Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Het landschap was erg mooi ja. Sneeuw maakt sommige dingen toch net dat beetje beter. Al had de ondergrond wat minder hard mogen zijn, dan hadden mijn ribben nu niet zo'n zeer gedaan.

Dit was in Brabant ja.
Da's balen, gekneusde ribben kan je lang last van houden🙄
Vorige week een tik gehad op mijn zwevende rib tijdens mijn andere hobby, hele week al last van
 
Ja my bad, met een single trail bedoel ik echt een klein geitenpaadje door het bos, vol knippen, boomwortels, rare kronkels en af en toe een mountainbiker die je tegemoet komt.

Strikt genomen is de jouwe de juiste.

Wij rijden iedere zondag, behalve vandaag, ongeacht het weer. Hoe kloteriger het weer, hoe leuker het wordt en met sneeuw en ijs ziet het er ook nog eens prachtig uit!
 

Als 'n bak met spiekers, zo klinkt 't. 😂



Het voorjaar komt er aan. Ik heb al uren lopen kwijlen op de TET pagina en andere youtube filmpjes. De bonus komt er ook aan; ik heb al een kanaal gegraven voor het schip met geld, en ik ga binnenkort een testritje inplannen.

- Ik ben nu een 40-er, als ik een ADV fiets koop... ben ik dan officieel een oude man?
- De T7 is goedkoper, maar ong net zwaar als de 890r en minder vermogen. Zit er echt meer fun factor aan?
- 2023 vs 2024 (dju, 19,5k nieuw. Zot zijn ze daar bij KTM). Alleen een sensor verschil? Check.
- Welke knalpijp kan er een beste onder zodat de zondagochtend wandelaars mij het beste kunnen horen? Het liefst al 10 min van te voren.
- Rottweiler intake, de moeite waard? Ik heb er nu eentje op m'n 990... Hij klinkt altijd boos (positief) en ik word daar hitsig van.

Mijn plan: 2023 890 R, cat er af, rottweiler er op... en gas geven. TET's, tours, meetings...

Ah kut, ik ben echt een forum ouwe zeikerd moraal ridden bijna. ;-)
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: wj63
Training van Alex v/d Broek.

Dit is zo'n beetje mijn definitie ervan:
Bekijk bijlage 1965633
Dus een enkel pad of een dubbel pad waar je met een auto nog overheen kan.

Ondanks de kou, had ik binnen 30 minuten rijden het zweet overal lopen. Misschien ook omdat ik niet echt bespaard had op de laagjes, en de regenjas als buitenlaag toch snel voor extreme warmte zorgt bij bezig zijn.
Over de warmte:

Met dit weer rijdt ik met een thermo ondershirt, een bodyprotector en een longsleeve t-shirt en een jas...en dan is het al warm! Ik rij 4 a 5 uur aan een stuk
Als 'n bak met spiekers, zo klinkt 't. 😂



Het voorjaar komt er aan. Ik heb al uren lopen kwijlen op de TET pagina en andere youtube filmpjes. De bonus komt er ook aan; ik heb al een kanaal gegraven voor het schip met geld, en ik ga binnenkort een testritje inplannen.

- Ik ben nu een 40-er, als ik een ADV fiets koop... ben ik dan officieel een oude man?
- De T7 is goedkoper, maar ong net zwaar als de 890r en minder vermogen. Zit er echt meer fun factor aan?
- 2023 vs 2024 (dju, 19,5k nieuw. Zot zijn ze daar bij KTM). Alleen een sensor verschil? Check.
- Welke knalpijp kan er een beste onder zodat de zondagochtend wandelaars mij het beste kunnen horen? Het liefst al 10 min van te voren.
- Rottweiler intake, de moeite waard? Ik heb er nu eentje op m'n 990... Hij klinkt altijd boos (positief) en ik word daar hitsig van.

Mijn plan: 2023 890 R, cat er af, rottweiler er op... en gas geven. TET's, tours, meetings...

Ah kut, ik ben echt een forum ouwe zeikerd moraal ridden bijna. ;-)
De t7 is mooier als je het mij vraagt, maar minder vermogen, slechtere remmen en vering en allround gewoon wat goedkoper uitgevoerd.

De 890R wordt geroemd om z'n offroad capaciteiten, maar is lelijk.

Ik heb de 2023 890, wel serieus aangepast, met Rottweiler intake. Zeer de moeite waard!
 
Als 'n bak met spiekers, zo klinkt 't. 😂



Het voorjaar komt er aan. Ik heb al uren lopen kwijlen op de TET pagina en andere youtube filmpjes. De bonus komt er ook aan; ik heb al een kanaal gegraven voor het schip met geld, en ik ga binnenkort een testritje inplannen.

- Ik ben nu een 40-er, als ik een ADV fiets koop... ben ik dan officieel een oude man?
- De T7 is goedkoper, maar ong net zwaar als de 890r en minder vermogen. Zit er echt meer fun factor aan?
- 2023 vs 2024 (dju, 19,5k nieuw. Zot zijn ze daar bij KTM). Alleen een sensor verschil? Check.
- Welke knalpijp kan er een beste onder zodat de zondagochtend wandelaars mij het beste kunnen horen? Het liefst al 10 min van te voren.
- Rottweiler intake, de moeite waard? Ik heb er nu eentje op m'n 990... Hij klinkt altijd boos (positief) en ik word daar hitsig van.

Mijn plan: 2023 890 R, cat er af, rottweiler er op... en gas geven. TET's, tours, meetings...

