Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Bosch. Vonk is blauw maar niet geweldig sterk, iemand die weet wat de weerstand van de bobines moet zijn? Met de afstelling ben ik al even bezig geweest volgens het boekje (en met gunson) dus gestart met 1,5 open. geen soelaas maar zal het nog eens proberen
 
Inmiddels weer wat verder met de verbouwing, kontje laten maken door Gerard Kramer, nog wel effe te gaan ..............

79602858_2506173112998049_3586691154113986560_n.jpg
 
Heel vet ding, al zou ik de vork omruilen voor een niet USD exemplaar, maar dat is slechts een heel klein detail ;)
De Ducati USD was eigenlijk vanaf het begin een must, daarvoor zijn ook speciale kroonplaten gemaakt, zodat de naloop gelijk blijft aan die van de originele vork.
Ook de klauwen en schijven op het originele Borrani wiel waren een vast onderdeel van het idee.
 
De Ducati USD was eigenlijk vanaf het begin een must, daarvoor zijn ook speciale kroonplaten gemaakt, zodat de naloop gelijk blijft aan die van de originele vork.
Ook de klauwen en schijven op het originele Borrani wiel waren een vast onderdeel van het idee.

Dat snap ik wel. Je hebt het in ieder geval heel netjes ingebouwd allemaal. Vaak wordt het maar in elkaar geflanst zonder na te denken over beloop enzo. Complimenten
 
Ah is die tank van Tab2classics dan? Daar had ik ook een buitenschaal van, binnenwerk heb ik toen zelf in de tank gemaakt. Wat dat betreft was het mooi spul, maar complete tanks heb ik verschillende exemplaren van gezien die toch niet zo heel fraai waren....
 
Ah is die tank van Tab2classics dan? Daar had ik ook een buitenschaal van, binnenwerk heb ik toen zelf in de tank gemaakt. Wat dat betreft was het mooi spul, maar complete tanks heb ik verschillende exemplaren van gezien die toch niet zo heel fraai waren....
Klopt, de buitenkant is best netjes, maar de lassen zijn lelijk, erg grof en zeker niet strak.
Normaal begin ik er gerust zelf aan, maar het aluminium is zo dun, en ik heb nog zo weinig ervaring met het TIG lassen van aluminium, dat ik er zelf niet aan durfde te beginnen, dus heb ik Gerard heb gevraagd dit ook gelijk netjes te maken.
 
ja precies, ze gebruiken erg zacht en dun aluminium. Het laswerk aan de buitenschaal was in mijn geval wel netjes afgewerkt, maar op sommige plekken erg dun geschuurd. ik heb er al aardig wat reparatiewerk in gestoken. Ga nu een nieuwe maken.... Beetje meer functionele vorm, is tenslotte voor op circuit.
 
Mijn TDC indicatie lijkt met de noorderzon te zijn vertrokken. Voldoet met een schroevendraaier via het bougiegat ook om TDC te vinden (draaien tot hij niet meer stijgt)? Of is dat niet precies genoeg?
 
Top, en inderdaad vergeten te melden dat het inderdaad om klepspeling meten / stellen gaat.
 
Ik doe nooit anders, rondje draaien tot de inlaatklep weer sluit, dan bdp met een schroevendraaier en stellen maar. Ontsteking stellen is een ander verhaal, dan moet je met een gradenschijf en een BDP stop of meter aan de slag.
 
Beste Guzzisti

Lang niets gehoord of gezien, maar inmiddels wordt er weer hard aan de Monza gewerkt, frame is opnieuw gepoedercoat er hangt een v65 blokje in, koppeling is vervangen etc etc etc.
we zijn nu weer in de opbouwfase en we missen wat dingetjes, Misschien kan iemand van hier ons helpen,

we zoeken een rempedaal. en dat is een korte, zoals de Lario, monza etc, de lange gaat niet passen om dat ik dan met de voetsteun niet uit kom.
Teun B heeft ze niet.
En een origineel luchtfilter, zo'n ronde toeter met de vierkante bak aan de achterkant, heeft daar iemand misschien nog wat van liggen?

we gaan binnenkort wel wat foto's uploaden, het wordt echt weer een plaatje.
 
Ik heb onlangs mijn lario rempedaal langer gemaakt :o
Plaats een advertentie in het mgcn.nl gevraagd topic , grote kans dat je het daar vind ,OF ebay .
 
Terug
Bovenaan Onderaan