Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Even spammen met mijn oude getrouwe NTV, maar meteen een vraag over de achtervering.
Heeft 1 van jullie ervaring / tips over alternatieven voor de originele achtervering? De mijne voldoet prima op asfalt, maar op klinkers heeft ie duidelijk moeite met het afdempen van korte klappen. Heb al volop geexperimenteerd met veervoorspanning en uitgaande demping, maar dat lost te weinig op. Ja, ik weet dat het keiharde Ducati-zadeltje er geen goed aan doet...:?
8-)
NTV-fighter 2015.jpg
 
Zat hier al een tijdje over te broeden...een Pacific Coast PC800 blok in een NTV te proppen...nog niet echt op gezocht ofzo maar iemand weleens over gehoord of zelf gedaan? De blokken lijken me redelijk hetzelfde maar heb nog geen vergelijkingsmateriaal..misschien heb ik dat binnenkort wel :]

Gewoon proberen :Y ik denk dat ze in niets op elkaar lijken, maar dat weet je pas als je het probeert.
 
Dat klopt idd Michiel, en ja toch 150cc groter dus ws. wat meer koppel/vermogen...automatische klepstoters? das ook makkelijk...
Mijn nieuwsgierige gedachte ook is dat veel van de V2's van Honda allemaal afgeleid is van de VT500 blokken, NTV blok heeft veel dezelfde onderdelen als VT500 kwam ik achter...ben ook benieuwd of er diverse bevestigingspunten hetzelfde zijn...
Eens kijken of ik er eentje voor wehnag op de kop kan tikken..als het allemaal teveel werk is om om te zetten dan is er altijd nog de mogelijkheid om er een nog lelijkere ratbike van te maken:+
 
Dat klopt idd Michiel, en ja toch 150cc groter dus ws. wat meer koppel/vermogen...automatische klepstoters? das ook makkelijk...
Mijn nieuwsgierige gedachte ook is dat veel van de V2's van Honda allemaal afgeleid is van de VT500 blokken, NTV blok heeft veel dezelfde onderdelen als VT500 kwam ik achter...ben ook benieuwd of er diverse bevestigingspunten hetzelfde zijn...
Eens kijken of ik er eentje voor wehnag op de kop kan tikken..als het allemaal teveel werk is om om te zetten dan is er altijd nog de mogelijkheid om er een nog lelijkere ratbike van te maken:+
Nog lelijker dan een pc800? Dat is een grotere uitdaging dan het blok in een Ntv frotten 🤣
 
Dat klopt idd Michiel, en ja toch 150cc groter dus ws. wat meer koppel/vermogen...automatische klepstoters? das ook makkelijk...
Mijn nieuwsgierige gedachte ook is dat veel van de V2's van Honda allemaal afgeleid is van de VT500 blokken, NTV blok heeft veel dezelfde onderdelen als VT500 kwam ik achter...ben ook benieuwd of er diverse bevestigingspunten hetzelfde zijn...
Eens kijken of ik er eentje voor wehnag op de kop kan tikken..als het allemaal teveel werk is om om te zetten dan is er altijd nog de mogelijkheid om er een nog lelijkere ratbike van te maken:+
Meer koppel zou kunnen maar het aantal PK is volgens mij nog minder dus is de winst nul.
Hoe vaak stel jij je kleppen? Bij mij eerste conrole na 12.000Km stonden nog netjes binnen tolerantie. daarna bij 24.000Km was het nog binnen toleranties maar zijn gesteld naar kleinere tolerantie. Hierna om de 24.000Km controleren was voldoende.
Was wel bij een NT650V Deauville maar ook dat is bijna hetzelfde blok.
 
Meer koppel zou kunnen maar het aantal PK is volgens mij nog minder dus is de winst nul.
Hoe vaak stel jij je kleppen? Bij mij eerste conrole na 12.000Km stonden nog netjes binnen tolerantie. daarna bij 24.000Km was het nog binnen toleranties maar zijn gesteld naar kleinere tolerantie. Hierna om de 24.000Km controleren was voldoende.
Was wel bij een NT650V Deauville maar ook dat is bijna hetzelfde blok.
Bekend verhaal _O- en toch ga je dan weer bij 12K checken, om zeker te zijn xD
 
Zou van het weekend gaan kijken naar PC800 maar verkoper had opeens geen tijd en daarna zou die waarschijnlijk opeens verkocht zijn...wazig verhaal allemaal waar weer je weer niks aan hebt..gelukkig wist ik ook nog wat Deauville onderdelen welke ik ook wel kon gebruiken, redelijk dichtbij..dus heb je er opeens zomaar een hele kale Deauville bij :+
 
Zou van het weekend gaan kijken naar PC800 maar verkoper had opeens geen tijd en daarna zou die waarschijnlijk opeens verkocht zijn...wazig verhaal allemaal waar weer je weer niks aan hebt..gelukkig wist ik ook nog wat Deauville onderdelen welke ik ook wel kon gebruiken, redelijk dichtbij..dus heb je er opeens zomaar een hele kale Deauville bij :+
Wat noem je een kale Deauville en van welk jaar is de Deauville?
 
Denk een Nakedville ofzo ,,,in de scooterscene noemen ze een naakte scooter ook wel skeletonbike..
De Deauville komt uit 98.
Als ik em redelijk snel aan de praat krijg dan komt er een NTV tank op en wat bagagerekken en een dubbele koplamp.
De lange uitlaat gaat in elk geval op mijn NTV zijspan zodat ik in Duitsland wat safer ben(zit nu een GXX750 demper op).
Heb nog een Vampire of een Laser demper liggen die dan op de Deauville gaat..zal eens proberen foto te plaatsen..
 
Het is even wennen aan de gedachte... maar iemand is dingen aan mijn Hawk aan het doen, dat ben ik meestal zelf...

Het subframe en de kentekenplaathouder worden eindelijk gepoedercoat, dus het is even een kale boel:
Hawk750subframe.jpeg


Hoewel ik de afgelopen jaren aardig wat excenters schoongemaakt en gesmeerd heb was die van mij nog niet gedaan (zoals dat gaat), maar dat was hoog tijd....
Hawk750underslung1.jpeg


En eindelijk komt de nieuwe remklauwhouder met Brembo remklauw en EBC achterremschijf er op
Hawk750underslung2.jpeg

Hawk750underslung3.jpeg
 
Mooi te zien dat er hier een levend topic is voor de NT650'jes!
Deze week een rode Hawk uit 1992 aangeschaft.
Heerlijk motortje om op te rijden! Lekker klein en wendbaar.

Ik heb ook wat vragen voor de kenners hier. Mijn google zoekopdrachten hebben nog niet direct iets opgeleverd.
- Zijn er bagagerekken/beugels beschikbaar voor de Hawk en zo ja, waar te koop?
- Welke keus heb ik tegenwoordig nog voor een sportuitlaatje?
- Waar kan ik een nieuwe zadelhoes kopen?
- Sticker/transfersetjes nog verkrijgbaar?


20230405_183641.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi te zien dat er hier een levend topic is voor de NT650'jes!
Deze week een rode Hawk uit 1992 aangeschaft.
Heerlijk motortje om op te rijden! Lekker klein en wendbaar.

Ik heb ook wat vragen voor de kenners hier. Mijn google zoekopdrachten hebben nog niet direct iets opgeleverd.
- Zijn er bagagerekken/beugels beschikbaar voor de Hawk en zo ja, waar te koop?
- Welke keus heb ik tegenwoordig nog voor een sportuitlaatje?
- Waar kan ik een nieuwe zadelhoes kopen?
- Sticker/transfersetjes nog verkrijgbaar?


Bekijk bijlage 1865238

Ik kan je 2e vraag beantwoorden, er worden eigenlijk geen uitlaten meer voor de Hawk gemaakt, maar dat is te verwachten voor zo'n oude motorfiets. Volgens mij is Delkevic het enige merk dat nog nieuw dempers voor de Hawk kan leveren. Ik heb een Delkeciv eronder hangen en die is prima qua afwerking en bouwkwaliteit, hij zat er trouwens al op toen ik hem kocht.

Dit is het model: HONDA NT400 BROS NT650HAWK 88-92 450mm OVAL CARBON BSAU SILENCER EXHAUST KIT

Volgens mij zijn er niet enorm veel uitlaten gemaakt voor de Hawk, als je een hawk met een sportuitlaat voorbij ziet komen op Marktplaats oid zijn het eigenlijk altijd dempers die passend zijn gemaakt voor de Hawk.
 
Mooi te zien dat er hier een levend topic is voor de NT650'jes!
Deze week een rode Hawk uit 1992 aangeschaft.
Heerlijk motortje om op te rijden! Lekker klein en wendbaar.

Ik heb ook wat vragen voor de kenners hier. Mijn google zoekopdrachten hebben nog niet direct iets opgeleverd.
- Zijn er bagagerekken/beugels beschikbaar voor de Hawk en zo ja, waar te koop?
- Welke keus heb ik tegenwoordig nog voor een sportuitlaatje?
- Waar kan ik een nieuwe zadelhoes kopen?
- Sticker/transfersetjes nog verkrijgbaar?


Bekijk bijlage 1865238

Leuk, veel plezier met je Hawk :Y

Uitlaten zijn er inderdaad niet, alleen Delkevic. Logisch, want de Hawk is hier nooit nieuw verkocht, dus voor de uitlaatfabrikanten was er destijds geen markt.
Ga even bij Mile Pajic langs, dan kan hij er een op maat voor je maken. Hij kan mogelijk ook een bagagerek voor je maken, is ook niet (meer) te koop, en anders bij Star Twin Techniek in Loenen (om de hoek bij Star Twin Ducati dealer)

Je Hawk zal trouwens niet van 1992 zijn, maar in 1992 op Nederlands kenteken zijn gekomen. De Hawk is van 1988-1991 gemaakt, met alleen een Bros Mk II in 1992, maar die zijn unobtanium.
Maakt weinig uit, want op de kleuren na zijn alle Hawks identiek.

Nieuwe zadelhoes: gewoon even langs een zadelmaker, of opsturen naar MJ Seats. Er zijn geen plug-and-play vervangende hoezen op de markt.
Alle stickers zijn inmiddels uitverkocht en niet meer leverbaar, maar Fabian Tappendorff (zie hawkgtforum) kan deze nog nieuw maken.
 
Leuk, veel plezier met je Hawk :Y

Uitlaten zijn er inderdaad niet, alleen Delkevic. Logisch, want de Hawk is hier nooit nieuw verkocht, dus voor de uitlaatfabrikanten was er destijds geen markt.
Ga even bij Mile Pajic langs, dan kan hij er een op maat voor je maken. Hij kan mogelijk ook een bagagerek voor je maken, is ook niet (meer) te koop, en anders bij Star Twin Techniek in Loenen (om de hoek bij Star Twin Ducati dealer)

Je Hawk zal trouwens niet van 1992 zijn, maar in 1992 op Nederlands kenteken zijn gekomen. De Hawk is van 1988-1991 gemaakt, met alleen een Bros Mk II in 1992, maar die zijn unobtanium.
Maakt weinig uit, want op de kleuren na zijn alle Hawks identiek.

Nieuwe zadelhoes: gewoon even langs een zadelmaker, of opsturen naar MJ Seats. Er zijn geen plug-and-play vervangende hoezen op de markt.
Alle stickers zijn inmiddels uitverkocht en niet meer leverbaar, maar Fabian Tappendorff (zie hawkgtforum) kan deze nog nieuw maken.
Thanks @SavagePielk !
Nog een vraag:
Motortje komt niet makkelijk op temperatuur. Ik verdenk de thermostaat die open blijft staan. Wil een nieuwe plaatsen maar ze zijn behoorlijk prijzig! €60-70!!! Honda art nr 19300KE8000.
Klopt dit wel? Of kun je ze cross-referencen met een algemene/universele (niet Honda gestickerde) Gates of Valeo thermostaat?
Ben autoprijzen gewend waar een thermostaat max €20 kost...
 
Thanks @SavagePielk !
Nog een vraag:
Motortje komt niet makkelijk op temperatuur. Ik verdenk de thermostaat die open blijft staan. Wil een nieuwe plaatsen maar ze zijn behoorlijk prijzig! €60-70!!! Honda art nr 19300KE8000.
Klopt dit wel? Of kun je ze cross-referencen met een algemene/universele (niet Honda gestickerde) Gates of Valeo thermostaat?
Ben autoprijzen gewend waar een thermostaat max €20 kost...
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, je bent geen motorprijzen gewend ;) en dat heeft puur met verkoopaantallen te maken: miljoenen auto's versus honderdduizenden motoren, maakt hogere prijzen. En Honda onderdelen zijn duur, maar érg goed. Dat zie je ook terug in de achterlijk hoge kilometerstanden die je met een Hawk en NTV kunt halen (evenals met broertjes Transalp, Africa Twin, Deauville, etc), dat halen veel andere merken gewoon niet.

Ik denk dat je thermostaat prima is, de Hawk wordt niet snel warm, zeker niet bij deze temperaturen. Niet te druk om maken *D
 
Laatst bewerkt:
heeft er iemand nog een stads licht fiting met draad liggen voor de ntv 650.
die van mij ben ik kwijt.:?
 
Te koop aangeboden: Honda NTV 650 1997 52000km 1650€. Topstaat.

VERKOCHT
 

Bijlagen

  • B27824DD-D350-4178-9245-B811B04335BE.jpeg
    B27824DD-D350-4178-9245-B811B04335BE.jpeg
    459,1 KB · Weergaven: 20
  • D92263ED-0031-4B11-A67A-BC4F98556B68.jpeg
    D92263ED-0031-4B11-A67A-BC4F98556B68.jpeg
    344,2 KB · Weergaven: 21
  • C7E9771F-D21D-4982-9C3E-B7886262C4EE.jpeg
    C7E9771F-D21D-4982-9C3E-B7886262C4EE.jpeg
    291,8 KB · Weergaven: 18
  • 6258D5C4-3A33-43E1-8241-94C4129BBC7F.jpeg
    6258D5C4-3A33-43E1-8241-94C4129BBC7F.jpeg
    288 KB · Weergaven: 18
  • 902EFBBB-F3A1-48F7-A114-B6412544CD41.jpeg
    902EFBBB-F3A1-48F7-A114-B6412544CD41.jpeg
    349,4 KB · Weergaven: 19
  • 8D636655-6F14-402D-A490-AAA2627699FE.jpeg
    8D636655-6F14-402D-A490-AAA2627699FE.jpeg
    200,6 KB · Weergaven: 19
  • 6B93B9B8-169B-41D6-B473-D12E11C61C89.jpeg
    6B93B9B8-169B-41D6-B473-D12E11C61C89.jpeg
    447,9 KB · Weergaven: 20
  • 245298D7-05F3-4E1A-B278-90CD22580D11.jpeg
    245298D7-05F3-4E1A-B278-90CD22580D11.jpeg
    453,2 KB · Weergaven: 18
  • 6BD55EBD-4A28-4BEC-93AC-2F75A8F1FBA9.jpeg
    6BD55EBD-4A28-4BEC-93AC-2F75A8F1FBA9.jpeg
    707,7 KB · Weergaven: 16
  • 290B9A4E-3234-4266-8F0F-76CDBCD88F10.jpeg
    290B9A4E-3234-4266-8F0F-76CDBCD88F10.jpeg
    523,3 KB · Weergaven: 18
  • 66CDB18E-691C-43B2-A904-DF2F8D22BD47.jpeg
    66CDB18E-691C-43B2-A904-DF2F8D22BD47.jpeg
    378,9 KB · Weergaven: 18
  • 8772CAEB-4E47-404F-AAB4-B25C944B748C.jpeg
    8772CAEB-4E47-404F-AAB4-B25C944B748C.jpeg
    433,3 KB · Weergaven: 19
  • E4CAEC54-037A-4C9F-BBD9-A75FBCCFB066.jpeg
    E4CAEC54-037A-4C9F-BBD9-A75FBCCFB066.jpeg
    592,4 KB · Weergaven: 18
  • ED70EF47-1AB0-4BED-8546-2A915C2C7F86.jpeg
    ED70EF47-1AB0-4BED-8546-2A915C2C7F86.jpeg
    662,8 KB · Weergaven: 21
  • A63DAEB3-BA9E-4B1D-AF5F-98018174FC39.jpeg
    A63DAEB3-BA9E-4B1D-AF5F-98018174FC39.jpeg
    549,1 KB · Weergaven: 20
  • AB1DAEEC-C495-4703-A5D7-684F27D66BEE.jpeg
    AB1DAEEC-C495-4703-A5D7-684F27D66BEE.jpeg
    467,8 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan