Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Iemand hier van het NTV forum heeft het voor mij gedaan, maar denk niet dat die het nog doet. Tiger leathers in den haag hoor(de) je ook veel over, maar ook allerlei meubelstoffeerders kunnen dit prima. Of zelf klussen met een broodmes voor het schuim en een tacker om de stof vast te nieten. Ik zou het denk volgende keer lekker zelf doen.
 
Sommige zadels sluiten idd niet mooi aan, en ik heb er wel een paar gehad;)
Ze hebben vaak best last van veroudering wat je merkt door inzakking,scheuren en vormverlies..
Van mijn zijspan en de Hawk komen er ook al scheurtjes in..de andere project NTV gaat een ander zadel krijgen.
Maar Tijger leathers schijnt idd een goede te zijn maar er zijn er nog vele goede oa: Silver machine en Miller..
Moet lukken met beetje zoekopdracht, succes!
 
Uit de oude doos, ik had blijkbaar meer foto's van mijn vorige Hawk dan ik dacht.
Het is duidelijk weer tijd om er weer een op te bouwen😜
BlackHawkUp2.jpg

BlackHawkUp3.jpg

BlackHawkUp5.jpg
 
Hallo, ik heb een NTV uit '96, sinds een jaartje ongeveer, die olie blijft druppelen (net iets teveel) als 'ie geparkeerd is.
Hij doet het ook bij een lager oliepeil, en ik heb de indruk dat het achter het linkerblokdeksel (waar de dynamo achter zit) vandaan komt.
Het is wel moeilijk te zien, dus ik vroeg mij af, of iemand hier soortgelijke ervaringen heeft gehad......
 
Kijk goed waar het vandaan komt. Eventueel de boel eens goed olievrij maken met remmenreiniger oid.

Ik heb wel meerdere keren wat lekkage bij de kleppendeksels gehad. Die rubber pakkingen worden over tijd hard en die moeten wat regelmatiger open en dicht. En erg vast kan je die niet zetten, het schroefdraad daaronder is niet al te sterk (M6 in aluminium?)
 
Ja, die pakkingen v/d kleppendeksels hou ik ook in de gaten, maar het lijkt toch echt v/d linker carterdeksel vandaan te komen.
Durf ook niet echt flink met ontvetter aan de gang te gaan, want het blok is erg vaag matzwart gespoten (it wasn't me), en ik ben bang dat ik zo die verflaag eraf veeg:X.
 
Ja, die pakkingen v/d kleppendeksels hou ik ook in de gaten, maar het lijkt toch echt v/d linker carterdeksel vandaan te komen.
Durf ook niet echt flink met ontvetter aan de gang te gaan, want het blok is erg vaag matzwart gespoten (it wasn't me), en ik ben bang dat ik zo die verflaag eraf veeg:X.

Toch is dat waarschijnlijk de enige methode :X wat houd je liever in stand, je olielekkage of de vage matzwarte verf? :+
 
Ah leuk matzwart...8-) ..*O*maar da's beetje mijn ding..
Tja als je de lekkage met een goede lamp niet kan vinden zal je toch moeten ontvetten
Kan soms uit de raarste hoeken komen, en met beetje geluk valt de verf er niet meteen af met een bepaalde reiniger.
En het is ook zo weer mat gespoten..
Aan de andere kant zie je op een mat oppervlak weer wel goed een glimmende lekkage.
Succes met zoeken!
 
Nou, ik geloof dat het al opgelost is met enkel de oliedruksensor wat vaster zetten.....:Y
Soms zit het mee...ik dacht eerst nog dat de NTV enkel verlegen werd, omdat 'ie op de brug moest;).
 
Vraagje, OP mijn 91' NTV is de speedometer groter dan de toerenteller, voorbeeld:
iu


Op latere modellen zie ik de (in mijn optiek) mooiere synchrone klokken zoals deze:
iu

Maar deze is niet 1 op 1 uitwisselbaar want mijn fiets heeft clip-ons en die wil ik graag houden.
Als ik toch mooie gelijke klokken wil wat voor optie heb ik zonder mijn halve motor om te hoeven bouwen ;)?
 
Vraagje, OP mijn 91' NTV is de speedometer groter dan de toerenteller, voorbeeld:
iu


Op latere modellen zie ik de (in mijn optiek) mooiere synchrone klokken zoals deze:
iu

Maar deze is niet 1 op 1 uitwisselbaar want mijn fiets heeft clip-ons en die wil ik graag houden.
Als ik toch mooie gelijke klokken wil wat voor optie heb ik zonder mijn halve motor om te hoeven bouwen ;)?

Helaas... dat is ofwel de clip-ons opgeven, danwel de asymmetrische klokken accepteren.

Maar troost je, die asymmetrische tellers zijn wel heel periode-correct ;)
 
Ik heb zelf een gelijke tellerset van een NTV (vind gelijke afmetingen ook mooier en Km ipv mijlen aanduiding) op een Hawk gezet, dat ging vrij makkelijk,alleen voor het mooie 1 draadje voor groot licht aanduiding erbij trekken.
Denk dat het met een NTV tellerset op een Revere ook wel mogelijk is, alleen met minimaal aanpassing van het kunststof plaatje met de lampjes en misschien ook de grondplaat. Wellicht lukt het met het combineren van beide zwarte plaatjes.
Ik zal misschien in het weekend eens de boel vergelijken met wat meetwerk.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik hou het wel op de asynchrone klokken, ik vind het ook niet zo'n probleem.
Meer als het makkelijk te swappen zou zijn met een kleine aanpassing had ik het graag gedaan.

Overigens wil ik gewoon ff kwijt dat ik na ruim een jaar NTV eigenaarschap echt bewondering heb voor deze motoren, ze zijn echt praktisch onverwoestbaar en mijn machine rijd echt heel erg fijn voor een fiets uit 1991.
Ik zal binnenkort nieuwe banden eronder gooien en even een technische inspectie doen met het hayes boek in de hand en dan kan ik weer veilig op weg.
Ik wil er binnenkort een fiets bij nemen voor de snelweg kilometers (zal een VFR worden) maar de NTV blijft 🏍️.❤️‍🔥
 
Ik zal binnenkort nieuwe banden eronder gooien en even een technische inspectie doen met het hayes boek in de hand en dan kan ik weer veilig op weg.
Ik wil er binnenkort een fiets bij nemen voor de snelweg kilometers (zal een VFR worden) maar de NTV blijft 🏍️.❤️‍🔥
De NTV is uitstekend geschikt voor de snelweg, wij zijn er onder andere mee naar Oostenrijk op vakantie geweest.
 
Sinds ik de Hawk GT voor de eerste keer zag ben ik aangetrokken door de styling. Ik heb deze motor nog nooit in echt tegen gekomen. Zijn hier Belgische eigenaars? Ik zie ze enkel in Nederland te koop staan - niet in België. Thx
 
Sinds ik de Hawk GT voor de eerste keer zag ben ik aangetrokken door de styling. Ik heb deze motor nog nooit in echt tegen gekomen. Zijn hier Belgische eigenaars? Ik zie ze enkel in Nederland te koop staan - niet in België. Thx

Volgens een Belgische kennis met een Hawk zijn er inderdaad maar vier Hawks in België, waarvan hij er twee heeft. Of het klopt weet ik niet zeker, maar dit was wat hij aangaf.
Je bent altijd van harte welkom om een Hawk live te komen bekijken, maar dat is dan wel in Apeldoorn :X
 
@SavagePielk dank je - is een eindje rijden voor mij. Ik hou dit tegoed voor een mooie voorjaarsdag zodat ik er een dagje uit met de motor kan van maken
 
Ik heb vorig jaar een Honda Hawk gt 650 gekocht van een collega nadat deze 3 jaar in de schuur heeft gestaan. Inmiddels is hij weer in orde. Nu zoek ik een zadel (hoeft niet heel te zijn) om te verhogen en te voorzien van een nieuwe bekleding.
 
Had hier idd al eens neergezet dat de oorspronkelijke Hondazadelstof na vele jaren wel eens kan uitdrogen en scheuren, gebeurde met meerdere NTV's en nu ook met mijn Hawk...ander NTV zadel was meestal zo 2e hands gevonden maar zal met Hawk moeilijker zijn...
Niet heel lang geleden was er iemand op Marktplaats die gebruikte Hawk onderdelen aanbood...succes
 
Zat hier al een tijdje over te broeden...een Pacific Coast PC800 blok in een NTV te proppen...nog niet echt op gezocht ofzo maar iemand weleens over gehoord of zelf gedaan? De blokken lijken me redelijk hetzelfde maar heb nog geen vergelijkingsmateriaal..misschien heb ik dat binnenkort wel :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan