Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo mensen,

Ik vroeg mij af of jullie een inschatting zouden kunnen geven van wat mijn hawk ongeveer waard is. Het is er een uit '91 met iets meer dan 50k op de klok.

Paar bijzonderheden al geloof ik van horen zeggen dat het niet veel uitmaakt.

Andere (lees: betere) schokbreker
corbin zadel
bsm vampire uitlaat
beurtjes gehad

Rijdt uiteraard als een trein zonder ooit problemen te geven, met recht kogelvrij

graag uw mening!

ps, de zadeltassen blijven er niet op

[afbeelding]

Hoi Notsomadmax. Ziet er netjes uit. Mijn vriendin en ik zoeken nog steeds een leuke ntv of hawk, dus als je een prijs heb bedacht, laat het ons weten. miriamenboris kringelding xs4all.nl.
:)
 
De bugspoiler is helaas niet te koop....de rest van de Honster (Honda Monster *D ) ook niet....en ik denk dat er binnenkort iemand bij komt op het forum... ;)

Heel mooi gedaan die bochten Scrammy! Ik ben bang dat ik daar niet aan kan tippen, maar daar zal de prijs ook naar zijn. Ik heb de bochten van Dash gemaakt van rechte pijp. Dus zaag en laswerk!

Vanavond had ik nog een leuke wandeling met de Diversion. Zou even naar een maat rijden om de flens voor de BSM uitlaat te draaien.....kwam ik zo'n 4 kilometer van Kooimeer (Shell pompstation) zonder benzine! bleek dat mijn dagteller niet goed stond....
Dus een wandeling terug naar het tankstation....heeeeeerlijk :(

Zolang die flens maar gelukt is :o

Maarre is dat een diversion kwaaltje? ik moet namelijk morgen ook op een diversion naar de motorzaak en ik wil hem niet van Hoorn naar Noord Scharwoude duwen :+
 
God man, hoe krijg je dat kunststuk zo mooi schoon en blinkend? *D Die van mij zit of onder de vliegjes, of onder de modder( regen, daar heb ik een abonnement op |( ) of onder her vet cq straatvuil.Bovendien is poetsen niet aan mij besteed :N Ik wil alleen maar ....... :] :] :] :] :] :]
Bij deze de beloofde foto's, ik heb alleen vandaag de linkpijp gepolijst dus deze moet nog bijkleuren.

[afbeelding]
 
Jaaaa, streettriple voor erbij en om wheelies te oefenen :Y Nou alleen nog doe vermaledijde postcode/staatskloterij/lottobingo in de wacht zien te slepen *D *D :W :W
Hee... die info had best wat eerder gedeeld mogen worden! -O- We waren er in de buurt gisteren, Had die streettriple ook wel even willen aanschouwen... Thunder ook wel denk ik..
 
Ik vroeg mij af of jullie een inschatting zouden kunnen geven van wat mijn hawk ongeveer waard is. Het is er een uit '91 met iets meer dan 50k op de klok.

klinkt misschien wat lullig, maar eigenlijk is het "wat de gek er voor geeft"
de verzekering zal fietsen met deze leeftijd iig niet hoger inschatten dan 1000 euri

boekhoudkundig: elk jaar 25-30% waardevermindering, dus na 15-20 jaar is de koek op zeg maar
dat wil echter niet zeggen dat de handelswaarde met dezelfde snelheid afneemt

dus idd zoals hierboven geschreven: goed op internet zoeken naar prijzen, ook bij wat dealers in de omgeving en dan een prijs bepalen (altijd minder dan je hoopt helaas)

het hangt er vaak ook heel erg vanaf waar je woont
dezelfde fiets is in Amsterdam of omgeving een stuk duurder dan bijv. in Hoevelaken (zelfs - of misschien juist - bij dealers)

om je een indruk te geven
onze NTV Revere uit 1992 met 48000 op de teller goed uiterlijk goed onderhouden goede staat is december 2005 gekocht voor 1350
ergo financiële huidige waarde niet meer dan zo'n 800 (voor ons gevoel istie natuurlijk veeeeel meer waard)
 
Er zit toch een reserve op.... :?
Vanavond had ik nog een leuke wandeling met de Diversion. Zou even naar een maat rijden om de flens voor de BSM uitlaat te draaien.....kwam ik zo'n 4 kilometer van Kooimeer (Shell pompstation) zonder benzine! bleek dat mijn dagteller niet goed stond....
Dus een wandeling terug naar het tankstation....heeeeeerlijk :(
 
Hoi,

Even een hele algemene vraag,
De carterventilatie die op de achterste cilinderkop zit,
Die hangt bij mij gewoon los te bungelen in de open lucht. Klopt dat wel..?

Of zou het te maken hebben met het feit dat er open luchtfilters op zitten ?
Volgens mij van K&N

Heeft iemand hetzelfe en kan het kwaad ?

vr gr


eigenlijk zou deze niet los mogen bungelen,hij zit niet voor niks normaal vast aan je luchtfilterhuis. Wat je zou kunnen doen wat je veel bij oudere race motoren uit de 60 en 70 jaren ziet, is een opvang bak/fles maken waar je overloop op uit komt. je verliest geen olie dus gene poetswerk, en voor andere motorrijders geen olie op de weg
 
Ik heb het degene gevraagd of het goed was of ik bedragen mocht noemen op het MF-Forum, maar dat had hij liever niet. Als je wil kan ik je zijn e-mail wel mailen.
Elke klus en idee brengt weer andere kosten met zich mee.


dat is prima, mail adres staat wel in mijn profiel
 
Ik heb op mijn motor op de achterste cilinder boven op het kleppendeksel inderdaad een grijs stuk pvc buis zitten van 15 cm lang en 6 cm in doorsnee. (overigens heb ik ook open K&N luchtfilters) Aan de onderkant van de buis gaat er een slangetje in, en bovenop is een gat geboord.. Ik vroeg me al de hele tijd wat daar de functie van was.
Als ik het zo lees heeft dit dus te maken met de carter ventilatie.

Is er iemand die kan uitleggen wat het nut is van die ventilatie?


eigenlijk zou deze niet los mogen bungelen,hij zit niet voor niks normaal vast aan je luchtfilterhuis. Wat je zou kunnen doen wat je veel bij oudere race motoren uit de 60 en 70 jaren ziet, is een opvang bak/fles maken waar je overloop op uit komt. je verliest geen olie dus gene poetswerk, en voor andere motorrijders geen olie op de weg
 
God man, hoe krijg je dat kunststuk zo mooi schoon en blinkend? *D Die van mij zit of onder de vliegjes, of onder de modder( regen, daar heb ik een abonnement op |( ) of onder her vet cq straatvuil.Bovendien is poetsen niet aan mij besteed :N Ik wil alleen maar ....... :] :] :] :] :] :]

Poetsten is ook niet mijn hobby, maar als ie gepolijst is wordt ie er alleen maar mooier op, toen ik hem ophaalde was het rvs geborsteld en bij thuiskomst was ie wel bijgekleurd maar was ie wat dof.
 
Er zit toch een reserve op.... :?

daar bleek ie al op te staan....had er een keer wat benzine bij gegooid uit een sjerrieken en de dagteller op nul gezet :+ Maar hij was dus niet vol en na 200 (ipv 360) km had ie het laatste druppeltje er uit gezweet O-) ...ach joh...het was mooi weer
 
Ik heb op mijn motor op de achterste cilinder boven op het kleppendeksel inderdaad een grijs stuk pvc buis zitten van 15 cm lang en 6 cm in doorsnee. (overigens heb ik ook open K&N luchtfilters) Aan de onderkant van de buis gaat er een slangetje in, en bovenop is een gat geboord.. Ik vroeg me al de hele tijd wat daar de functie van was.
Als ik het zo lees heeft dit dus te maken met de carter ventilatie.

Is er iemand die kan uitleggen wat het nut is van die ventilatie?
wanneer de er een vacuum in je carter zou zitten, wordt je olie niet meer rond gepompt. dus geen smerende werking, wat dan weer resulteerd in het kapot lopen van je blok.

Tweede reden van die ontluchting is als er een overdruk zou zijn moet hij deze druk kwijt anders gaan er keerringen te veel belast worden en gaat ie lekken. om er voor te zorgen dat wat er teveel aan olie uit het blok toch weer deels terug komt , komt je ontluchting uit in je luchtfilter huis. heb je die niet meer dan kan je een overloop resevoir maken door een oude olie bus er voor te gebruiken.
 
Tweede reden van die ontluchting is als er een overdruk zou zijn moet hij deze druk kwijt anders gaan er keerringen te veel belast worden en gaat ie lekken. om er voor te zorgen dat wat er teveel aan olie uit het blok toch weer deels terug komt , komt je ontluchting uit in je luchtfilter huis. heb je die niet meer dan kan je een overloop resevoir maken door een oude olie bus er voor te gebruiken.

OK,

Dus ik moet er even wat aan doen.
Kan je iets specifieker zijn, hoe doe je dat exact met een oude olie bus ?
Of kan ik ook gewoon een stuk PVC buis afgedopt aan beide zijden en een gat aan de bovenzijde gebruiken. Ik kan ook nog even kijken wat ik met mijn oude luchtfilterhuis kan doen, daar zat origineel zo'n opvangunit in en het filterhuis heb ik er bij gekregen.

rooie Hawk
 
@NotSoMadMax en algemeen:

je kan je motor online aanbieden aan een aantal opkoopbedrijven. Ik neem aan dat die een eenvoudige formule gebruiken (bvb "50% verwachte winst" ---> de prijs die ze u bieden x 1.5 en dan heb je de verwachte marktwaarde), en dat je die factor wel ergens kunt vinden (omdat die zo algemeen is). Ik kreeg binnen de 24h een tweetal aanbiedprijzen voor de mijne, dus rekening houdend met type/kmstand/leeftijd, plus een marge afhankelijk van staat.

Het kan dat het ingewikkelder is [bvb verwachte verkoopprijs * .667 (voor die 50%) - transport-en-andere-kosten], dat weet ik niet. Het is zeker dat als ze denken dat hij niet binnen de 2m weg is aan die prijs, dat ze hem dan niet schatten --- maar de bedrijven die jou afzeggen kan je even bellen (=ze zijn toch niet geinteresseerd, en hebben het schatwerk al gedaan) en een eerlijke mening vragen. (Bellen, niet mailen want ze willen het niet gezegd hebben.)

Probleem met verkoop-prijzen vergelijken: je ziet enkel wat mensen willen krijgen... [Bij huisprijzen is het bijvoorbeeld bekend dat te hoge vraagprijzen eindigen in veel laGere en laTere verkoop.]
 
Bij mij is het inderdaad een afgedopte pvc buis, met een gat linksboven en een slangetje rechtsonder.
Verder niets...

OK,

Dus ik moet er even wat aan doen.
Kan je iets specifieker zijn, hoe doe je dat exact met een oude olie bus ?
Of kan ik ook gewoon een stuk PVC buis afgedopt aan beide zijden en een gat aan de bovenzijde gebruiken. Ik kan ook nog even kijken wat ik met mijn oude luchtfilterhuis kan doen, daar zat origineel zo'n opvangunit in en het filterhuis heb ik er bij gekregen.

rooie Hawk
 
Laatst bewerkt:
Er is altijd een overdruk aanwezig in je carter deels door de verhitte olie maar ook door de lekkage die ontstaat langs je zuigerveren door de compressie hoe groter de slijtage des te groter de druk.
Vroeger verdwenen de carterdampen vaak via een filtertje of kwakwltje in de openlucht maar door strengere emmisie eisen worden de carterdampen nu vaak via een restritie via je luchtfilter meegenomen in het verbrandingsproces het is dus niet zo dat je olie via je luchtfilter weer in je blok komt.

het eertse heet negatieve carterontluchting en het tweede positieve carterontluchting en het gaat om carterdampen, wordt het olie dan heb je een probleem
wanneer de er een vacuum in je carter zou zitten, wordt je olie niet meer rond gepompt. dus geen smerende werking, wat dan weer resulteerd in het kapot lopen van je blok.

Tweede reden van die ontluchting is als er een overdruk zou zijn moet hij deze druk kwijt anders gaan er keerringen te veel belast worden en gaat ie lekken. om er voor te zorgen dat wat er teveel aan olie uit het blok toch weer deels terug komt , komt je ontluchting uit in je luchtfilter huis. heb je die niet meer dan kan je een overloop resevoir maken door een oude olie bus er voor te gebruiken.
 
Hoi, ik is nieuw hier... :P

Hieronder mijn NTV, de zijkoffers gebruik ik alleen bij woon-werk verkeer, en dan maar 1tje als topkoffer, en er zitten inmiddels andere spigels op.

full
 
En nu we toch bezig zijn met de moelijke vragen...

Ik heb dus een motor met K&N luchtfilters op de luchtinlaten.
Nu zit er ook nog een tweede luchtfiltertje (in het wphb Sub aircleaner genoemd) op de motor. Deze gaat rechtstreeks naar de carbs.

Weet iemand hier ook de functie van?

Mijn behuizing is namelijk gescheurd, dus het airfilter heeft iets van zijn functionaliteit verloren... (overigens werkt een stukkie ducttape wel ok)
 
je carterontluchting !!!!
En nu we toch bezig zijn met de moelijke vragen...

Ik heb dus een motor met K&N luchtfilters op de luchtinlaten.
Nu zit er ook nog een tweede luchtfiltertje (in het wphb Sub aircleaner genoemd) op de motor. Deze gaat rechtstreeks naar de carbs.

Weet iemand hier ook de functie van?

Mijn behuizing is namelijk gescheurd, dus het airfilter heeft iets van zijn functionaliteit verloren... (overigens werkt een stukkie ducttape wel ok)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan