Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Ik had er ook nog nooit van gehoord dat er zoveel vocht in zit , rij zelf ook het hele jaar door , behalve met sneeuw niet .
Laat ieder jaar mijn motor een volledige beurt geven maar heb nog nooit gehoord dat er best wat vocht onder in het carter zit .
 
Helaas gaat dat geen verschil maken. Vocht wat vrijkomt tijdens de verbranding beland altijd voor een deel in de olie. Vanaf een graad of 80 brand dat weer weg. Als de olie nooit op temperatuur komt dan bouwt het zich op met alle ellende van dien (sludge en blokkade van olie kanalen of corrosie binnenzijde blok bijvoorbeeld).
Zal voor de opwarming niet helpen maar voor de start en opwarming wel. Een dunnere olie stroomt beter naar bovenkant van het blok. Dus het is misschien te overwegen.
 
Niet te duur, huidige motoren zijn zeker net zo goed afgewerkt, maar niet in deze prijsklasse :9

Al is het kwa blok etc toch echt kwaliteit.
 
Niet te duur, huidige motoren zijn zeker net zo goed afgewerkt, maar niet in deze prijsklasse :9

Al is het kwa blok etc toch echt kwaliteit.
Dat bedoel ik ook. Willen ze de zelfde kwaliteit dan wordt de motor te duur om te verkopen. Daarnaast worden de motoren niet meer in het originele land geproduceerd. Dat scheelt ook in kwaliteit, al is dat niet veel.
Blok is denk ik ook het duurste onderdeel van de motor en zeker van kwaliteit.
 
O nee hoor, je zit nu alleen in de budget hoek.
Die is een motor van 3x een modaal maandsalaris.
Daar kocht je vroegah ook budget voor als je dat al redde.

De dikke Kawasaki's, KTM's etc zijn gewoon verschrikkelijk hoogwaardig afgewerkt. Kost je ook een gezonde 9 tot 12 modaal maandsalarissen, net als vroegah.
 
O nee hoor, je zit nu alleen in de budget hoek.
Die is een motor van 3x een modaal maandsalaris.
Daar kocht je vroegah ook budget voor als je dat al redde.

De dikke Kawasaki's, KTM's etc zijn gewoon verschrikkelijk hoogwaardig afgewerkt. Kost je ook een gezonde 9 tot 12 modaal maandsalarissen, net als vroegah.
De 125cc honda roesten net zo veel of weinig als de 750cc. Dan praat ik wel over de modelen van 1970. De tijd daarvoor hield ik me alleen bezig met de autoped.😂
 
Die staat er niet in omdat het illegaal is. Maar als jij niets zegt dan houd ik ook m'n mond. ;)
 
Wat is er nu illegaal aan een linkje? Het linkje naar het handleidingboekje staat er ook al een tijd in. Ik heb een linkje op mijn pagina naar het Motor-Forum, hoor ik ze ook niet over...:9;)
 
Die handleiding krijg je gratis bij je motor, daar is weinig illegaals aan. Het werkplaats handboek moet je voor €€ kopen. ;)
 
Nou. Ik ben er nog niet uit. 16355354321706935504962381218896.jpg

Ten eerste, met die moeren er tussen als vulbusjes (wat ik nu serieus denk dat de bedoeling is) dan gaan die twee boutjes amper meer dan een winding naar binnen.

Maar de hele 'bashplate' zit uiteindelijk aan vier van die blokjes met schroefdraad die bij de carterpan horen.
Met pech heb je dan een lekke carter in plaats van een gedeukte uitlaat. :X
 
Ten eerste, met die moeren er tussen als vulbusjes (wat ik nu serieus denk dat de bedoeling is) dan gaan die twee boutjes amper meer dan een winding naar binnen.
Kweenie, het spul past toch juist goed zonder iets ertussen? Bij mij wel iig.

Maar de hele 'bashplate' zit uiteindelijk aan vier van die blokjes met schroefdraad die bij de carterpan horen.
Met pech heb je dan een lekke carter in plaats van een gedeukte uitlaat. :X
Geen idee, die andere zat op dezelfde gaten vast. Volgens mij duurdere ook.
 
Kweenie, het spul past toch juist goed zonder iets ertussen? Bij mij wel iig.
Nope. Maar zou misschien verschil kunnen zijn tussen eerste en latere modellen vd x300.
Als die onder rand van de rechter plastic kap er een halve cm af zit dan zijn de gaten uitgelijnd.

Voorlopig even zonder kap.
Was ook eigenlijk in de garage om de oldtimer driewieler klaar te maken voor een zijspan treffen morgen. Daar ben ik uiteindelijk maar een kwart of minder van de tijd mee bezig geweest. :+
Stom kapje. :P
 
De postbode heeft weer een Ali knutselpakket afgeleverd. Deze wil ik eerst eens met het originele scherm testen. Als dat weer klappert dan gaat m'n zelf verlaagde scherm erop en ga ik die netjes proberen te maken. :)
PXL_20211101_103157841.jpg
 
Ben benieuwd. Hopelijk binnenkort een keer tijd om iets te doen. Daar ontbreekt het me de laatste maanden een beetje aan.
Best leuk hoor, zo'n kind... :P
 
De postbode heeft weer een Ali knutselpakket afgeleverd. Deze wil ik eerst eens met het originele scherm testen. Als dat weer klappert dan gaat m'n zelf verlaagde scherm erop en ga ik die netjes proberen te maken. :)
Bekijk bijlage 1691382
Nu ben jij iets langer dan ik, maar bij mij gaf het originele scherm in elke stand nog steeds last van klapperen.
Heb nu wel gemerkt dat bv een jet helm minder problemen geeft. Wel met mijn imitatie givi scherm op halverwege.
Ben er nog niet aan toegekomen op de hoogste stand te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan