Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Net ff getest, ik steek er met m'n kop gewoon bovenuit. En zolang het licht is kijk je er ook prima doorheen als het moet:
PXL_20210501_182349633.jpg


Ik was wel even benieuwd of ik hier onderdoor zou passen :+
PXL_20210501_181035107.jpg


Op de snelweg nog ongeveer net zoveel lawaai als met de originele ruit. Over een tijdje de zaag erin!
 
Net ff getest, ik steek er met m'n kop gewoon bovenuit. En zolang het licht is kijk je er ook prima doorheen als het moet:
Bekijk bijlage 1626973

Ik was wel even benieuwd of ik hier onderdoor zou passen :+
Bekijk bijlage 1626974

Op de snelweg nog ongeveer net zoveel lawaai als met de originele ruit. Over een tijdje de zaag erin!
Waarom precies de zaag er in? Ik heb een opzetstuk omdat ik dan minder last heb van turbulentie precies op je hoofd (ben 2 meter).
 
Heel simpel, turbulente ontstaat doordat je een soort van lage drukgebied tussen het scherm en jezelf hebt. Hoe lager je scherm, hoe kleiner dat gebied en hoe minder turbulentie.

Daarom heb je er op een naked vrijwel geen last van.

Bij m'n V-Strom heb ik zo'n 20-30cm van het originele scherm afgezaagd. Daarna leek het alsof m'n headset opeens 2x zo hard stond omdat het kabaal van turbulentie veel minder was geworden. Helemaal weg krijg je het niet op een motor met kuip.

Dat wil ik op deze dus herhalen, maar het krap 2 jaar oude scherm vond ik het een beetje zonde. Daarom heb ik de goedkoopste uitgezocht die ik kon vinden.
 
Heel simpel, turbulente ontstaat doordat je een soort van lage drukgebied tussen het scherm en jezelf hebt. Hoe lager je scherm, hoe kleiner dat gebied en hoe minder turbulentie.

Daarom heb je er op een naked vrijwel geen last van.

Bij m'n V-Strom heb ik zo'n 20-30cm van het originele scherm afgezaagd. Daarna leek het alsof m'n headset opeens 2x zo hard stond omdat het kabaal van turbulentie veel minder was geworden. Helemaal weg krijg je het niet op een motor met kuip.

Dat wil ik op deze dus herhalen, maar het krap 2 jaar oude scherm vond ik het een beetje zonde. Daarom heb ik de goedkoopste uitgezocht die ik kon vinden.
Oke helder, laat me weten wat je ervaring is. Ik ben opzich wel tevreden met het opzet ruitje, het is in elk geval beter dan alleen de originele, maar 'schone' wind is inderdaad nog beter.

Geen ruit vond je geen optie?
 
Vind het helemaal zonder ruit niet zo mooi staan. En een lage ruit kon ik zo snel niet vinden. Blijkt er achteraf wel te zijn trouwens.
 
Kwam vandaag een Versys-X in het wild tegen op de A12 knooppunt lunetten rond kwart voor 12. Reed in de richting van Ede. Iemand van hier?
 
Beste woei momenteel zeg. Ik moest ff naar de tandarts... tijd geleden dat ik met uitgestoken knie en een versnelling lager over de snelweg reed (door de Covid-maatregelen, mooi weer rijder geworden).
Maar moet toch zeggen dat het schermpje stiekem best aardig werkt. Met wat meer wind kan ik meestal het geluid uit m'n headset niet fatsoenlijk meer horen. Nu prima. :)
Ik zie het nog even aan met dit schermpje.
 
Beste woei momenteel zeg. Ik moest ff naar de tandarts... tijd geleden dat ik met uitgestoken knie en een versnelling lager over de snelweg reed (door de Covid-maatregelen, mooi weer rijder geworden).
Maar moet toch zeggen dat het schermpje stiekem best aardig werkt. Met wat meer wind kan ik meestal het geluid uit m'n headset niet fatsoenlijk meer horen. Nu prima. :)
Ik zie het nog even aan met dit schermpje.
Serieus windje maar toch was het goed te doen . Weet niet wat voor headset je heb maar ik heb een cardo Freecom 4+ en met wind kan ik het nog goed / duidelijk horen .
 
Ik heb een Cardo Q3 met wat duurdere speakers van uclear. Daar ligt het niet aan. Maar moet wel zeggen dat ik hem niet voluit zet als ik hem niet goed kan horen hoor. Dan maar geen muziek.
 
Windkracht 8 toen ik onderweg was trouwens, als ik weeronline mag geloven. Met een gele waarschuwing erbij voor hardere windstoten. Tja, als je moet dan ga je gewoon. ;)
 
Vandaag voor het eerst een zgn water-oversteek gedaan met de Versys. :X

Motor maat had mooie route in zuid Limburg. En hij zei vooraf al dat hij het idee had dat z'n haast nieuwe KTM waarschijnlijk vies ging worden.

Hij zei nog, is maar 10cm diep ofzo.
Maar het was eerder tegen 40cm diep. En de bodem een flinke laag grof grind.
:X

Beide had ik snel in de gaten aangezien hij voorop ging. :Y

Die tegen de 40 cm heb ik trouwens gepeild. Dat is de hoogte van m'n laars en die heb ik dus één keer aan het grind gehad. :+
Maar wel leuk voor een keertje. :)
 
Vandaag voor het eerst een zgn water-oversteek gedaan met de Versys. :X

Motor maat had mooie route in zuid Limburg. En hij zei vooraf al dat hij het idee had dat z'n haast nieuwe KTM waarschijnlijk vies ging worden.

Hij zei nog, is maar 10cm diep ofzo.
Maar het was eerder tegen 40cm diep. En de bodem een flinke laag grof grind.
:X

Beide had ik snel in de gaten aangezien hij voorop ging. :Y

Die tegen de 40 cm heb ik trouwens gepeild. Dat is de hoogte van m'n laars en die heb ik dus één keer aan het grind gehad. :+
Maar wel leuk voor een keertje. :)
Filmpje?
 
Vraagje, het zijn nogal hoog toerige blokjes. Hoeveel toeren maak je als je netjes 100 rijdt op de snelweg in de 6e versnelling?
 
Gewoon doen, en jezelf niet laten afschrikken door het toerental. Gewoon gas geven.
 
Gewoon doen, en jezelf niet laten afschrikken door het toerental. Gewoon gas geven.
Blokje voelt zich uren prima als je helemaal tegen rood aan draait!
Bij 100 nog genoeg power achter de hand voor inhaalacties.
Ik rij verder bijna alleen boerenland weggetjes en dan kom ik geen cc te kort
 
Inderdaad. Ding kan (wind mee O-) ) prima de 170 halen dus je kunt je voorstellen dat ie bij 130 het helemaal nog niet zo zwaar heeft. En bij 100 al helemaal niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan