XR 600SM
MF veteraan
- 24 apr 2006
- 1.375
- 174
hallo,
Ik heb een keer proefgereden op een 790R, dat rijdt best wel leuk, ik kan net met mijn voeten bij de grond (ben zelf 1.80m).
Bij een gewone 790 zal dat beter zijn.
Onderin het toerengebied is ie best wel tam eigenlijk.
Zo'n motor moet je echt in de toeren jagen voordat er wat gebeurd.
Er zat bij de demomotor ook een quickshifter op wat ik ook leuk vond, is echt een must.
Reed best wel goed op de snelweg.
Er zat wel onbalans in de banden volgens mij, ik heb gelezen dat hier meer problemen mee zijn, de oplossing is andere banden monteren.
Ook zag ik dat de motor wat olie lekte, wat ook vaker gebeurd.
Volgens mij zitten er nog wat kinderziektes in die motor die nog verholpen moeten worden.
Ik heb zelf een 990 adventure en superduke maar ik vind de 790 soepeler rijden want de 990 motor vind ik wat bokkiger.
Maar de 990 motor heeft meer koppel onderin.
Hier nog een google link van iemand anders dan ik die deze problemen in kaart heeft gebracht.
KTM 790 Adventure known issues
docs.google.com
Ga eens met een 1090 rijden. Heb onlangs met een 790R, 1090R en een 1290adv S gereden. Doe mij de 1090 maar.
790R, leuk maar emotieloos apparaat.
Uiterlijk spuuglelijk, maar over smaak valt niet te twisten...
1090R, loopt zeer mooi en als het moet zeer snel. Top veering. En nu te koop voor de prijs van een 790.
1290Adv S, Prachtige machine! Loopt zeer mooi en als je aan het gas trekt gaat ie als een raket. Bij 140 van 3e naar 4e versnelling nog in de ketting klimmen omhoog komen... Maar erg duur en redelijk hard geveerd, ondanks de elektronische veering. En als je lang bent zoals ik wordt je gek van de turbulentie van de ruit.
Ik zou serieus de 1090 nemen, maar ben 990 smt nog niet zat.