Ah kut, ik ben echt een forum ouwe zeikerd moraal ridden bijna. ;-)
Commentaar op het filmpje van delete. Wat hebben jullie te zoeken op dit soort paadjes? Waanzin en werkt alleen maar de publieke opinie over motorrijders tegen!
 
Commentaar op het filmpje van delete. Wat hebben jullie te zoeken op dit soort paadjes? Waanzin en werkt alleen maar de publieke opinie over motorrijders tegen!
Bij bepaalde aangeboden toers gaan ze ook over dergelijke paden. Misschien dan wel met toestemming?

Tsja er mag zoveel niet. Ik vind dan ook dat je niet mag zeuren als een ander je met boomstam van je motor slaat. Mag ook niet, tsja. (Ik bedoel dus dat je wordt aangesproken en beboet) Geven en nemen dan. Ik doe t niet, maar kan t ook niet :P
 
Laatst bewerkt:
Bij bepaalde aangeboden toers gaan ze ook over dergelijke paden. Misschien dan wel met toestemming?

Tsja er mag zoveel niet. Ik vind dan ook dat je niet mag zeuren als een ander je met boomstam van je motor slaat. Mag ook niet, tsja. Geven en nemen dan. Ik doe t niet, maar kan t ook niet :P
Zo is het.

En als jij dan bijvoorbeeld een keer geen voorrang verleent, je knipperlicht niet aanzet, te dicht op je voorligger rijdt of te hard rijdt, zeur jij ook niet als iemand je van je motor trapt toch?

Want het is geven en nemen.
 
Zo is het.

En als jij dan bijvoorbeeld een keer geen voorrang verleent, je knipperlicht niet aanzet, te dicht op je voorligger rijdt of te hard rijdt, zeur jij ook niet als iemand je van je motor trapt toch?

Want het is geven en nemen.
Exact!!

Joh je snapt t wel toch wat ermee bedoeld wordt. Ik ben geen voorstander om voor eigen rechter te spelen en ook niet om je zaken toe te eigenen die niet voor jou bedoeld zijn. Doe je dat laatste toch, niet zeuren als je erop wordt aangesproken of wanneer de boswachter je een boete geeft. Dat is t spel dat je dan bent aangegaan.

Sorry ik ging ervanuit dat men wel begreep wat ermee bedoeld werd…
 
Alle paden die wij op de video gereden hebben waren vrij toegankelijk. Maar goed. Bovenstaande sluit ik me bij aan. Doe je iets wat niet mag, niet kijken als een botsauto als je moet dealen met de consequenties.
 
Exact!!

Joh je snapt t wel toch wat ermee bedoeld wordt. Ik ben geen voorstander om voor eigen rechter te spelen en ook niet om je zaken toe te eigenen die niet voor jou bedoeld zijn. Doe je dat laatste toch, niet zeuren als je erop wordt aangesproken of wanneer de boswachter je een boete geeft. Dat is t spel dat je dan bent aangegaan.

Sorry ik ging ervanuit dat men wel begreep wat ermee bedoeld werd…
Dit ben ik met je eens, als ik een boete krijg dan so be it.

Zelf het risico genomen, dan ook niet zeuren als je aan de beurt komt.
 
Als 'n bak met spiekers, zo klinkt 't. 😂



Het voorjaar komt er aan. Ik heb al uren lopen kwijlen op de TET pagina en andere youtube filmpjes. De bonus komt er ook aan; ik heb al een kanaal gegraven voor het schip met geld, en ik ga binnenkort een testritje inplannen.

- Ik ben nu een 40-er, als ik een ADV fiets koop... ben ik dan officieel een oude man?
- De T7 is goedkoper, maar ong net zwaar als de 890r en minder vermogen. Zit er echt meer fun factor aan?
- 2023 vs 2024 (dju, 19,5k nieuw. Zot zijn ze daar bij KTM). Alleen een sensor verschil? Check.
- Welke knalpijp kan er een beste onder zodat de zondagochtend wandelaars mij het beste kunnen horen? Het liefst al 10 min van te voren.
- Rottweiler intake, de moeite waard? Ik heb er nu eentje op m'n 990... Hij klinkt altijd boos (positief) en ik word daar hitsig van.

Mijn plan: 2023 890 R, cat er af, rottweiler er op... en gas geven. TET's, tours, meetings...

Ah kut, ik ben echt een forum ouwe zeikerd moraal ridden bijna. ;-)
Leuk man!
Als ik je een tip mag geven cat zou ik er niet af halen. Andere demper okay. Dan geeft ie al genoeg lekker geluid 8-) (zonder dB killer).
Heb of had ik ook O-)
 
Gisteren was het mooi weer ‘s-middags en ben ik op pad gegaan met de nieuwe moto: 890 R.
Filmpje van gemaakt, met eindelijk een goede plek om de mic op te hangen (op mijn rug).

2024 KTM 890 Adventure R winter break-in ride
Leuk filmpje! Herkenbaar, is hier in de buurt :}
 
1706391831206.png

Volgende "upgrades"/personalisatie items zijn weer binnen. Die kentekenplaathouder geeft in ieder geval +100 stijlpunten ^.^ .
 
20240129_093339.jpg

Woppa! 🥳

Tijdens het weghalen van de grijpbeugels kon ik direct de kabeltjes onder die plastic kap fatsoenlijk wegwerken. Wat een slordig werk was daar gedaan zeg...
 
Netjes, die kriega strap past dus gewoon.
Nu nog de kracht krijgen om die motor op te tillen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan