Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Gisteren de Mikuni vacuümpomp gemonteerd en de K&N filters gemonteerd. Met het montagesetje zit het netjes weggewerkt, helemaal top. In combinatie met de nieuwe spanningsregelaar loopt ze nu weer als een naaimachine.
Met de oude spanningsregelaar merkte je toch dat er te weinig spanning in het systeem was om soepel te lopen. Bij inpluggen van de nieuwe regelaar liep het direct mooier.
filtersenpomp1.jpg

filtersenpomp2.jpg

filtersenpomp3.jpg

filtersenpomp4.jpg
 
Dat is een Hawk toch? (Ik zie een alu frame) Wat is het voordeel van zo'n setje?
Dit is inderdaad mijn Hawk :Y het voordeel is enerzijds dat de set mooi weggewerkt is (ik heb weinig ruimte op mijn subframe) en anderzijds dat je geen ingebrande contactpuntjes kunt hebben aangezien het een vacuüm bediende brandstofpomp is.
En zeg nou zelf, zijn die fluoriserende Tygon brandstofleidingen niet mooi? 8-):}
 
Laatst bewerkt:
Is de pomp an sich ook echt beter. Oftewel, zijn ze origineel zo slecht? Of is t gewoon ter vervanging bij gebrek aan vervangende originele brandstofpomp?

Ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen, helemaal met die gele slangetjes :P
 
Nog best een prijzig setje trouwens... Maar een pompje van Mikuni kost dan weer niet de wereld zie ik, en dan heb je wel een nette vervanging, maar ik ga ervanuit dat mijn pomp het nog even vol houd (al 235.000) en anders ligt er nog eentje op de plank.
 
Is de pomp an sich ook echt beter. Oftewel, zijn ze origineel zo slecht? Of is t gewoon ter vervanging bij gebrek aan vervangende originele brandstofpomp?

Ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen, helemaal met die gele slangetjes :P

De originele is zeker niet slecht, inmiddels gaan die dingen 30+ jaar mee, mooie score! Maar de vacuümpomp vermijdt het hele probleem en ziet er strakker uit, zeker zo uit het zicht gemonteerd. Het geeft je veel meer mogelijkheden voor customizing van het subframe en is minder foutgevoelig, want ✅ vacuüm + ✅ brandstof = ✅ toevoer
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Nog best een prijzig setje trouwens... Maar een pompje van Mikuni kost dan weer niet de wereld zie ik, en dan heb je wel een nette vervanging, maar ik ga ervanuit dat mijn pomp het nog even vol houd (al 235.000) en anders ligt er nog eentje op de plank.
Klopt, helaas, door de verzendkosten en invoerheffing + btw komt hij niet goedkoop uit, maar dan heb je wel een mooi weggewerkt setje.
 
Zijn die foto's in de webshop trouwens jouw Hawk? Zie een stuk van een rode kleppendeksel? Ben wel benieuwd naar het totaalplaatje O-)
 
Zijn die foto's in de webshop trouwens jouw Hawk? Zie een stuk van een rode kleppendeksel? Ben wel benieuwd naar het totaalplaatje O-)

Die foto met het rode klepdeksel heb ik van de fabrikant gekregen :)
Dit zijn de meest recente buiten-foto's die ik heb, van september vorig jaar.
Ardennen-8-19-1.jpg

Ardennen-8-19-2.jpg

Ardennen-8-19-3.jpg

Ardennen-8-19-4.jpg


En een verse van gisteren, met de nieuwe MotoMaster remschijven er op:
update20-1-2020.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo dat knapt er goed van op! Heb je de poten gedemonteerd of op een krukje naast de motor? En hoe lang heb je er aan besteed?
 
Ik schat totaal een uurtje of vijf, wiel er uit en staand, op een krukje en gebukt, en ja ook op de knieën.
Eigenlijk alle standjes wel gehad.
Ben al jaren van plan om een brug aan te schaffen, maar dat is er nog niet van gekomen.

Heb het trouwens niet in één ruk gedaan, af en toe een uurtje.
 
Best klusje, maar met een beetje geduld het overwegen waard. Als de temperatuur in de schuur (dus buiten) weer een beetje oploopt dan...

En verder behandel je t nog ergens mee achteraf of laat je t gewoon kaal Aluminium?
 
Best klusje, maar met een beetje geduld het overwegen waard. Als de temperatuur in de schuur (dus buiten) weer een beetje oploopt dan...

En verder behandel je t nog ergens mee achteraf of laat je t gewoon kaal Aluminium?

Het is wel handig om dit in 2K blanke lak te zetten, anders kun je binnen de kortste keren opnieuw beginnen.
 
Het is wel handig om dit in 2K blanke lak te zetten, anders kun je binnen de kortste keren opnieuw beginnen.

Klopt, ik heb de vfr voorpoten niet behandeld, na een rit met regen maak ik ze even droog, doekje en perslucht 5 minuten werk.
Kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft en een compressor heeft staan.
 
Nee met een woon-werk fiets is elke keer dat ze nat zijn droogmaken niet echt een optie. Dan was ik deze week al 5x aan de beurt geweest _O-

Edit: 4x, ben nog niet thuis vandaag :+
 
Ik zie op de foto's bij iedereen achter onder de seat in ieder geval links een beugel om koffers? Op de monteren, even bij mij gekeken en lijkt door een vorige eigenaar afgezaagd? Of zijn ze ook zonder die beugels geleverd? Ik vond het al vreemd, je pakt hem daar automatisch vast als je hem op de bok wil zetten.
 

Bijlagen

  • 2020-02-05 14.56.42.jpg
    2020-02-05 14.56.42.jpg
    188,8 KB · Weergaven: 9
  • 2020-02-05 14.56.33.jpg
    2020-02-05 14.56.33.jpg
    143 KB · Weergaven: 10
  • 2020-02-05 14.56.15.jpg
    2020-02-05 14.56.15.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 8
Zit inderdaad een beugel bij mij. En denk standaard. Niet voor koffers, maar puur als handvat voor opbokken en eventueel voor een bagagespin oid.

En zit aan beide kanten hetzelfde
 
Zit inderdaad een beugel bij mij. En denk standaard. Niet voor koffers, maar puur als handvat voor opbokken en eventueel voor een bagagespin oid.

En zit aan beide kanten hetzelfde
Dan mis ik er dus twee, ik vond het al onhandig opbokken zonder iets daar.

Is dat een los deel achterframe? Of anders heeft iemand een sloopframe waarvan ik ze over kan nemen? Moet ik hier even een iemand vinden om ze op te lassen.
 
Hallo mensen !!

Zoals jullie misschien weten leek het erop dat ik een Honda cbf 500 zou gaan kopen. maaarrrrr............
Het is een Honda ntv 650 uit 1993 geworden ! Dus ook ik zit nu vast aan dit topic... :W_O-*O*.
Foto's volgen nog !!
 
Hierbij de foto's van mijn Honda ntv 650 uit 1993. Misschien niet de meest mooie achtergrond... ;)

IMG_20200208_132953.jpg


IMG_20200208_132941.jpg


Vind het wel grappig hoe de velgen in iets minder daglicht zwart lijken, maar dan met vol daglicht toch blauw/paars/grijzig.

Zat trouwens naar de Trip meter te kijken en die stond op 250 dus dacht, ohh dan kan ik nog wel even vooruit. Keek in de tank.. hmm de bodem is meer in zicht dan het benzine. Kijk in de manual van de Honda ntv... oh dat is in miles. Dan mag ik inderdaad binnenkort wel even tanken :}
 
Hierbij de foto's van mijn Honda ntv 650 uit 1993. Misschien niet de meest mooie achtergrond... ;)

Bekijk bijlage 1464336

Bekijk bijlage 1464337

Vind het wel grappig hoe de velgen in iets minder daglicht zwart lijken, maar dan met vol daglicht toch blauw/paars/grijzig.

Zat trouwens naar de Trip meter te kijken en die stond op 250 dus dacht, ohh dan kan ik nog wel even vooruit. Keek in de tank.. hmm de bodem is meer in zicht dan het benzine. Kijk in de manual van de Honda ntv... oh dat is in miles. Dan mag ik inderdaad binnenkort wel even tanken :}
Dit lijkt nog een heel mooie frisse motor, ik weet zo niet hoeveel je op een volle tank doet, maar ze lopen redelijk zuinig, ik zou er wel goed spul in gooien, geen E10 in ieder geval. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan