Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Oeh oeh! Nog 100 cc erbij en dan kunnen ze weer beginnen met de 990 adventure verkopen
 
Heb via via gehoord dat er ook een kleine 2 cylinder 400cc komt.
Is hier meer info over?
 
Nou... out-of-the-blue..
Dat valt wel mee toch? Lijkt ook best logisch aangezien de Duke ook naar 890 is gegaan. Profileert de Adv ook wat beter tov de T7, imo.
 
Waarom dan überhaupt met een 799 cc motor beginnen in dit model ?
Men toeterde toen in de pers dat dit de ideale cilinderinhoud was voor een middenklasse adventure bike, die zo al 20 PK méér had dan de gedoodverfde concurrent , de T7, en die moeiteloos kon worden geknepen voor het A2 rijbewijs, enz... en nauwelijks 2 jaar later kwakt men er al 100 cc bij...
Waarom ? Er waren toch geen klachten over een amechtige 790 ???
Ik vrees nu een beetje voor het Adventure 1050-scenario : die motor werd al snel opgekieteld naar een 1090 en van die eerste versie lusten de honden geen brood meer...
 
Waarom dan überhaupt met een 799 cc motor beginnen in dit model ?
Men toeterde toen in de pers dat dit de ideale cilinderinhoud was voor een middenklasse adventure bike, die zo al 20 PK méér had dan de gedoodverfde concurrent , de T7, en die moeiteloos kon worden geknepen voor het A2 rijbewijs, enz... en nauwelijks 2 jaar later kwakt men er al 100 cc bij...
Waarom ? Er waren toch geen klachten over een amechtige 790 ???
Ik vrees nu een beetje voor het Adventure 1050-scenario : die motor werd al snel opgekieteld naar een 1090 en van die eerste versie lusten de honden geen brood meer...

Oostenrijk was onderstaande melding tegengekomen van een 790 adventure bezitter die soms toch iets meer vermogen had gewild. Hierna dag en nacht bezig geweest met deze oplossing in de vorm van de 890. :+
Hier in de bergen, mét de vrouw achterop , zie ik nog wel een taak weggelegd voor mijn 136 PK-brommer... méér hoeft niet echt...
Bij inhaalmaneuvers ben ik soms wel blij met de beschikbare poeier....
Met de 790 Adventure R is het toch vaak een beetje meer uitkijken ...
 
  • Haha
Waarderingen: zen
Waarom dan überhaupt met een 799 cc motor beginnen in dit model ?
Men toeterde toen in de pers dat dit de ideale cilinderinhoud was voor een middenklasse adventure bike, die zo al 20 PK méér had dan de gedoodverfde concurrent , de T7, en die moeiteloos kon worden geknepen voor het A2 rijbewijs, enz... en nauwelijks 2 jaar later kwakt men er al 100 cc bij...
Waarom ? Er waren toch geen klachten over een amechtige 790 ???
Ik vrees nu een beetje voor het Adventure 1050-scenario : die motor werd al snel opgekieteld naar een 1090 en van die eerste versie lusten de honden geen brood meer...

Tja...
Meer en nieuw is altijd beter, toch...? :+
Volgens mij worden de meeste blokken ontwikkeld met het idee ze langzaam op te boren voor een grotere cilinderinhoud - deels anticiperen op/creëren van nieuwe marktvraag in de toekomst en (tegenwoordig) om te kunnen blijven voldoen aan nieuwe milieuwetgeving zonder aan vermogen in te hoeven boeten... Wel zuur als de verandering komt net nadat je hem hebt gekocht. Is meestal niet bevorderlijk voor je inruil, nee. -O-
 
Tja...
Meer en nieuw is altijd beter, toch...?
Meer hoeft voor mij niet meer. Al die pk monsters zijn speedboten in een zwembad. Met minder vermogen vallen de maandoverzichten van het CJIB wat lager uit, je hoeft je wat minder in te houden zal ik maar zeggen.
 
Nou ik heb van het weekend maar even in de schuur gezeten .
Door een blessure is het rijden even minder dus dan maar wat klussen.
 

Bijlagen

  • 77B28BB2-6C06-46F2-BC2F-7A2BA871370F.jpeg
    77B28BB2-6C06-46F2-BC2F-7A2BA871370F.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 27
  • AA8B9AD2-EBA4-4B55-B01C-463A15475BF6.jpeg
    AA8B9AD2-EBA4-4B55-B01C-463A15475BF6.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 30
Terug
Bovenaan Onderaan