Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Morning :W,

Ik lees wel al een tijdje mee, Maar heb nog geen voorstel ronde gedaan.

Mijn naam is Jeffrey en ik was al 2 jaar lang opzoek naar een nieuwe fiets. Begin dit seizoen maar gewoon mijn ZX10r '08 verkocht, als ik dan wel wat tegenkom kan het snel gaan. Ik was er ook ruim 1,5 jaar van overtuigd een BMW F900XR te kopen, toch zeker 6 uur lang demo op gereden en dat was het helemaal voor mij. Mijn vakanties gaan steeds verder en verder en met een Zx10r was het zwarte woud wel ver genoeg.

Toen had ik een keer offroad gereden en was de hele BMW in 1x verleden tijd. Binnen 3 maanden ongeveer verliefd geworden op de KTM 890 Adventure. In dit forum veel informatie gelezen over de 790 vs de 890. Na een goede proefrit op de 890, verhard en onverhard was ik helemaal overtuigd. Ik dacht een stapje terug te doen van 188pk naar 105pk maar durf wel te zeggen dat de 890 ook gewoon een kanon is!

Afgelopen zaterdag getekend en vanaf aankomende zaterdag voor het eerst een KTM eigenaar.
Grote plannen met deze motor, maar eerst even lekker genieten en de fiets beter leren kennen.
 

Bijlagen

  • new.png
    new.png
    819,7 KB · Weergaven: 33
Morning :W,

Ik lees wel al een tijdje mee, Maar heb nog geen voorstel ronde gedaan.

Mijn naam is Jeffrey en ik was al 2 jaar lang opzoek naar een nieuwe fiets. Begin dit seizoen maar gewoon mijn ZX10r '08 verkocht, als ik dan wel wat tegenkom kan het snel gaan. Ik was er ook ruim 1,5 jaar van overtuigd een BMW F900XR te kopen, toch zeker 6 uur lang demo op gereden en dat was het helemaal voor mij. Mijn vakanties gaan steeds verder en verder en met een Zx10r was het zwarte woud wel ver genoeg.

Toen had ik een keer offroad gereden en was de hele BMW in 1x verleden tijd. Binnen 3 maanden ongeveer verliefd geworden op de KTM 890 Adventure. In dit forum veel informatie gelezen over de 790 vs de 890. Na een goede proefrit op de 890, verhard en onverhard was ik helemaal overtuigd. Ik dacht een stapje terug te doen van 188pk naar 105pk maar durf wel te zeggen dat de 890 ook gewoon een kanon is!

Afgelopen zaterdag getekend en vanaf aankomende zaterdag voor het eerst een KTM eigenaar.
Grote plannen met deze motor, maar eerst even lekker genieten en de fiets beter leren kennen.
Welkom in dit topic Jeffrey.
 
Wie heeft goede suggesties en tips waar je offroad kunt leren rijden in Nederland? Ben qua offroad wel absoluut een beginner . Wil dat dit jaar toch graag in de planning meenemen :]
 
Welkom Jeffrey en gefeliciteerd met je 890 :} 8-)

Wat voor plannen heb je zoal?
Bedankt!

Gezien de R versie voor mij wat te groot was wil ik hem eerst daar wat meer op laten lijken. Even wat meer de offroad looks.
- High fender kit
- Noppen banden (als banden weer een keer leverbaar zijn)
- Rally ruitje
- Arrow pijp
- AXP bashplate
- Een of andere gekke livery eroverheen
- Eendelig zadel
- Verder nog wat comfort als ktm handvatverwarming, navigatie steun, 1 vinger clutch
- Iets met het kentekenplaat en bagagerek achterop

Wil dan straks ook bij Action planet de baan op middels diverse cursussen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Gezien de R versie voor mij wat te groot was wil ik hem eerst daar wat meer op laten lijken. Even wat meer de offroad looks.
- High fender kit
Jeffrey,
Vorig jaar heb ik een nieuwe 790 R gekocht en precies het omgekeerde gedaan. Mijn high fender (R) ingeruild voor de low fender (S). Die ligt mogelijk nog stoffig te worden in het magazijn van André Motors in Ermelo als die niet inmiddels is verkocht. Wat voor kleur kan ik me niet meer herinneren maar zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn als de nieuwe kit.
 
Ik heb otr geleerd van frans verhoeven. 11 x dakar gereden; hij weet wel hoe het moet.
Was bij hem thuis in Poppel. Weet niet of hij dat nog aanbiedt, ik kan wel eens informeren, heb er zelf ook wel weer oren naar.

sta je daar op je 450 zo trots als een koning dat je 80 over een zandvlakte rijdt, komt hij met 2 vingers in zijn neus met 180 km/h voorbij driften :D
 
Jeffrey,
Vorig jaar heb ik een nieuwe 790 R gekocht en precies het omgekeerde gedaan. Mijn high fender (R) ingeruild voor de low fender (S). Die ligt mogelijk nog stoffig te worden in het magazijn van André Motors in Ermelo als die niet inmiddels is verkocht. Wat voor kleur kan ik me niet meer herinneren maar zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn als de nieuwe kit.
Ik zal ze even een berichtje versturen thanks !
 
Heb er voor volgend jaar ook wel oren naar een refresh cursus (sowieso is een 890 anders dan de GS en G/S die ik eerder allroad reed). Ik heb in het najaar nog met een half oog gekeken naar die KTM/JTX dagen, maar ik had het uiteindelijk te druk ... Dus ik hou dit topic wel in de gaten mochten er plannen zijn volgend jaar :)
 
Als ik een cursus ga doen dan wordt dat waarschijnlijk April, in de hoop dat het weer wat beter is.

Ik heb even online gekeken. BERRT heeft al veel data online staan. Adventureshield alleen nog maar voor December.

Kosten:
BERRT €365 doordeweeks en €395 weekend
Adventureshield €198
 
....speel met de gedachte om m'n '19 790R in te ruilen voor een 890R. Maar eens naar de dealer om te weten hoeveel ik bij moet leggen.
Zal toch wel schrikken zijn.
Is geen moetje, eerder gewoon omdat het kan (zou kunnen O-) )
 
Nou daar is die dan hoor. Met 4km stond die in de garage en heb ik het nodige er af gehaald zoals de DUO voetsteunen, bagagerek, rubberen dingen die in de voetsteps zitten en alle overbodige stickers. Tevens de GPS aansluiting gelegd voor de beugel die van de week binnen komt.

Inmiddels 64km op de teller tussen alle buien door. Ruitje is wel helemaal drama met mijn hoogte, die ga ik snel vervangen voor het donkere R ruitje.

DSC02877-2.jpg
 
Nou daar is die dan hoor. Met 4km stond die in de garage en heb ik het nodige er af gehaald zoals de DUO voetsteunen, bagagerek, rubberen dingen die in de voetsteps zitten en alle overbodige stickers. Tevens de GPS aansluiting gelegd voor de beugel die van de week binnen komt.

Inmiddels 64km op de teller tussen alle buien door. Ruitje is wel helemaal drama met mijn hoogte, die ga ik snel vervangen voor het donkere R ruitje.
Je ziet nu als leek tenminste weer, zonder te zoeken, wat voor merk motor dit is. Bij de 790 staat dat, afgezien van het typeplaatje, alleen op het linker carterdeksel, nu dus ook op het zijplaatwerk.
 
Je ziet nu als leek tenminste weer, zonder te zoeken, wat voor merk motor dit is. Bij de 790 staat dat, afgezien van het typeplaatje, alleen op het linker carterdeksel, nu dus ook op het zijplaatwerk.
voorspatbord, achter op het kontje en inderdaad de kappen.

Mooie brommert! :]

Het R ruitje is ook bagger hoor, maar ziet er wel beter uit 8-)
Hopelijk met het R ruitje wat minder turbulentie op mijn helm. Op dit moment kan ik niet met de klep open rijden vanaf 50km/h

Ik vind hem wel mooi die s in grijs .
Valt mij ook niet tegen, komt dan wel een andere graphic kit op binnenkort.

DSC02869.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan