Het is gebeurd :(

Ik vond ABS ook altijd niet nodig. Afgelopen Eifel rit met mijn oude motor mezelf bijna onderuit geremd door niet goed zichtbaar grind en de snelheid was gewoon max toegestaan (70km/h).

Natuurlijk is het beter te vertrouwen op inzicht/rijvaardigheid dan op electronica, maar als je ABS kan nemen op een nieuwe(re) motor zou ik het ten alle tijde aanraden.
 
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...

Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!

Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..

Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..

Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!

Toch hoop ik dat je weer gauw motor kunt rijden, en hopen dat het een leer moment was.
lijkt mij een gevalletje: hoogmoed komt voor de val :Y
 
Hier ook 4 weken geleden onderuit geremd. Snel bochtjes op een dijkje maken waarop uitlaat op een gegeven moment de grond heel hard raakte(veel te scheef op Ducati Monster). Motor rechtop gegooid waarop ik de bocht niet meer ging halen dacht ik, gevolg was schrikreactie en de rem inknijpen en daar ga je dan.

Wat bij mij geholpen heeft om weer onwijs zin te krijgen om zelf weer te gaan rijden is een ritje bij iemand achterop de motor. Dat je zelf weer even kan wennen.
Komende week de laatste onderdelen weer op de Duc schroeven en dan gaan we weer :D!


Sterkte met het herstel van het vertrouwen en de motor!
 
Kan ook over mee praten. Koude bandjes en in de bocht te hard in de voorrem knijpen door een oliespoor-> low sider.

Belangerijkste wat ik nu geleerd heb is dat als je wat goedkopere fiets hebt, je minder snel een schrikreactie krijgt, omdat het toch geen zak uitmaakt voor je portemonee of je op je bek gaat. Hierdoor ga je platter, ipv afremmen, waardoor je met hogere snelheden door de bochten gaat.


Ook een voordeel dat de remmerij niet zo best is op de oud ijzer, blokkeert minder snel.
 
Mooi kut...

Over het zelfverzekerd zijn wil ik je wel wat tips geven. Buiten veel rijden kun je ook VRO1, VRO2, VRO3, VRO-ROC en/of RMT gaan doen. Erg leerzaam. ROC (remmen onder controle) is mooi als je remangst hebt; na deze dag kan jij je motor met blokkerend voorwiel stilzetten :p

Succes met herstel.
 
Mooi kut...

Over het zelfverzekerd zijn wil ik je wel wat tips geven. Buiten veel rijden kun je ook VRO1, VRO2, VRO3, VRO-ROC en/of RMT gaan doen. Erg leerzaam. ROC (remmen onder controle) is mooi als je remangst hebt; na deze dag kan jij je motor met blokkerend voorwiel stilzetten :p

Succes met herstel.
Ik zie ook af en toe topcoureurs zich onderuit remmen.
Moeten die ook een VRO'tje doen? :+
 
Een schrikreactie is menselijk en kan iedereen overkomen, hoe geoefend je ook bent zal je het nooit helemaal kunnen uitsluiten.

Ik kan je aanraden om het boek 'A Twist of the Wrist II' te lezen van Keith Code. Hierin worden 7 overlevingsreacties besproken die altijd op de loer liggen en vrijwel iedereen wel eens overkomen is tijdens het motorrijden.

Het boek dwingt je tot nadenken en het herkennen van 1 of meer reacties zodra ze je overkomt en kan je helpen anders te reageren tijdens je 'Oh-Shit!' moment.

Ik kan echt zeggen dat het lezen van dit boek voorkomen heeft dat ik een aantal keren van de dijk af gereden ben.
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...

Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!

Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..

Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..

Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!

Toch hoop ik dat je weer gauw motor kunt rijden, en hopen dat het een leer moment was.
Ah joh...

Tuurlijk is het zijn eigen fout, maar om nou te zeggen dat je zelf zo geweldig bent dat je in 14 jaar niet onderuit bent gegaan.... :r

Ik ben ook geen Rossi, maar doe toch echt wel eens een poging tot.. En de eerste keer dat het fout ging, kwam door een dieselspoor... :W

@ TS: Opstappen en VRO doen.
 
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...
Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!
Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..
Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..
Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!
Toch hoop ik dat je weer gauw motor kunt rijden, en hopen dat het een leer moment was.

Dit is dus gewoon kul.

Ik ben in al die jaren twee keer onderuit gegaan met m'n motor. Beide keren zonder er zelf veel aan te kunnen doen, beide keren met lage snelheden.
Heb ik dan m'n kop er niet goed bijgehouden of niet nagedacht? Rijd ik dan veel te snel, overschat ik mezelf?

Of voel jij jezelf beter door je te vergelijken met iedereen die onderuit is gegaan?
 
Heel vervelend voor je. Toch weer opstappen en rijden lijkt me heel belangrijk in zo'n situatie. Als je echt geen zelfvertrouwen meer hebt dan is zo'n VRO een goed advies.

Persoonlijk probeer ik mijn risico's te beperken door mijn eigen rijders-capaciteiten niet te overschatten. Maar hey, ook dit geeft geen enkele garantie want er kunnen 1001 dingen gebeuren die je zelf niet in de hand hebt of toch net over het hoofd ziet.

Hoop dat je snel weer op een motor zit en er ook van kunt genieten!
 
Tja, jammer maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Heb het zelf ook meegemaakt zo'n 2 maandjes terug toen ik met 110 onderuit gleed in een bocht.

Iedereen reageert anders. Ik was er zelf vrij rustig onder. Heb nog aan de kant van de weg staan lachen. Maar dat is gewoon de rush die er ff uit moet.
Ben er zelf redelijk goed vanaf gekomen en dat is wat voor mij het belangrijkste was.
Motor is repareerbaar of vervangbaar.
Meestal ziet de schade er ook ernstiger uit dan het in werkelijkheid is.

Gewoon opstappen en weer doorgaan. Je zult het vertrouwen en de lol vanzelf weer terug krijgen :)
 
Echt kloten dat je onderuit bendt gegaan -O-

Ik ben zelf nog nooid gaan liggen met de motor en hoop dit zo lang mogelijk vol te houden!
Maar zo als zo veel dingen in het leven niet zeker zijn kan ik dus ook niet zeggen dat ik nooid een ongeval met de motor krijg.

Ik ben 2 keer bijna onderuit gegaan om dat er veel olie op een rotonde lag!
een keer stont 30 meter vedder na de rotonde een vrachtwagen met een kapot carter en de olie zeek er uit!
dat was zeker schrikken wand ik ging "driftend" over de rotonde maar kon alles nog overeid houden.
ben toen gestopt bij de vrachtwagen waar de politie en brandweer ook net stonden en heb ze even verteld waar het spoor begon (waar ze erg blij mee waren :Y ).

de andere keer heb ik rijkswaterstaat gebeld om het te melden (en of MF gepost ;) ) en toen hebben ze alles opgeruimt en mij daarna nog netjes terug gebeld :) .

Jammer is aleen dat hier op MF kinderen zijn die net of nog niet eens op een brommertje mogen rijden ons wel eens komen vertellen hoe of het zit |( .

dus tegen hem wil ik dan ook graag zeggen: ga eens eerst 2 jaar met een brommer rijden en als je nog geen ongeluk hebt gehad ga dan maar eens op een motor lessen, dan praaten we wel vedder.
O, en op een opgevoerde brommer rijden is in je klas mischien heeeel stoer maar komt niet eens in de buurd van een motor _O-


GR NEMO!
 
Ik ben zelf een keer onderuit gegaan op waarschijnlijk de vette restanten van diesel op het wegdek en het duurde bij mij ook heel lang voordat ik het vertrouwen weer terug had. Het is gebeurd in 2002 en ik ben er eerlijk gezegd nu nog steeds niet helemaal overheen (moet eerlijk zeggen dat ik vanaf toen, en niet alleen daardoor, ook heel weinig gereden heb) maar nu is eindelijk het gevoel weer (bijna) op het oude niveau.

Sterkte ermee!! Is echt balen zoiets, en vooral als het je 2de keer in korte tijd is -O-
 
~
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...

Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!

Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..

Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..

Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!

Wtf :? :? Ik denk dat je het verkeerd hebt! Je moet denk ik zeggen dat je nog nooit in een situatie gezeten hebt waarin je een noodstop hebt moeten maken waar je geen kant meer op kunt. Of dat je met je brommert op een kruispunt zit en een automobilist ziet je niet en je weet dat het een botsing word... believe me, I now..
Ondanks dat de TS vlot een rotonde oprijd en vermoedelijk een steppie aan de grond rijd, vind ik je reactie vrij lomp.. Als je ""al" 14 jaar rijd weet je dat niet alles te voorkomen is.
 
Sorry hoor, ik kan nooit echt met dit soort dingen meeleven...

Als je op een motor zit moet je gewoon goed je kop er bij houden, en nadenken voor je wat doet!

Ik ben in de 14 jaar dat ik motor rijd nog nooit onderuit gegaan, ik weet dat ik geen Valentino Rossi ben en dus denk ik altijd goed na voor ik wat doe..

Altijd in je achterhoofd houden; als ik op mn bek ga is de kans groot dat het pijn gaat doen en het een boel geld gaat kosten..

Dit betekend absoluut niet dat ik als een oud wijf rijd!

Toch hoop ik dat je weer gauw motor kunt rijden, en hopen dat het een leer moment was.

Jongen tief een eind op zeg, ga ergens anders de "beste" motorrijder uithangen! TS is op z'n bek gegaan en geeft al aan dat "z'n hele hebben en houwen" in die motor zit dus waarschijnlijk voorlopig geen motor meer. En da's kudt. Óók als je niet de beste chauffeur bent maar wel gewoon graag op dat ding zit.

@TS kudt man, balen!
 
Jongen tief een eind op zeg, ga ergens anders de "beste" motorrijder uithangen! TS is op z'n bek gegaan en geeft al aan dat "z'n hele hebben en houwen" in die motor zit dus waarschijnlijk voorlopig geen motor meer. En da's kudt. Óók als je niet de beste chauffeur bent maar wel gewoon graag op dat ding zit.

@TS kudt man, balen!
:^

Sterkte TS! Ik weet hoe het voelt.
 
Gelukkig ben jezelf niet totalloss
Klinkt allemaal vervelend, maar:
worthless.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan