Het kopen van een Suzuki Gs850

Als je direct wil rijden is deze motor natuurlijk niks....
maar voor een goed rijdend exemplaar zal je wel wat meer moeten neer tellen.
Voordeel is dan wel dat je niet eerst allerlei problemen moet oplossen.

En zoals met alles wat je 2e hands koopt.. het moet je het gevoel geven dat je waar naar je geld krijgt (maar wel realistisch blijven ;) )

Dus idd verder zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga inderdaad verder op zoek. Ik hou deze motor nog even in gedachten.
Ik zal mijn ogen ook open houden voor een 1000g :P
Ondertussen ben ik toch ook weer aan het snuffelen tussen de gs750 fietsen.
Geen cardan, maar toch, ook stoere motoren!

Ik hou jullie op de hoogte..
 
Als je direct wil rijden is deze motor natuurlijk niks....
maar voor een goed rijdend exemplaar zal je wel wat meer moeten neer tellen.
Voordeel is dan wel dat je niet eerst allerlei problemen moet oplossen.

En zoals met alles wat je 2e hands koopt.. het moet je het gevoel geven dat je waar naar je geld krijgt (maar wel realistisch blijven ;) )

Dus idd verder zoeken.

Helemaal mee eens. Voor het bedrag waar ik een motor voor zoek, word het geen perfecte motor. Maar ik kan wel zoeken voor de beste prijs kwaliteits verhouding gaan.
Lekker doorzoeken en dan komt er vanzelf eentje langs die naar mijn zin is.
 
Maar toch, (ik kan het niet laten) In jip en janneke taal.

Bedankt voor de info thinge :)

Voor 500 euro lijkt het mij ook moeilijk om een perfect GS850 te vinden, de mijne was 600 en daar moest echt wel wat aan gebeuren. De eerste GS die ik bekeken heb was ook 500 en die was ook te slecht, die heb ik laten staan

toch zijn er ook goede Gs'jes die voor een erg laag bedrag weggaan. Ik heb dat altijd raar gevonden, vooral omdat het een fijne betrouwbare motor is ! Miesschien zijn er nog teveel van omdat ze niet gauw stuk gaan?
 
Dank je wel. :)

Voor de rest met je eens. Soms vind je voor weinig nog een prima GS850, waar je zo mee kunt rijden.....is mij ook meerdere malen gelukt, maar je moet even opletten op genoemde punten.....geldt ook voor de GS trouwens.
 
Precies, een perfecte gs ga ik niet vinden voor dat bedrag, maar je moet wel selectief blijven. Met goed zoeken vind je vanzelf de motor die aan jouw eisen voldoet voor de juiste prijs.

Vandaag ook nog voor een gs750 wezen kijken. Ook een top motor, voor een mooie prijs in een veel betere staat en word bij aankoop helemaal rijklaar gemaakt en krijgt een beurt. Sterker nog de remmen worden helemaal gecheckt en ontlucht.

Dus, dat gaat al de goede kant op.
 
Dank je wel. :)

Voor de rest met je eens. Soms vind je voor weinig nog een prima GS850, waar je zo mee kunt rijden.....is mij ook meerdere malen gelukt, maar je moet even opletten op genoemde punten.....geldt ook voor de GS trouwens.


7 tientjes voor een GS1000G was toch wel de klapper van het jaar. Nieuwe bandjes, nieuwe remvloeistof en een nieuwe dynamo verder was het ding veilig genoeg om de weg op te gaan toendertijd _O- Was natuurlijk wel extreem toeval en geluk...
Met andere woorden; heb geduld en het wordt beloond!
 
Als je een miskoop doet, rij je ook niet en kost het geld :P
Ik ben rustig (niet heel erg rustig) opzoek. Morgen weer langs een gs750 en gister ook al.
Eentje gevonden voor 550,- en word helemaal nagekeken en rijklaar gemaakt.

DOEG!!
 
Zo dan, die 1000L ziet er mooi uit! Maar ja, ben mijn eigen chopper aan het bouwen, geen plek meer voor nóg een motor...

Een 750 is natuurlijk ook leuk, aanbod is iets groter denk ik maar ik zou toch voor de cardan gaan. Is bij mij persoonlijk natuurlijk maar een cardan rijdt voor mijn gevoel lekkerder. Ik vind de aandrijving op de GSX té direct. (Hoewel dat wel weer lekker is bij sprintjes, zo'n kettingaangedreven oer-hayabusa) En natuurlijk iets minder onderhoud.
 
Zojuist een GS750 gereden. Reed erg soepel en lekker. Zeker meer pit dan een GS850.
Moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren. Nieuw knipperlicht, nieuw voorbandje en een beetje van de gebruikelijke TLC. Voor een mooie prijs is dit de motor voor mij.
Wat me trouwens opviel tijdens het rijden met het maken van een langzame bocht (u-turn op een weg ofzo) leek de motor naar de kant te trekken waar je opstuurt. Hoop dat het een beetje goed uitleg, maar klinkt dit bekend in de oren? Is dit juist goed of moet er dan een rood licht gaan branden? Ik vond het niet vervelend rijden overigens..
Dank, Rik
 
Skiddy, ik dacht waar is dat ding toch voor. haha
Tja ik kan het ook niet anders uitleggen. Het voelde anders dan op andere motoren waar ik op heb gereden en dan niet perse in de negatieve zin..
 
Zo dan, die 1000L ziet er mooi uit! Maar ja, ben mijn eigen chopper aan het bouwen, geen plek meer voor nóg een motor...

Een 750 is natuurlijk ook leuk, aanbod is iets groter denk ik maar ik zou toch voor de cardan gaan. Is bij mij persoonlijk natuurlijk maar een cardan rijdt voor mijn gevoel lekkerder. Ik vind de aandrijving op de GSX té direct. (Hoewel dat wel weer lekker is bij sprintjes, zo'n kettingaangedreven oer-hayabusa) En natuurlijk iets minder onderhoud.

Ik ben het met je eens, daarom wilde ik in eerste instantie ook voor een cardan gaan, maar nu ik op een GS750 heb gereden vind ik de GS850 toch iets te lompig (volgens mij waarschuwde jij mij daar ook voor). Een 750 voelt wat lichter en wendbaarder en heeft gewoon meer pit. Tenminste dat is dan mijn ervaring van de afgelopen week... :]
 
Een GS 750 is inderdaad lichtvoetiger en lijkt pittiger. En het fraaie kontje doet ook veel. Een GS 850 is degelijker/lomper.
De zaken die je noemt zijn maar kleine dingetjes, gemakkelijk oplossen en lekker rijden dus!
 
Skiddy, ik dacht waar is dat ding toch voor. haha
Tja ik kan het ook niet anders uitleggen. Het voelde anders dan op andere motoren waar ik op heb gereden en dan niet perse in de negatieve zin..

Ik snap het wel hoor... ik kreeg laats een leenmotor mee, een Honda cbf600.
Bij de 1e korte bocht op lage snelheid dacht ik ook even dat het niet goed was, alsof het bij bijv. links insturen het stuur complet naar links wil doorslaan... maar ja ik rij dagelijks op een all-road en dat stuurt echt kompleet anders.

De cbf insturen was even wennen daarna geen probleem.
 
Voorband kost geen reet, knipperlichten heeft iedereen wel in voorraad voor je. Ik zeg foto laten zien zodat het MF keuringsteam zich erover kan buigen _O-
 
Fotootje:

Plus:
Goede prijs, goede uitlaat, loopt goed, rijd heerlijk, tank & kontje goed, motor lekt niet, start in één keer met koude motor, budy goed.
Min:
Mist één knipperlicht en een spiegel, snelheidsmeter werkt niet, geen midden bok, voorbandje niet helemaal top meer (kan nog wel even mee)
Opmerkingen:
Een viertal powerfilters.

Ik hoor graag de reactie van de MF keuringsteam.
O ja, sticker op het kontje gaat er natuurlijk gelijk vanaf :P

Gr Rik
 
O, hij stond er al.....Mooi

Ziet er netjes uit op het plaatje. Zoals al gezegd zijn knipperlichten en een middenbok hier wel te ritselen op M-F. Snelheidsmeter: waarschijnlijk kabel gebroken/los/verkeerd gemonteerd. Indien het mechaniekje op het wiel defect is, vind je die hier ook wel ergens.....Bandje zou ik geen risico mee willen lopen. Is wel een voorband. Kijk even naar de datum en beslis wat wijsheid is. Powerfilters? Ach, als hij netjes loopt geen probleem toch.....
 
Laatst bewerkt:
Tja die powerfilters.. het loopt inderdaad goed en zit er wel mooi uit..
De rest is inderdaad het geld niet. De achterknipperlichten zijn niet origineel, dus ik moet er sowieso twee scoren. Maar dat is verder geen probleem.
Bandje zal ik inderdaad snel vervangen, maar de datum checken is een goede tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan