Het is gebeurd :(

Ok klote man.
Heb het paar maanden geleden ook gehad.
Met 80km/h mezelf onderuit geremd, gelukkig leren broek en goede textiel jas aan.
De volgende dag naar de motorzaak om de kosten te taxeren was geen leuk ritje, durfde niet meer te remmen. Rijd nog rond met enige schade aan de motor (is mijn enige vervoersmiddel en niet zo'n zin in het ov) durf inmiddels weer hard op de rem te gaan. Dus gewoon weer op die motor stappen en juist de noodstop oefenen.
 
Zoals de meesten hier al roepen

Klote is het zeker, maar die fiets is vervangbaar (All-risk verzekerd?)....


Verder is het straks gewoon weer rijden, rijden, rijden....Lekker rustig aan weer opstappen, bekende wegen rijden, "leren" remmen....en dan langzaam aan met iemand gaan rijden die je vertrouwt en je niet opjaagd....lekker rijden en dan komt het vertrouwen van zelf weer terug.

Heb zelf net een maand of twee geleden een fiets total los geschoven, dus ik weet wat je voelt (bij mij was het dan nog niet eens eigen schuld, maar toch....)

Heb nu 3 weken weer een nieuwe fiets en het enige wat ik aan het doen ben is rijden. In het begin als een oud wijf door de bochten en echt als een dwijl. Voelde gewoon niet goed na diverse ritten en toch....hoe meer ik reed, hoe meer ik weer durf en hoe lekkerder ik me voel op de motor. Vandaag voor het eerst weer echt met een klein groepje gereden. Goede voorrijder en toch gingen we niet bepaald langzaam, maar wel zo dat ik me er nog lekker bij voelde...

Dus laat je niet gek maken. Eerst weer je lichaam laten herstellen en dan zsm weer op de fiets stappen.
 

Nou ja...

een beetje gelijk heeft ie natuurlijk wel...Het is wel lomp om met koude banden meteen de eerste de beste rotonde snel te nemen...

Maar zoals ik het begrepen heb was dat meer per ongeluk, dan bewust :)

Dus ja...ook ik ben het met je eens dat hij gewoon even naar zijn scooterforum moet gaan...want ik denk niet dat hij hier echt een toegevoegde waarde heeft...

Tenzij hij natuurlijk met zijn scooter ook al onderuit is geschoven, maar dat is dan dubbel zo lomp denk ik :+
 


Hee, als je jezelf niet lekker voelt op de motor is het misschien een idee om een VRO cursus of iets soortgelijks te doen. Wie weet krijg je dan meer vertrouwen in je motor (als die nog te redden valt). Ik heb zelf nog niet zo'n cursus gedaan maar ik hoor er heel goede verhalen over. :)

Succes met de afhandeling van de schade. :)
 
Jammer dat je onderuit ging, kan iedereen overkomen, heb zelfs van horen zeggen dat profs wel een onderuit gaan!

Gewoon doorgaan ( en een sm kopen die tegen een stootje kan :))
 
Zo plat op een rotonde dat je stepje de grond raakt is wel iets te hard erover heen. Als het nu de 2de keer was vlak achter elkaar oke maar als je de eerste keer een rotonde over gaat kan er altijd vuil of zelfs diesel liggen. Ik maak aardig wat kilometers met de auto en zie elke dag wel een oprit of rotonde besmeurd met diesel.
 
Wel stom van je eigen hoor, zou toch even rustig gaan nadenken over je gedrag in de situatie voordat je weer op een dure motor stapt en hem total loss rijd.


Stom? Nee hoor....zo te lezen aan je beroep verdien jij daar je centjes mee ;) :+

Ik vind het zeer zeker niet stom, vallen kan de beste overkomen!
Juist ontzettend slim om dit te posten omdat andere MF-ers misschien WEL bruikbare tips hebben ;)


Helaas ben ik zelf ook nog lessend en kan je geen bruikbare tips geven :+
Maar hoop dat je in ieder geval dat je zelf niets mankeert en een makkelijke tip krijgt om dit te voorkomen :Y
 
Mijn linkervoet functioneer momenteel niet maar dat kijk ik tot morgen nog even aan voor de rest heb ik alleen een schaafwond aan de ellenboog, dus in dat geval kon het slechter. In ieder geval bedankt voor het reageren! :)

Hmmz gewoon naar de dok vandaag ermee ;) Niet te lang mee doorlopen allemaal.
Maar het had als ik zo hoor, slechter kunnen aflopen.
 
Owh en tips: Misschien eens n VRO oid bezoeken? Moet/wil ik ook nog altijd eens doen :Y
Geeft n boost in zelfvertrouwen om te beginnen en je leert dat je motor veel meer kan dan je denkt, je moet er enkel ook iets mee doen :Y

En nee dat helpt je niet altijd als nood aan de man is...als je schrikt kan je rare reactie's hebben..
 
Ik heb laatst ook een noodstop moeten maken. Verhaal staat wel ergens, zal het ff zoeken zo.

Dankzij VRO heb ik dat goed durven en kunnen afhandelen omdat ik het daar al eens gedaan had met hogere snelheid.

Gewoon om aan te geven dat dit voor je vertrouwen wel een boost geeft. Tijdens die cursus daar waren er ook een aantal die na een ongeval weer her-opstapte.

Als je 25+ bent mag je nu wel lid worden van COBB :)

edit het verhaaltje:

Zo dat was ff schrikken vandaag zeg..

Ik zit een beetje te slapen op de motor en keek naar een andere motor. Kijk weer voor me en die caddy is wel extreem dichtbij. Dus vol in de ankers, abs erin. Kon op het laatste moment nog uitwijken omdat de baan naast mij vrij was (eerder tijdens de rem actie reed daar nog een auto). Dus denk dat hij het zag en ff ruimte maakte. Heb toch nog wat geleerd van de VRO.
 
Laatst bewerkt:
Hey vallen hoort er nu eenmaal een beetje bij. Leuk is anders maar je leert van zo'n val. De volgende keer als je weer een schrikreactie hebt zal automatisch de rem eerder los laten om je zelf niet nog een keertje er onderuit te remmen.
Naast de deuken in de motor nu de deuk tussen je oren zien weg te werken en je zal weer zeker van je zelf zijn en veilig(er) gaan rijden.

Succes man, en ongewild welkom aan de kant van hen die al een keertje (*edit: al voor de tweede keer, nu moet je echt gaat twijfelen of het motorrijden wel zo verstandig is voor jou) zijn gevallen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zelf nog nooit gehad gelukkig maar een VRO is wel aan te raden. Het is sowieso een leuke leerzame dag. En dan een motor kopen met ABS.
En niet meer zoals je zlef aangeeft je hele hebben en houden in een motor stoppen. (ik weet het, dat is lastig als het je hobby is)
 
De motor op je? Dan heb je behoorlijk mazzel gehad.
Een motor kun je vervangen...... een mens niet.

We kunnen allemaal wel eens pech hebben, maar als dit je tweede keer in een jaar is, dan is het misschien ook zaak je rijkunsten of de manier waarop je rijdt eens tegen het licht te houden? Dat bedoel ik niet als moraalridder, maar ik neem aan dat je nog wat langer mee wil?


:Y :Y :Y
 
En daar komt direct de wel- of geen ABS discussie weer opzetten.
Het is natuurlijk wel zo dat in het pré-ABS tijdperk dit probleem ook oplosbaar was en wel door een (consequent) betere voertuigbeheersing. Per slot van rekening is ABS ook maar afhankelijk van een brokje electronica, dus het is m.i. altijd beter om de voertuigbeheersing op te vijzelen, met of zonder ABS.

TS veel sterkte gewenst in elk geval.
Mijn abs systeem is stuk.
Een nieuwe pomp kost 350 euro terwijl de onderdeel dat stuk is misschien een tientje kost.
Maar kawasaki heeft een regel dat een abs systeem niet open gemaakt mag worden.

Teven is het zo dat als dat het probleem niet oplost (want ze kunnen het abs systeem niet openmaken en niet zeker kunnen zeggen wat het probleem is) ik een geheel nieuw systeem moet hebben en dat is dan 1200 excl montage.

Abs is leuk maar als het eenmaal stuk is kost het je bakken met geld.
Tevens rijd ik nu al een tijdje zonder achterrem.

Goedkoopste optie is nu het systeem eraf halen en zonder abs verder rijden maar dan alsnog gaat het me 250 euro kosten. -O-
 
Misschien inderdaad wat sommigen al zeggen een VRO cursusje volgen. Of gewoon bij een instructeur in de buurt een lesje remmen vragen voor weer wat zekerheid op te bouwen. Je zal zien dat na een uurtje spelen met die lesmotor je de motorwereld wel weer aandurft, dus die investering heb je er zo uit !
 
ken het verhaal. 4x op me waffel gegaan in het eerste jaar :X je moet leren niet te schrikken>remmen. en wat de motor allemaal kan en kan opvangen.


2e ongelukje was een afrit van de snelweg zon u-bocht met 130 nemen op een gs500 met valbeugels. had het idee dat de valbeugels tegen de grond gingen dus rechtop gezet flink in de ankers om mijn snelheid te beperken richting de 60-70km/u om door de middenberm te duiken. maar daar ligt heel zacht zand waar me voorwiel indook. bijna geen schade.

paar weken later hellingshoeken proberen. had nog een flinke hoek te gaan voor mijn valbeugel de grond raakte. en daarna kon ik nog een klein stukje door voordat me voorveer bijna helemaal weer uitgerekt was. :}

te ver vooruit kijken. 20 meter van te voren bedenken dat je met 80 door een haakse bocht moet duiken. schrikken>remmen. hard op me waffel in de graskant en me ribben gekneusd. schrikken>plat de bocht in gooien. dan had ik hem gehaald zoals tegenwoordig.
 
Misschien inderdaad wat sommigen al zeggen een VRO cursusje volgen. Of gewoon bij een instructeur in de buurt een lesje remmen vragen voor weer wat zekerheid op te bouwen. Je zal zien dat na een uurtje spelen met die lesmotor je de motorwereld wel weer aandurft, dus die investering heb je er zo uit !
Maar dan wel een motor zonder abs en dan een motor met abs kopen.
 
Wat klote, man. -O-

Tsjah.. neem ABS? Geeft vertrouwen. :Y Belangrijker: leer verder vooruit te kijken en plannen, dan hoef je eigenlijk nooit hard te remmen.
 
Mensen,

In ieder geval bedankt voor het meeleven en meedenken, het is me nu allemaal wat bezonken en neem gewoon rustig de tijd om de boel te roggelen.
Bedankt!
 
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...

Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!

Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..

Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..

Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!

Toch hoop ik dat je weer gauw motor kunt rijden, en hopen dat het een leer moment was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan