereden. Was hier op een dinsdag 26/10.
Vanaf volgende week mogen we ook in het weekend weer op de Zuiderdijk.

Nee, zo druk als in het voorjaar is 't zeker niet. Verder niet 1 motor gezien!
Mss is/ was dat wel het probleem, dat in april tig motoren (tegelijk) over deze dijk rijden.
Bekijk bijlage 1689406
Ik zou dat hek kopen en dan in april de weg dichtgooien en tolkosten gaan innen. *D
 
Vandaag de Zuiderdijk gereden. Was hier op een dinsdag 26/10.
Vanaf volgende week mogen we ook in het weekend weer op de Zuiderdijk.

Nee, zo druk als in het voorjaar is 't zeker niet. Verder niet 1 motor gezien!
Mss is/ was dat wel het probleem, dat in april tig motoren (tegelijk) over deze dijk rijden.
Bekijk bijlage 1689406
Tis dan ook veel makkelijker om de rotte appels eruit te halen! 1e weekend mooi weer = kassa!
 
Ik betaal netjes belasting over mijn salaris.
Ik betaal netjes belasting over wat ik hier voor koop.
Ik betaal netjes belasting over wat ik van mijn salaris weet over te houden.
Ik betaal netjes belasting om te mogen gebruiken waarvoor ik belasting heb betaald.
Ik betaal netjes belasting (als ik er niet meer ben) over wat ik heb weten te sparen/over te houden.

Vervolgens mag ik veel niet meer zoals mogen gebruiken waarvoor ik belasting heb betaald. Ze komen er wel uit.

Ga nog even sleutelen aan een project. Daar wordt ik vrolijk van.
 
Ik betaal netjes belasting over mijn salaris.
Ik betaal netjes belasting over wat ik hier voor koop.
Ik betaal netjes belasting over wat ik van mijn salaris weet over te houden.
Ik betaal netjes belasting om te mogen gebruiken waarvoor ik belasting heb betaald.
Ik betaal netjes belasting (als ik er niet meer ben) over wat ik heb weten te sparen/over te houden.

Vervolgens mag ik veel niet meer zoals mogen gebruiken waarvoor ik belasting heb betaald. Ze komen er wel uit.

Ga nog even sleutelen aan een project. Daar wordt ik vrolijk van.
Rijden waar het niet mag lucht ook op! En wanneer ze je proberen te pakken adrenaline...
 
Vandaag de Zuiderdijk gereden. Was hier op een dinsdag 26/10.
Vanaf volgende week mogen we ook in het weekend weer op de Zuiderdijk.

Nee, zo druk als in het voorjaar is 't zeker niet. Verder niet 1 motor gezien!
Mss is/ was dat wel het probleem, dat in april tig motoren (tegelijk) over deze dijk rijden.
Bekijk bijlage 1689406
Ik rijd er al 60 jaar en toen het nog in het weekend mocht heb ik het er zelden druk met motoren gezien. En door de week zijn er dagen geweest dat ik er niet een tegenkwam tussen Bovenkarspel en Schellinkhout.
 
Rijden waar het niet mag lucht ook op! En wanneer ze je proberen te pakken adrenaline...
Je hebt gelijk, maar ik begrijp @Old Skool zijn reactie helemaal. Ook ik ben er helemaal klaar mee, en rij gewoon waar ik wil. Fuck ém met hun maatregeltjes, ingedient door zure lui.
Eigenlijk ben ik helemaal klaar hier, maar ik kan helaas nog geen kant op, anders was ik allang weg hier.
 
Waar ik het meeste moeite mee heb met afsluiten van mooie weggetjes is dat omwonenden het ermee eens zijn.
Ja, dat begrijp ik. Als ze de straat bij mij voor de deur afsluiten behalve voor mij heb ik daar ook geen moeite mee.
Maar diezelfde mensen rijden dus wel bij mij door de straat.
Dus gewoon eens op zaterdag/zondag de A12 (Utrechtse Baan) Den Haag in afsluiten voor iedereen die buiten Den Haag woont en wilt komen shoppen in Den Haag of naar Scheveningen wilt, want Tsja, is in het weekend alleen voor lokale mensen, lijkt mij prachtig voor een keertje. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan