Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Voor wie onderdelen nodig heeft :

Deze motor is gratis af te halen in Eernewoude Friesland. Let wel, Het voorwiel, de tank en de uitlaat haal ik eraf. De motor rijdt, schakelt en remt goed.
Whatsapp : +31650936955
20210922_104811.jpg
 
Dat is een hele mooie, eigenlijk precies wat ik zoek. Maar wel redelijk aan de prijs en komt nog BTW en invoer bij. En ik denk dat het nog een redelijke klus is om het netjes gemonteerd te krijgen.

True, maar je kunt ze ook op luimoto.eu bestellen, zonder en met maar een tientje verzendkosten. Het zijn/blijven dure covers, maar ik weet uit ervaring dat ze wel erg goed zijn :Y
 
even een vraag voor de niet winter doorrijders
hoe zetten jullie de motor in de stalling.
daar de benzine tegen wording niet zo best meer is .
bv met een volle tank of juist niet.
de carb leeg of juist vol.
enz enz
 
even een vraag voor de niet winter doorrijders
hoe zetten jullie de motor in de stalling.
daar de benzine tegen wording niet zo best meer is .
bv met een volle tank of juist niet.
de carb leeg of juist vol.
enz enz

Je wil de tank sowieso vol hebben, om roest te voorkomen. Voeg tevoren even een E10 Cleaner toe, eventueel aangevuld met vochtvreter. Als je dat toevoegt en daarna minimaal een km gaat rijden, dus genoeg om je carbs leeg te trekken, dan zit deze overal en kun je hem met een gerust hart stallen.
Verder de accu er uit, en deze op een warme plaats aan de druppellader bewaren, om te voorkomen dat een spanningslek hem in de winter toch langzaam leegtrekt.
 
Wel een leuk ding alleen de voorkant is minder geslaagd, een kenteken plaat wordt moeilijk lijkt me. Wordt een mens weer hebberig van 😎

Yep, herkenbaar gevoel :Y het is duidelijk nog een work-in-progress, maar met potentie. Ik vind de aansluiting van het subframe bijv. ook nog voor verbetering vatbaar, dat oogt nu wat vreemd. Maar overall een fiets waar wel lijn in zit, en die vraagt om een mooie afronding.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het al een keer gevraagd, maar passen de uitlaat en bochten van een revere op een ntv 650?

Uiteraard, dat is dezelfde motor ;) verschillen tussen de NTV650 Revere en NTV650: sproeierbezetting, clip-ons versus stuur, en daardoor zekeringkastje op het stuur versus zekeringkastje onder de rechter cover. Nagenoeg alles tussen de NTV650 Revere en NTV650 is uitwisselbaar.
 
Uiteraard, dat is dezelfde motor ;) verschillen tussen de NTV650 Revere en NTV650: sproeierbezetting, clip-ons versus stuur, en daardoor zekeringkastje op het stuur versus zekeringkastje onder de rechter cover. Nagenoeg alles tussen de NTV650 Revere en NTV650 is uitwisselbaar.

Das mooi, ik ben nog steeds op zoek naar een originele of e keur demper voor mijn ntv 650, maar kan helaas niks vinden....
 
Das mooi, ik ben nog steeds op zoek naar een originele of e keur demper voor mijn ntv 650, maar kan helaas niks vinden....

Een E-keur demper voor een NTV ga je sowieso niet vinden, aangezien de NTV van voor de invoer van het E-keur was. Gewoon een goed lange sportuitlaat met dB-killer, dan zit je in principe al goed.
 
Een E-keur demper voor een NTV ga je sowieso niet vinden, aangezien de NTV van voor de invoer van het E-keur was. Gewoon een goed lange sportuitlaat met dB-killer, dan zit je in principe al goed.

Ja opzich, ben aan het zoeken maar kan alsnog niks vinden. Zag een sportdemper incl bochten bij Boonstra voorbij komen, maar die was 175 en geen idee hoe luid dat ding is.

Op marktplaats staat helaas ook niet echt wat.
 
Uiteraard, dat is dezelfde motor ;) verschillen tussen de NTV650 Revere en NTV650: sproeierbezetting, clip-ons versus stuur, en daardoor zekeringkastje op het stuur versus zekeringkastje onder de rechter cover. Nagenoeg alles tussen de NTV650 Revere en NTV650 is uitwisselbaar.
Weet je dat zeker van de sproeierbezetting. Ik heb een NTV en een Revere carberateur hier liggen, en daar zit toch echt exact hetzelfde in.
 
Uiteraard, dat is dezelfde motor ;) verschillen tussen de NTV650 Revere en NTV650: sproeierbezetting, clip-ons versus stuur, en daardoor zekeringkastje op het stuur versus zekeringkastje onder de rechter cover. Nagenoeg alles tussen de NTV650 Revere en NTV650 is uitwisselbaar.
En ik denk andere lengte voorpoten en uiteraard andere kroonplaat wegens clip-on vs buis-stuur
 
Ik heb de Maxxis Promaxx Street zowel voor als achter.
Waarom?
op mijn auto heb ik (op aanraden van het bandenbedrijf) ook Maxxis (Premitra); die erg goed bevallen. Erg goed grip, ook nat, geen lawaai of cupping, en slijten valt erg mee. Dus heb ik ‘de gok’ genomen om ook dat merk op mijn Honda NTV te nemen; ook omdat ik verwachtte dat de NTV niet zulke hoge eisen aan de banden stelt.

En wat blijkt: bevallen heel erg goed, niks onzeker rijgedrag, niet gevoelig voor spoorvorming, altijd voldoende grip, ook in de regen, of bij een flinke (nood)stop; en ze slijten ook nog niet zo hard. Geen verschil met de daarvoor gebruikte Bridgestone BT45; die zijn ook goed, maar wel heel veel duurder. Kwestie van onbekend maakt onbemind. Denk ik.
Ook zijn de Maxxis net als de BT45 nog diagonaalbanden, waarop de NTV is ontworpen, en die zijn iets minder makkelijk te krijgen dan de (modernere) radiaalbanden.

Puntje is wel dat ze via dealers, motorzaken slecht (niet) verkrijgbaar zijn, en de meeste zitten ook niet te wachten op alleen montage. Ik heb ze online gekocht; en ze laten monteren bij hetzelfde bandenbedrijf waar ook de autobanden zijn gekocht en gemonteerd.

(Trouwens ik heb ook een e-fiets (ook) voor ww verkeer (17 km enkele reis); te ver voor gewone fiets, maar niet ver genoeg voor motor, pak aan enz enz, en net als met auto mag je ‘nergens’ langs ( dus ook file rijden) en ik voel me zeker niet oud met die e-fiets ;)
Hoi RTMK, dank voor je reactie. Het zijn uiteindelijk tóch BT45's geworden. De door mij aanvankelijk gewenste radiaalbanden (bijv. Bridgestone T31) hadden mogelijk niet onder het spatbord gepast. Maxxis konden zij niet leveren, BT45's waren direct op voorraad. Gisteren al ff n lekker rondje met de motor gereden, banden doen t prima. Tot vervolg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan