Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zag gisteren nog een rode Revere staan in Haarlem, dacht bij de woonboten langs het (ehm...is dat?) het spaarne. Toevallig iemand van hier?
D'r zat alleen geen stickertje op (dus was sowieso geen spot)

Ben d'r laatst ook achter gekomen dat iemand hier in de wijk ook nog een rode NTV (revere) in de garage heeft staan.....heb hem alleen nog nooit zien rijden :/
 
Hallo mensen,

Ik heb deze week een Hawk gekocht en wil deze een beetje opknappen.
Veel heb ik al gevonden, maar wat ik nog zoek is een 2>1 verloop van
de orginele bochten naar de demper die ik ga kopen.

Wat ik wel heel erg geil vind is dit:
full


Als iemand mij zou vertelen waar zoiets te krijgen is zou ik een gelukkig man worden..

Alvast bedankt,

Yoran
 
Ik heb vrijdag nog een rooie hawk zien staan bij Motoport Amsterdam voor de deur, en vandaag een blauwe in het centrum van A'dam. toevallig mensen van hier?
 
Hallo mensen,

Ik heb deze week een Hawk gekocht en wil deze een beetje opknappen.
Veel heb ik al gevonden, maar wat ik nog zoek is een 2>1 verloop van
de orginele bochten naar de demper die ik ga kopen.

Wat ik wel heel erg geil vind is dit:
[afbeelding]

Als iemand mij zou vertelen waar zoiets te krijgen is zou ik een gelukkig man worden..

Alvast bedankt,

Yoran

Volgens mij is dit maatwerk :Y

Zeker weten....denk ik
 
Dat zou ik in principe zelf ook kunnen doen, alleen hey RVS lassen word een probleem.
Dat kan volgens mij alleen met TIG...

Edit: Ik zie net dat dit lulkoek is...
Kan dus ook met elektrode/MIG
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik in principe zelf ook kunnen doen, alleen hey RVS lassen word een probleem.
Dat kan volgens mij alleen met TIG...

Edit: Ik zie net dat dit lulkoek is...
Kan dus ook met elektrode/MIG

maar met TIG lassen krijg je echt een VEEL strakker eindresultaat
dit is mijn eerste RVS bochtensetje, gemaakt voor me pekelbrik

01052008888.jpg

01052008890.jpg

01052008889.jpg
 
Jha dat is wel heel mooi!
Ik heb alleen helaas geen beschikking over een TIG apperaat,
ook kan ik niet TIG lassen :(

Ik ga eens ff rondkijken of ik iemand vind die het voor me wil doen,
waar heb je trouwens die bochtjes end. vandaan gehaald?

Gr Yoran
 
Jha dat is wel heel mooi!
Ik heb alleen helaas geen beschikking over een TIG apperaat,
ook kan ik niet TIG lassen :(

Ik ga eens ff rondkijken of ik iemand vind die het voor me wil doen,
waar heb je trouwens die bochtjes end. vandaan gehaald?

Gr Yoran

bochtjes kwamen van Ebay.de, voor een spotprijsje ;) 3 euro per stuk ofzow
gelijk 6 gekocht, heb er nu nog 2 over, maar voor een Hawk uitlaat zijn ze te klein in diameter
 
Hallo,

Ik kom me hier melden, ik heb namelijk sinds afgelopen weekend een revere op mijn naam staan, gekocht via MF :)

Honda NTV650 Revere uit 1991

De motor moet dienst gaan doen als woon-werk-fiets, voor het touren heb ik een gsx-r staan.

De voorvork-keerringen zijn erg lek, dus die worden komend weekend vervangen. Ik hoop dat ze het dan weer even uit houden want er zitten wat beschadigingen op de binnen-poten.

Hebben jullie nog tips over waar ik evenetueel nieuwe binnen-poten of een andere voorvork (mag ook best van een ander type motor) vandaan kan halen voor niet al teveel geld? (en weten jullie welke voorvorken er in kunnen zonder al teveel aanpassingen).
 
Hallo,

Ik kom me hier melden, ik heb namelijk sinds afgelopen weekend een revere op mijn naam staan, gekocht via MF :)

Honda NTV650 Revere uit 1991

De motor moet dienst gaan doen als woon-werk-fiets, voor het touren heb ik een gsx-r staan.

De voorvork-keerringen zijn erg lek, dus die worden komend weekend vervangen. Ik hoop dat ze het dan weer even uit houden want er zitten wat beschadigingen op de binnen-poten.

Hebben jullie nog tips over waar ik evenetueel nieuwe binnen-poten of een andere voorvork (mag ook best van een ander type motor) vandaan kan halen voor niet al teveel geld? (en weten jullie welke voorvorken er in kunnen zonder al teveel aanpassingen).


voorvork van een honda cbr 600 F2 past er zo in (wordt veel gedaan, maar ik weet neit precies wat er allemaal aangepast moet worden, volgens mij bijna niets).
upside down van een yamaha yzf 750 past er ook zo in (wel stuuraanslag e.d. aanpassen, dit weet ik iig uit eigen ervaring).
 
bochtjes kwamen van Ebay.de, voor een spotprijsje ;) 3 euro per stuk ofzow
gelijk 6 gekocht, heb er nu nog 2 over, maar voor een Hawk uitlaat zijn ze te klein in diameter


Oke, ik heb wel een site voor Kitcaronderdelen gevonden waar ze ze verkopen, zijn alleen best prijzig (zo'n 30 eurie p/st.)... En die site is bagger!

Maar ik zoek gewoon vrolijk verder :) Zal morgen is wat foto's van mijn Hawk posten, dan mag ik vast bij de lijst :P

Gr Yoran

Edit: Ik vind net deze site daar staat mooi spul, alleen wel veel grote maten..
 
Laatst bewerkt:
Nou, bij deze wil ik me bij de club voegen.
Even kijken of het lukt met die foto's:

full


full


En voila, mijn hawk...
(Deze Hawk is under construction)

Ik wacht even op wat spullen die ik heb besteld, dat zal de komende dagen binnen komen.
Dan ga ik aan het opknappen, polijsten coaten enzovoorts..

Ook moet ik gaan begrenzen, ik heb woensdag m'n examen voertuigbeheersing.
Ik val alleen helaas nog onder de 'lichte' categorie...

Ik wou gelijk even deze site aanbrengen die voor mij zeer bruikbaar is:
Hawkworks
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook weer ff zwaaien hier!! :W ;)

Zal zo de NTV nog eens ff nalopen voor de Megatour en ff kijken of ik nog een mooi koelfanoverbruggingsschakelaartje kan vinden 8-)
 
He, ik ben op zoek naar een topkoffer voor op de Hawk.
Iemand goede ervaringen met universele koffers zoals die van Givi of Louis?
Onder het zadel zitten vier bevestigingspuntjes, zijn die te gebruiken om een bodemplaat op te monteren?
 
He, ik ben op zoek naar een topkoffer voor op de Hawk.
Iemand goede ervaringen met universele koffers zoals die van Givi of Louis?
Onder het zadel zitten vier bevestigingspuntjes, zijn die te gebruiken om een bodemplaat op te monteren?

die beugels zijn voor een spin of bagage net vast tezetten.
als het goed is zitten daar haakjes die je uit kan klappen.
 
He, ik ben op zoek naar een topkoffer voor op de Hawk.
Iemand goede ervaringen met universele koffers zoals die van Givi of Louis?
Onder het zadel zitten vier bevestigingspuntjes, zijn die te gebruiken om een bodemplaat op te monteren?

Ik zelf heb dan wel een NTV maar heb er een Kappa ( het goedkopere givi ) systeem op zitten voor 2 zij koffers en 1 top koffer werkt prima al is die van mij wat krom ( denk dat het komt door het een keer op een kant neer leggen )

Mzzl Muppet
 
Ik zelf heb dan wel een NTV maar heb er een Kappa ( het goedkopere givi ) systeem op zitten voor 2 zij koffers en 1 top koffer werkt prima al is die van mij wat krom ( denk dat het komt door het een keer op een kant neer leggen )

Mzzl Muppet

Kun je aan die 4 haakjes onder je zadel dat koffersysteem bevestigen? of heb je iets aan het achterframe gemonteerd.
 
Heeft iemand enig idee welk kontje mooi als vervanging op een Hawk zou passen?
Het subframe aanpassen is geen probleem, ik vraag me meer af wat mooi aansluit op de tank..
Heeft iemand hier ervaring mee??

Gr
 
Heeft iemand enig idee welk kontje mooi als vervanging op een Hawk zou passen?
Het subframe aanpassen is geen probleem, ik vraag me meer af wat mooi aansluit op de tank..
Heeft iemand hier ervaring mee??

Gr

hangt ervan af wat je wilt, een race kontje of een knappe duozitter
de monster kont past goed op een Hawk, wordt ie ook mooi clean van
ik ga der zelf een racer kontje van een cagiva Mito125 opzetten, maar of dat mooi aan gaat sluiten is de vraag.
Het kontje van een VFR400 sluit opzich ook wel mooi aan, maar is een beetje lomp (veel plastic)
dat heb ik er nu op
prethawkzwartlw9.jpg

prethawkblauwfv5.jpg


hijs hier gefotoshopt, maar zo kan t eruitzien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan