Keeskapstok
MF veteraan
- 24 mei 2004
- 3.118
- 153
Weliswaar geen klassieker maar nog maar een plaatje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet bijna goed, ik reageerde op de link die joepp geplaatst heeft en waar Sammie op reageerde met "iets met extra olieleiding naar de uitlaatklep" Het stukje gaat over een extra olieleiding naar de uitlaatklep.bijna goed , de uitlaatkleppen breken af
levert een groot gat in de zuiger op , en meer van dat moois
[~[url="http/imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/254/pb280698.jpg"]afbeelding~][/URL]
dat is bij mijn NF twee keer gebeurt , beide keren tijdens een autoweg rit.
bij de eerste keer overgegaan op lichtere kleppen en klepveren , maar kennelijk is dat nog niet afdoende, na 40.000 km brak hij weer af.
De kleppenaandrijving is het zwakke punt van de NF , de nokkenas wordt gesmeerd door de olie die van het overdrukventiel af komt.
Dat betekend dat hij bij stationair toerental ( en stationair lopen doet een NF als de beste) niet gesmeerd wordt.
Het probleem van de afbrekende kleppen is waarschijnlijk dat tijdens een autowegrit de klepspeling afneemt doordat de klep uitzet.
dat gaat goed tot er geen speling is , en dan wordt de klep te warm want hij kan geen warmte meer aan de klepzitting kwijt.
uiteindelijk breekt de klep af. met bovenstaand resultaat.
ik heb wel wat oplossingen in gedachten , maar die moeten zich nog bewijzen...
Niet bijna goed, ik reageerde op de link die joepp geplaatst heeft en waar Sammie op reageerde met "iets met extra olieleiding naar de uitlaatklep" Het stukje gaat over een extra olieleiding naar de uitlaatklep.
Even een vraag over mijn V50 VIII. Ik heb het luchtfilterhuis vervangen door open luchtfilters, maar wat moet ik nog meer aanpassen behalve de hoofdsproeier? Of is dit voldoende. Het zijn zoals jullie wellicht wel weten Dellorto PHBH 28 carburateurs, waar volgens mij standaard een M6-118 hoofdsproeier in zit. Klopt het dat ik als richtlijn een +10% grotere hoofdsproeier moet gebruiken? Dus ongeveer 130. Ik heb nog geen specs kunnen vinden over de standaard waarden van de PHBH voor de MG.
Alvast bedankt.
De aandrijflijn is vrijwel gelijk aan elkaar zij het dat de cilinderinhoud groter is
Verder zet er in de bak en eindoverbrenging wat kleine verbeterinhgen en een andere overbrenging .
De beste verbetering in de Nevanda is het balhoofd met de conische lagering
Met wat kleine aanpassingen kan je de tank , zadel en zij kasten over zetten op de Nevada
Stuur gaat niet daar de Nevada dikkere vorkpoten ( 38mm) daar zal je andere stuurhelften voor moeten kopen