Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mijn NTV heeft ook dat kwaaltje. Ik schakel meestal vanuit de 2 naar z'n vrij als ik tot stilstand kom.
Of ik rij inderdaad een stukje vooruit en daarna gaat het wel.

Ook werkt het wel eens om de motor uit te zetten, contact weer aan te doen (zodat je het neutraal lampje kunt zien), en hem dan in de vrij te schakelen.
Dit laatste is natuurlijk alleen handig als je toch al van plan was de motor uit te doen.
 
Beste Hawk rijders
Even een vraagje, is het normaal dat er enige speling zit tussen het draaien van het achterwiel en het aangrijpen vd ketting/achtertandwiel.

Misschien is dit altijd al wel zo geweest, maar het viel mij ineens op tijdens het smeren vd ketting.
Mvrgr Remon
 
Beste Hawk rijders
Even een vraagje, is het normaal dat er enige speling zit tussen het draaien van het achterwiel en het aangrijpen vd ketting/achtertandwiel.

Misschien is dit altijd al wel zo geweest, maar het viel mij ineens op tijdens het smeren vd ketting.
Mvrgr Remon

Er hoort inderdaad een klein beetje speling in te zitten, maar als die speling teveel wordt dan moeten je transmissierubbers vervangen worden.
Dit zijn de rubbers die de klap van de overbrenging dempen, zodat de kracht van het motorblok geleidelijker wordt overgebracht op je achterwiel.
Onderdeel 2 in de afbeelding, 5 rubbers van € 8,74 per stuk, ze zijn gewoon regulier leverbaar.
full
 
Mijn NTV heeft ook dat kwaaltje. Ik schakel meestal vanuit de 2 naar z'n vrij als ik tot stilstand kom.
Of ik rij inderdaad een stukje vooruit en daarna gaat het wel.

Ook werkt het wel eens om de motor uit te zetten, contact weer aan te doen (zodat je het neutraal lampje kunt zien), en hem dan in de vrij te schakelen.
Dit laatste is natuurlijk alleen handig als je toch al van plan was de motor uit te doen.
Mijn neutral lampje doet het soms niet/knippert. Dan is het altijd wel spannend in welke gear ie nu weer staat :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Hawk liefhebbers,
Als iemand nog iemand weet die een mooie Hawk zoekt, die van mij staat te koop op marktplaats in Nijmegen.
Zou het leuk vinden als ie naar een echte Hawk liefhebber gaat, vandaar dat ik het hier even wil melden.

Tel. 06-180 76 292. VERKOCHT
 

Bijlagen

  • IMG_0494.JPG
    IMG_0494.JPG
    618,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_0495.JPG
    IMG_0495.JPG
    626,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_0496.JPG
    IMG_0496.JPG
    683,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hallo beste Hawk liefhebbers,
Als iemand nog iemand weet die een mooie Hawk zoekt, die van mij staat te koop op marktplaats in Nijmegen.
Zou het leuk vinden als ie naar een echte Hawk liefhebber gaat, vandaar dat ik het hier even wil melden.

Tel. 06-180 76 292

Lange leve het Two Brothers uitlaatsysteem *O**O*
 
Hallo beste Hawk liefhebbers,
Als iemand nog iemand weet die een mooie Hawk zoekt, die van mij staat te koop op marktplaats in Nijmegen.
Zou het leuk vinden als ie naar een echte Hawk liefhebber gaat, vandaar dat ik het hier even wil melden.

Tel. 06-180 76 292

Helaas voor de echte Hawk liefhebber ! Hij is verkocht !!!
 
Ben bezig om mijn koppelingsplaten te vervangen en kom nu een zeer vervelende moer tegen die de koppelingskorf op zijn plek houdt. Iemand creatieve ideeen om deze los te krijgen zonder luchtsleutel?
 
Ben bezig om mijn koppelingsplaten te vervangen en kom nu een zeer vervelende moer tegen die de koppelingskorf op zijn plek houdt. Iemand creatieve ideeen om deze los te krijgen zonder luchtsleutel?

Kans dat je die korf sloopt is groot als je hem tegenhoud met 'iets' Dat heb ik getest ;(, slagmoersleutel kopen of lenen. Je hebt ze ook elektrisch.
 
Je sloopt em idd als je em verkeerd blokkeert heb ik ook meegemaakt.
Blokkeren met een koperen munt (of ander zachte non ferro) of een doek tussen de tandwieldelen is ook een mogelijkheid die ook in de boeken staat.
Ik heb zelf een blokkeersleutel gemaakt, ik woon omgeving Rotterdam, ben je in de buurt dan mag je em lenen.
 
Ben bezig om mijn koppelingsplaten te vervangen en kom nu een zeer vervelende moer tegen die de koppelingskorf op zijn plek houdt. Iemand creatieve ideeen om deze los te krijgen zonder luchtsleutel?
Toch een luchtsleutel lenen of kopen, andere opties zijn teveel risico en als het dan fout gaat heb je schade + alsnog een luchtsleutel nodig
 
netjes!

voor koppelingskorven heb je special tangen te koop, dat gekloot met troep ertussen stoppen is vragen om problemen.

maar een luchttol is nog beter :t
 
Iemand een suggestie hoe ik het beste mijn voorvork poten kan poetsen? Er zitten nogal wat vliegjes en troep op en ik wil liever niet dat de ringen stuk gaan. Schuursponsje oid? Of een heel fijn staalborsteltje met wat lauwwarm water?
 
Terug
Bovenaan Onderaan