Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo vandaag had ik een ritje naar tenkate Honda gepland in nieuwleusen. Daar mezelf toch maar even verwend met een mooi nieuwe suomy helmpje :z

Hier wat foto's

DSC00139.JPG

DSC00140.JPG

DSC00141.JPG
 
Ik heb btw Pirelli Sport Demon voor en achter heb er nu ongeveer 500km mee gereden en dat zijn ook prima bandjes!
 
Tegen het einde van het vorige topic vroeg ik of iemand handig gereedschap wist voor kleppen stellen op de Hawk. Geen reacties op gehad. Wat is de conclusie?
a - kleppen stellen is voor watjes, daar doen wij hier niet aan
b - we weten niet hoe dus wij laten onze klepjes stellen (wij zijn allemaal watjes)
c - face it watje: het is gewoon een k£øt€ klusje

Ik gebruik een spaaksleuteltje (zit namelijk de juiste maat tussen) en een steeksleuteltje.

O ja, en een paar pleisters, jodium, vrouw en kinderen uit huis sturen, buren waarschuwen voor grof taalgebruik enz...... ;)
Ook mezelf iedere keer weer afvragen "dat K$%##Tdeksel is er ook uit gekomen, dus hij zou er toch weer in moeten kunnen? :( ", vervolgens (als het eindelijk lukt) jezelf voornemen nooit meer te vergeten dat het zo moest.................tot de volgende keer weer dezelfde tour moet worden uitgehaald. :+
 
Weet iemand hier tussen de hawk sleutelaars of een enkelzijdige Hawk achterbrug op een Soes Sv past?? Greetings


Alles past, alleen zul je wel wat moeten vermaken.
Het lijkt me sterk dat het zonder aanpassingen gaat lukken.

ik merkte trouwens wel dat een YZF 750 voorvork zo in een hawk past!! Dus ik ben nu van mijn mito voorvorkje af en heb nu 12 remzuigers vooraan om me tot stilstand te brengen 8-) }) }) .

Alleen komt mijn AT blok maar niet klaar, want in het pakkingset zaten geen voetpakkingen........
De cilinderkoppen zijn klaar!!
meteen ff wat foto's posten :9~ alleen lukte het niet om de bewerking va nde cilinderkoppen mooi vast te leggen.
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi mede NTV-ers

Even een korte vraag over de remolie. Eind augustus ben ik van plan om naar de Alpen af te reizen en nu vraag ik mij af of ik van tevoren de olie moet vervangen. Ik heb mijn Revere nu 3 jaar en heb zelf de remolie nooit vervangen. Hoe vaak moet je dat doen normalieter? verder heb ik geen klachten over de remmerij. Blokken zijn ook nog goed.

groeten,

Rik
 
remvloeistof, remolie bestaat eigenlijk niet, is een hoogwaardige vloeistof die je regelmatig dient te verversen omdat deze op oudere leeftijd water kan bezitten en water bezit weer zuurstof en zuurstof(lucht) is samendruk baar een goede motordealer heeft een metertje om te meten of je vloeistof nog goed is, maar ik zou het risico na drie jaar niet durven nemen en zeker niet in de alpen waar je bij afdalingen dus vaak moet remmen en de boel behoorlijk warm kan worden, ik zou t spul voor de zekerheid verversen of laten verversen
Hoi mede NTV-ers

Even een korte vraag over de remolie. Eind augustus ben ik van plan om naar de Alpen af te reizen en nu vraag ik mij af of ik van tevoren de olie moet vervangen. Ik heb mijn Revere nu 3 jaar en heb zelf de remolie nooit vervangen. Hoe vaak moet je dat doen normalieter? verder heb ik geen klachten over de remmerij. Blokken zijn ook nog goed.

groeten,

Rik
 
Ik gebruik een spaaksleuteltje (zit namelijk de juiste maat tussen) en een steeksleuteltje.
Spaaksleuteltje heb ik ook gebruikt :) Het was het enige dat ik kon vinden dat aardig paste. Ik heb ook een klein zeskant dopje gebruikt voor twee kleppen, maar dat wilde toch niet echt lekker en toen vond ik dat spaaksleuteltje.
O ja, en een paar pleisters, jodium, vrouw en kinderen uit huis sturen, buren waarschuwen voor grof taalgebruik enz...... ;)
Check! :Y
Ook mezelf iedere keer weer afvragen "dat K$%##Tdeksel is er ook uit gekomen, dus hij zou er toch weer in moeten kunnen? :( ", vervolgens (als het eindelijk lukt) jezelf voornemen nooit meer te vergeten dat het zo moest.................tot de volgende keer weer dezelfde tour moet worden uitgehaald. :+

Het was op de NTV makkelijker, daar is het frame wat ruimer aan de voorkant. Op de Hawk doe ik het uitbouwen zo (inbouwen andersom):
  • tank eraf
  • luchtfilter eraf
  • thermostaat behuizing los zodat die kan bewegen
  • claxon los
  • radiateur los
  • ventilator van de radiateur af (draadjes niet vergeten los te maken, aan twee kanten)
  • radiateur naar voren en beneden laten hangen (daarvoor moest die claxon uit de weg)
Het voorste kleppendeksel kan dan net over het nokkenas tandwiel getild worden en verder naar voren toe, voorover kantelen zodat ie achter de radiateur komt te liggen en dan opzij eruit.
 
d - Je opent de achterste kleppen deksel, merkt dat die kleppen niet hoeven te worden gesteld, ziet dat de voorste kleppendeksel een paar uur extra gaat kosten om te verwijderen en denkt "ach, als deze niet verlopen zijn, zijn die andere dat vast ook niet" en maakt de hele zooi weer dicht :9

Overigens heb ik gewoon een steeksleutel en een bacho gebruikt hoor, neem aan dat het niet echt heel anders zal zijn bij een hawk.

Bij mij was het nodig, alleen de uitlaatklep van de achterste cilinder was binnen toleranties, alle andere kleppen hadden te weinig speling. Op een NTV is het makkelijker. Het frame is daar wat breder, de Hawk is vooral bij de voorste cilinderkop nogal krap. Ik heb eerder twee NTV's gehad en daar nooit problemen gehad met kleppen stellen, maar bij de Hawk lukt het mij niet met een baco. Ik heb uiteindelijk ook een spaaksleuteltje gebruikt, wat Washi hierboven ook noemde.
 
of d - je bent ook ducati eigenaar en maakt dus speciaal gereedschap zelf :+
of e- je woont practisch naast een ducati eigenaar en laat hem speciaal gereedschap maken voor jouw honda _O- (maar dan ben je uiteraard nog steeds een watje :P )

Ik ben natuurlijk ook een watje O-) , maar m'n klepjes zijn nu wel gesteld :+

Dank allemaal voor het meedenken :)
 
ik merkte trouwens wel dat een YZF 750 voorvork zo in een hawk past!! Dus ik ben nu van mijn mito voorvorkje af en heb nu 12 remzuigers vooraan om me tot stilstand te brengen 8-) }) }) .
Halleluja! Nou weet ik eindelijk waar ribbels in de weg voor het stoplicht vandaan komen: daar heb jij met je Hawk geremd 8-)

Alleen komt mijn AT blok maar niet klaar
Och, beter je AT blok dan je vriendin :o

Pardon, liet me even gaan. Het wordt een mooi blokkie, wordt ook een erg vette Hawk :Y
 
Ok, m'n motor is ook klaar voor de megatour.
Gisteren even m'n remblokken nagekeken en schoon gemaakt enzo....om vanochtend dus bijna over het stuur heen te gaan (nou ja, voor m'n gevoel dan he?)....blijkbaar was het niet 100% voorheen en nu wel :P
Remblokken waren trouwens nog bijna nieuw na 10.000km, is dat normaal? (ze waren amper tot niet dunner als de nieuwe blokken die ik heb liggen...
(Denk trouwens dat de vorige eigenaar ze net vervangen had voor ik hem kreeg....anders is het wel heel vreemd)
 
Halleluja! Nou weet ik eindelijk waar ribbels in de weg voor het stoplicht vandaan komen: daar heb jij met je Hawk geremd 8-)

_O- _O- _O- _O-Och, beter je AT blok dan je vriendin :o :Y :Y

Pardon, liet me even gaan. Het wordt een mooi blokkie, wordt ook een erg vette Hawk :Y
_O- _O-

Maar ik ben er nu 6 maanden mee bezig en het JEUKT!!!!
alles gespoten e.d. alles een beetje pas gemaakt. EN NU RIJDEN :] :]
Ik wil het verschil merken/ voelen van het AT blok.
Ik heb ook al de helft van de "to do" dingen laten vallen om eerdere te kunnen rijden.

Dus: geen km teller meer, geen spiegel meer, olie koeler tijdelijk laten zitten, paarse voorvelg, geen blanke lak op de tank e.d. ECHT ALLES om tijd te besparen, maar het helpt (nog) niet.

Als die eenmaal klaar is ff snel 500 km rijden en dan naar HOOGLAND!
resultaten volgen }) :9

@ net gehoord dat morgen voor 11.00 uur de voetpakkingen binnen zouden zijn.
Zaterdag het frame wegbrengen zodat het blok er onder kan, WIE WEET OVER TWEE WEKEN DE EERSTE METERTJES :9~ :P
 
Laatst bewerkt:
Het voorste kleppendeksel kan dan net over het nokkenas tandwiel getild worden en verder naar voren toe, voorover kantelen zodat ie achter de radiateur komt te liggen en dan opzij eruit.

Mooi, nu kan ik het de volgende keer weer terugzoeken.... :)
Volgorde verder doe ik precies zoals jij het doet. Maar het feit blijft dat je bijna een paar vingers op vier plaatsen moet breken om er echt lekker bij te kunnen............

Ze zijn bijna weer aan de beurt :X
 
een 160 achter kan nog wel, maar ik weet niet of die 120 voor wel verstandig is :?


De Diablo's doen het prima. Stuurt erg lekker, maar moet wel toegeven dat ik niet weet hoe een Hawk met originele bandenmaten sturen.

2 dingen die met erg opvallen na een weekje ombeurten rijden }) :

De benzine tank is toch wel erg klein... Na 150 km begint het spannend te worden en bij het tanken is het een kunst om de tank vol te krijgen.

De motor trekt heerlijk weg van onderin, lekker koppel maar en snel op toeren.


M'n vriendin is iig erg blij met de Hawk. Als m'n TRX dit weekend klaar is dan maar eens een weekendje Ardennen doen.
 
De Diablo's doen het prima. Stuurt erg lekker, maar moet wel toegeven dat ik niet weet hoe een Hawk met originele bandenmaten sturen.

2 dingen die met erg opvallen na een weekje ombeurten rijden }) :

De benzine tank is toch wel erg klein... Na 150 km begint het spannend te worden en bij het tanken is het een kunst om de tank vol te krijgen.

De motor trekt heerlijk weg van onderin, lekker koppel maar en snel op toeren.


M'n vriendin is iig erg blij met de Hawk. Als m'n TRX dit weekend klaar is dan maar eens een weekendje Ardennen doen.

TRX? wat een goede smaak heb jij. een Hawk en een TRX :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan