Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat niet dood!! Deel 10!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar komen jullie allemaal een beetje vandaan? Lijkt mij wel leuk om een keer ergens af te spreken als hij klaar is natuurlijk. :+

Zelf kom ik uit de buurt van Maasland, vandaar dat ik dus de molen ook herkende :)

Vaak rij ik nu alleen met de 2-takt, maar het lijkt me zeker leuk om eens centraal af te spreken. *O* Dus bij deze meld ik me alvast aan.

Qua uitlaten twijfel ik ook nog tussen het materiaal. De een zegt RVS en de ander staal. Het lijkt me dat staal ook best goed kan gaan. Ik spuit ze toch zwart aan de buitenkant. De binnenkant zal niet zo snel roesten lijkt me, met al die olie dampen :Y
 
Als je ze toch gaat spuiten dan zou ik sowieso voor gewoon staal gaan en niet voor RVS, het is doodzonde om RVS uitlaten te spuiten, het mooie van RVS is dat je er niks aan hoeft te doen en dat je de mooie lasnaden juist gewoon kunt blijven zien :9~ :9~

RGVSSCF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zelf kom ik uit de buurt van Maasland, vandaar dat ik dus de molen ook herkende :)

Vaak rij ik nu alleen met de 2-takt, maar het lijkt me zeker leuk om eens centraal af te spreken. *O* Dus bij deze meld ik me alvast aan.

Qua uitlaten twijfel ik ook nog tussen het materiaal. De een zegt RVS en de ander staal. Het lijkt me dat staal ook best goed kan gaan. Ik spuit ze toch zwart aan de buitenkant. De binnenkant zal niet zo snel roesten lijkt me, met al die olie dampen :Y
Ik woon vlak onder Rotterdam dus dat is niet zo ver.
 
Ik woon vlak onder Rotterdam dus dat is niet zo ver.

Dat is idd wel bij elkaar in de buurt.

Ja die JL uitlaten zijn echt :9~ . De stalen met RVS dempers lijken me wel wat. Qua prestaties zijn ze, wat ik hier en daar heb gelezen, ook wel goed.

Ik las een stukje terug nog over die Viton o-ringen in de cylinder kop. Gaat dit goed qua temperatuur :? Hoe heet wordt een cylinder kop eigenlijk?
 
Vaak rij ik nu alleen met de 2-takt, maar het lijkt me zeker leuk om eens centraal af te spreken. *O* Dus bij deze meld ik me alvast aan.

Qua uitlaten twijfel ik ook nog tussen het materiaal. De een zegt RVS en de ander staal. Het lijkt me dat staal ook best goed kan gaan. Ik spuit ze toch zwart aan de buitenkant. De binnenkant zal niet zo snel roesten lijkt me, met al die olie dampen :Y


Met een aantal 2-takten een keer afspreken is zeker leuk.

Ach de discussie mild vs stainless staal lijkt me voor straat gebruik niet echt van toepassing op t roesten na. Ik heb zelf geen RVS maar na meer dan 5 jaar nog geen roest en met wat poets werk zie je de naden nog mooi en de kleur is op t zichtbare gedeelte van de uitlaat nog steeds niet bruin.
Bij circuit fiets kan ik me voorstellen dan men aangeeft dat regulier staal een hogere warmte afgifte heeft tov RVS maar goed voor straat gebruik en niet enorm ge-tunede fietsen volgens mij niet zo spannend. Maar goed kan er naast zitten.
 
Laatst bewerkt:
Stukkie rijden lijkt me een leuk idee, alleen voor mij niet meer dit seizoen, zoals je hierboven hebt kunnen lezen. Helaas heb ik niet echt veel tijd dus zal hij ook niet snel rijden.....
Ik moet stiekum wel een beetje lachen om dat berichtje dat er met een stukkie samenbinden weer gesleuteld moet worden.. Ben benieuwd of ik bij de rit wel de verzamelplaats haal :) misschien op een aanhangertje daarheen rijden en daar vanuit rijden :)

Heeft iemand wel eens een dempertje van Arrows uit elkaar gehaald?
 
Dempertje van arrows uit elkaar gehaald --> ja

weet er iemand welke lagers er nodig zijn voor het balhoofd van het eerste type RS? En dan niet de Aprilia nummers maar gewoon van SKF of FAG of zo?
 
Dempertje van arrows uit elkaar gehaald --> ja

weet er iemand welke lagers er nodig zijn voor het balhoofd van het eerste type RS? En dan niet de Aprilia nummers maar gewoon van SKF of FAG of zo?
Pas vervangen maar op de rekening staat alleen de aprilianummers vermeld sorry.
Toevallig foto van het deel aan de kant van de flens? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet in de huls zonder dat ik die potnagels eruit moet boren en zelf te kijken. Er zit in die van mij namelijk een scheurtje
 
Nog even een reminder *D




rokende, toerende, racende 2-takt rijders

kart circuit "Pottendijk" te Emmen

2-takt rijders treffen

Zet deze datum vast in je agenda !

Maandag 14 september 2015

Wij gaan , zoals vanouds, een hele dag, van 10.00 uur tot 18.00 uur, urenlang heerlijk sturen. Tussendoor is er uiteraard genoeg tijd om wat uit te rusten, bij te praten, te kijken naar anderen, de brommer/motor af te stellen, foto’s te maken en een topdag te hebben.
En jij bent van harte welkom!

Bochten, bochten, bochten en nog eens bochten. Daar heb je toch een tweetakt voor gekocht?
Een lichte stuurfiets is gemaakt voor dit werk en geeft enorm veel plezier op dit soort dagen. Iedereen rijdt zijn of haar eigen tempo, er worden géén rondetijden bijgehouden, het is geen race. Natuurlijk is er altijd een gezonde onderlinge competitie, maar het belangrijkste is, dat iedereen gewoon lekker aan het rijden is!

Dus: Heb je ook zin om 8 uren lang voor een schijntje heerlijk te kunnen sturen voor maar € 60,- mail dan even naar: a.molenaar1@quicknet.nl

Rokende groeten en tot 14 september!
Arie, Jan en Berno
 
Laatst bewerkt:
Pas vervangen maar op de rekening staat alleen de aprilianummers vermeld sorry.
Toevallig foto van het deel aan de kant van de flens? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet in de huls zonder dat ik die potnagels eruit moet boren en zelf te kijken. Er zit in die van mij namelijk een scheurtje


Ik moet de mijne eigenlijk van nieuwe demperwol voorzien...zal ik eens foto maken?
 
Er zijn vast wel mensen met die ook op het circuit rijden. Ben erg benieuwd naar de verschillende bandenspanningen waarmee gereden wordt. Dus warm/koud, maar ook slicks en regenbanden.
Ik houd het zelf nooit zo exact bij, maar kijk in ieder geval één keer op een dag de bandenspanning na.
 
Hi mede-tweetakt liefhebbers. Weten jullie een goed onderhoudsadres in de buurt van Amsterdam voor een RGV250 J21?

Onlangs zo een leuk speelgoed gekocht *D maar hij schiet wel eens uit de 2e en 3e versnelling bij veel vermogen. Of is dat makkelijk op te lossen, af stellen, olie te vernieuwen ?

Alvast bedankt!

O ja, RH motoren had ik al gespot maar die zit redelijk ver weg en gaat de komende 3 weken met vakantie. En what about de ervaringen met Hoegeetech in Giessen? En met PS tuning in Geldermalsen?
Ik zou zoveel mogelijk zelf doen. ik woon in de omgeving van Amsterdam en kan je makkelijk helpen als je ergens niet uitkomt.
 
Er zijn vast wel mensen met die ook op het circuit rijden. Ben erg benieuwd naar de verschillende bandenspanningen waarmee gereden wordt. Dus warm/koud, maar ook slicks en regenbanden.
Ik houd het zelf nooit zo exact bij, maar kijk in ieder geval één keer op een dag de bandenspanning na.


Voor 2.1 achter 1.9 en op n kleine baan voor en achter 1.7

Is geen fabrieksopgave, maar de fabriek gaat r van uit dat je alleen op de openbare weg rijdt
 
Voor 2.1 achter 1.9 en op n kleine baan voor en achter 1.7

Is geen fabrieksopgave, maar de fabriek gaat r van uit dat je alleen op de openbare weg rijdt

Zelf rij ik koud altijd 1.7/1.8 voor en achter. Advies van Danny Stoel (reed zelf RS250 Cup)
Tot nu toe altijd lekker gereden met deze spanning. Zijn wel wat kleine probleempjes, maar die zijn niet gerelateerd aan de banden.

Met regenbanden zal het iets van 2.1/2.2 zijn. Nog wel even testen met nieuwe merk banden die ik heb.
Heb sinds vorige week ook een licht bandenspoor achter dat ik nog op moet lossen (rechts). Volgende week wordt dan ook een testdag vrees ik om allerlei kleine vervelende punten op te lossen.
 
hoe kan dat nou, ik heb de privacy settings op Public staan....

weet iemand hoe je via google drive de fotos kunt laten zien hier>?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan