Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Iemand ervaring met de mosko moto reckless 10 op de 790? Vandaag binnen gekregen maar lijkt me eigenlijk net te compact om goed te passen. Vraag me nu af of de kriega os specifiek voor de 790 wellicht de betere keuze was geweest.
 
Iemand ervaring met de mosko moto reckless 10 op de 790? Vandaag binnen gekregen maar lijkt me eigenlijk net te compact om goed te passen. Vraag me nu af of de kriega os specifiek voor de 790 wellicht de betere keuze was geweest.
Geen 790, maar een 701.
Ik had de reckless 80, welliswaar niet de huidige waarvan je de hoek aan kan passen.
Ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden, het zat nooit echt zoals ik het wilde.

Voordeel van de kriega vind ik dat het beter past en je het makkelijker kan laten zitten terwijl je de tassen er niet op hebt.
Plus je er meerdere maten tassen aan kan hangen
 
Iemand ervaring met de mosko moto reckless 10 op de 790? Vandaag binnen gekregen maar lijkt me eigenlijk net te compact om goed te passen. Vraag me nu af of de kriega os specifiek voor de 790 wellicht de betere keuze was geweest.
Als ik het goed heb heeft @S913 die van Kriega
En is er blij mee
Weliswaar op een 890 maar die is wat opbouw betreft hetzelfde
 
Ben idd erg happy met mijn OS-18’s. Toegevoegd mijn gear voor 1,5 week Zweden (in de roltas zit ook nog een redelijk deel van mijn vrouw d’r bagage).
Door de specifieke base plate voor de 790/890 zit het als gegoten.
 

Bijlagen

  • 285FE432-0597-4B7D-9DBB-16863620E1A4.jpeg
    285FE432-0597-4B7D-9DBB-16863620E1A4.jpeg
    356,9 KB · Weergaven: 44
Vandaag stuk gereden door het Brabantse land om uiteindelijk even bij Hannamax te kijken.
Was gelijk een test om te kijken hoe de heat-shield van Camel ADV zich zou houden; en de schokbreker wordt gelukkig nu niet meer zo vreselijk heet.
Test geslaagd :}
 
Laatst bewerkt:
Heb je het bagagerekje nodig voor montage van de Kriega os?
De achterkant van de plate wordt wel via de “pootjes” van het rekje (Perun in mijn geval) straks getrokken. Dus je moet wel iets van een rekje hebben.
 

Bijlagen

  • 74689AA4-0F01-4A40-9F30-F439D4E5906E.jpeg
    74689AA4-0F01-4A40-9F30-F439D4E5906E.jpeg
    180,5 KB · Weergaven: 22
  • 6067C115-C43C-428C-BE05-33B5467E09E9.jpeg
    6067C115-C43C-428C-BE05-33B5467E09E9.jpeg
    252,7 KB · Weergaven: 21
De achterkant van de plate wordt wel via de “pootjes” van het rekje (Perun in mijn geval) straks getrokken. Dus je moet wel iets van een rekje hebben.
Je zou toch ook kriega loops kunnen gebruiken?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220716-212812_Chrome.jpg
    Screenshot_20220716-212812_Chrome.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 24
Ah, da’s een goeie. Zou idd moeten kunnen lijkt het, maar weet niet of hij dan zo stevig zit, want via zo’n loop zit hij maar aan één punt van de base terwijl hij normaal om dat rekje richting de tas aan de zijkant van de base gaat en dus dat deel iets meer omlaag getrokken wordt.

(Bovenstaande universele plate is ook iets anders dan die voor de 790/890)
 
De achterkant van de plate wordt wel via de “pootjes” van het rekje (Perun in mijn geval) straks getrokken. Dus je moet wel iets van een rekje hebben.
Heel fijn rekje, heb ik ook. Flexibel te gebruiken. Ik heb er nu een oude Oxford tailpack op zitten. Onderin een trespa plaat gelegd en met ty raps vast getrokken op het Perun plaatje. Zit top. Heb er ook de straps van mijn bagagesysteem goed aan vast kunnen zetten. Erg veelzijdig ding.
 
Mijn arme KTM heeft een verdwijntruc gedaan (of is zelfstandig op vakantie naar Oost Europa). Het is nu hopen dat de verzekering door komt maar KTM in de Randstad is geen aanrader... Vrienden van mij hadden er ook 1 (wel de 690 SMC) en ook daar hebben ze de cargodeur geforceerd en ingeladen. Het was een mooie tijd.
 
Kut man, bij mij hebben ze vorig jaar mijn 990 Adventure uit de garage gejat. Daders zijn gezien, maar waren van die gasten die je ook met zwart-wit tv kunt bekijken, dus ongrijpbaar. Nooit meer terug gezien. Bij mij in de buurt in dezelfde periode 3 KTM's gejat.

Ik hoop dat je de motor op stuurslot had staan en ook nog op een ander slot, anders gaat je verzekering vervelend doen.
 
Thanks voor bericht Robert. Hij stond gelukkig op stuurslot (niet aan te tonen) en met een ART grondanker aan een ART slot (doorgeknipte schakel hebben ze laten liggen). Heb ook alle sleutels nog gelukkig. Ga er ook vanuit dat het goed komt, helaas duurt dat wel 30 dagen en het is heerlijk weer!
 
Dan komt dat wel goed, maar je legt er altijd op toe. Bij mij waren de KTM en mijn Honda cfr 250L weg. Nog te weinig terug om een nieuwe 890 te kopen. KTM was uit 2012 en in mint conditie, Honda was net 1,5 jaar.
Heel veel sterkte met de afwisseling. Gelukkig is het met 40 graden niks om te rijden.
 
Dan komt dat wel goed, maar je legt er altijd op toe. Bij mij waren de KTM en mijn Honda cfr 250L weg. Nog te weinig terug om een nieuwe 890 te kopen. KTM was uit 2012 en in mint conditie, Honda was net 1,5 jaar.
Heel veel sterkte met de afwisseling. Gelukkig is het met 40 graden niks om te rijden.
Hangt ook van je verzekering af.
Ik neem altijd nieuwwaarde 3 jaar en bewaar elk bonnetje van de accessoires en laat die apart verzekeren
 
Dan betaal je daar ook een fikse extra premie voor. Dat is een eigen keuze natuurlijk, maar zo vaak wordt er geen motor bij me gestolen.
In mijn geval niet, maar dat is natuurlijk afhankelijk van veel factoren. Goed vergelijken in ieder geval!
 
Ik heb mijn accessoires ook los bijverzekerd...kosten bij elkaar meer dan de motor nieuw kostte, en toch doen ze daar niet moeilijk over? Ook geen alarmplicht, omdat de oorspronkelijke catalogusprijs niet hoog genoeg was.
 
Same here. Maar alsnog goed vergelijken, premieaanbod kan verschillen van paar tientjes tot honderden euros per maand, voor zelfde inhoud verzekering
 
Terug
Bovenaan Onderaan