hallo,
Ik heb een keer proefgereden op een 790R, dat rijdt best wel leuk, ik kan net met mijn voeten bij de grond (ben zelf 1.80m).
Bij een gewone 790 zal dat beter zijn.
Onderin het toerengebied is ie best wel tam eigenlijk.
Zo'n motor moet je echt in de toeren jagen voordat er wat gebeurd.
Er zat bij de demomotor ook een quickshifter op wat ik ook leuk vond, is echt een must.
Reed best wel goed op de snelweg.
Er zat wel onbalans in de banden volgens mij, ik heb gelezen dat hier meer problemen mee zijn, de oplossing is andere banden monteren.
Ook zag ik dat de motor wat olie lekte, wat ook vaker gebeurd.
Volgens mij zitten er nog wat kinderziektes in die motor die nog verholpen moeten worden.
Ik heb zelf een 990 adventure en superduke maar ik vind de 790 soepeler rijden want de 990 motor vind ik wat bokkiger.
Maar de 990 motor heeft meer koppel onderin.
Hier nog een google link van iemand anders dan ik die deze problemen in kaart heeft gebracht.
Ga eens met een 1090 rijden. Heb onlangs met een 790R, 1090R en een 1290adv S gereden. Doe mij de 1090 maar.
790R, leuk maar emotieloos apparaat.
Uiterlijk spuuglelijk, maar over smaak valt niet te twisten...
1090R, loopt zeer mooi en als het moet zeer snel. Top veering. En nu te koop voor de prijs van een 790.
1290Adv S, Prachtige machine! Loopt zeer mooi en als je aan het gas trekt gaat ie als een raket. Bij 140 van 3e naar 4e versnelling nog in de ketting klimmen omhoog komen... Maar erg duur en redelijk hard geveerd, ondanks de elektronische veering. En als je lang bent zoals ik wordt je gek van de turbulentie van de ruit.
Ik zou serieus de 1090 nemen, maar ben 990 smt nog niet zat.
Hallo,
Ga ik zeker doen.
Ja hij is weer gemaakt...Afgelopen weekend voor het eerst de Adventure in het echt gezien.....had ik niet moeten doen. Gelijk verliefd....
Nu wil ik er graag 1, wat een apparaat. Eerst maar eens een keer een proefrit ergens maken.
@Mr_Sloo: is ie weer gemaakt?
En wat zijn zo jullie ervaringen met deze fiets? Ik kom nl. van een 1000RR.
Ik heb gewoon normaal gereden, als het motortje lekker warm is kan je best wel een keertje doortrekken in wat hogere toeren.Beste Adventure 790 rijders, hoe hebben jullie de fiets ingereden?
Beste Adventure 790 rijders, hoe hebben jullie de fiets ingereden?
Ik heb een middenstand, op die manier lukt 't me ook om de banden te wisselen. Aanrader!Ram X-grip is een echte aanrader. Ik denk ca 2000 km onverhard, van de Spaanse rotsketens tot de zandbak in Marokko, maar 1 keer losgekomen.
Kan niet zeggen dat ik m kwalijk neem...
Bekijk bijlage 1404549
Ik ben een behoorlijk sportieve rijder, op 't asfalt.
Die 690 van me ging pas lekker lopen nadat ik alle milieu-meuk eraf gesloopt had, er een dik luchtfilter op had gezet, een open pijp onder had gehangen en een andere mapping ingeladen had. Dat maakte echt een wereld van verschil (vooral onderin). Ik neem aan dat dat ook voor zo'n 790 zal gelden.
Als je een behoorlijke sportieve rijder bent op het asfalt, zou ik absoluut geen 790 nemen.
Ik heb zelf ook de 790, leuk voor TET e.d. maar voor lekker knallen op het asfalt mis ik mijn 1190.
Ja, ik was dus van plan om wat stukken TET in Roemenië, Servië en Montenegro te gaan doen. Maar de vraag is dus een beetje of zo'n 790AR ook leuk genoeg is om me, bijvoorbeeld, op de dijkjes in Nederland te vermaken.
Ik heb eigenlijk maar plek voor 2 motoren (waarvan m'n circuitracer er één inneemt), dus nog een supermotard naast een eventuele adventure-fiets is een beetje lastig. En m'n ervaring is ook dat meer motoren gelijkstaat aan meer gezeur.
Ik heb een R6 als circuitfiets (OWcup gereden) :-)
Maar de 790 zal je wel moeten accepteren qua dijkjes e.d.dat is niet zoals met de 1190.
Dat is de concessie, die ik wel wilde doen, ik zal voornamelijk offroad en rally's mee rijden, dan nog op de dijkjes!
Optillen van de 1190 tussen de rotsen en op een helling, was ik wel klaar mee ;-) dat kost nu met de 790 een stuk minder aan energie punten :-)