Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat niet dood!! Deel 10!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
of anders:
Ik heb heel goedkoop een onderdeel gevonden op ebay, of, ik heb een circuitdag gekregen van iemand die niet meer kon... O-)
 
kijk, dat zijn nog eens nuttige tips :)

en mijn vrouw is allergisch aan de was dus een oude sok is best wel veilige plaats, daar loopt ze in een grote boog rond :Y
 
Hoe doen jullie dat met onderdelen? Ik zie dat bijvoorbeeld bobines niet meer leverbaar zijn?
Vervangings bobines van TTW ofzo?

Wie heeft er nog een setje carburateurs liggen? Voor normaal geld dan? Ik zoek eigenlijk nog een setje gasschuiven.
 
Hallo allemaal,

Even uit interesse dit topic bekijken ;)
In het nieuwste MOTOR Magazine is er trouwens nog een artikeltje over de rs250 waarbij ze een hele rondreis gaan maken met de 2takt! Door Zwitserland, Duitsland, frankrijk, en belgië (en uiteraard stukje nederland). Volgens mij was de rit ruim 3000km staat er ergens, dus een aanrader voor de liefhebbers hier :P

Zelf heb ik een honda cbr125r omdat ik vastzit aan die nieuwe regeling... ik zat nog te twijfelen voor een rs125, maja, dan moet je hem wel weer terugvoeren voor het legale, want je zal net zien dat ik bij een ongeluk betrokken raak..
Vind de rs125/250 wel echt een prachtige motor om te zien! De nieuwere zijn ook mooi, maar missen toch het uniekere design..

Groetjess
 
Hallo allemaal,

Even uit interesse dit topic bekijken ;)
In het nieuwste MOTOR Magazine is er trouwens nog een artikeltje over de rs250 waarbij ze een hele rondreis gaan maken met de 2takt! Door Zwitserland, Duitsland, frankrijk, en belgië (en uiteraard stukje nederland). Volgens mij was de rit ruim 3000km staat er ergens, dus een aanrader voor de liefhebbers hier :P
Been there, done that ;) 3600 km door alle bovengenoemde landen :]
 
Is dat een beetje te doen? Aan het vermogen zal het niet liggen lijkt mij, maar hoe zit dat met de motortemperatuur, en het rijden zelf? Want je kan toch niet je gas constant houden en je houdt een constant tempo aan bij een 2takt?
 
Aan het vermogen lag het niet nee, het koppel daarentegen :+ Was erg zwaar moet ik zeggen, maar wel een super ervaring! In de bergen schakel je je natuurlijk wezenloos, maar voor de rest reed het prima.
 
Is dat een beetje te doen? Aan het vermogen zal het niet liggen lijkt mij, maar hoe zit dat met de motortemperatuur, en het rijden zelf? Want je kan toch niet je gas constant houden en je houdt een constant tempo aan bij een 2takt?
Mooi stuk idd in de Motor Magazine. Erg leuk dat Randy v/d Wal nu ook een 2½ gekocht heeft en er zo positief over schrijft. *D (tenminste daar ga ik vanuit, aangezien die een tijdje geleden aangaf dat tie er eentje zocht)

Naar boven is soms klote, als je achter een slome bmw zit bijvoorbeeld. B| Wordt tie idd te warm. En boven de 1500 meter begint tie te rijk te lopen waardoor die slecht in z'n powerband komt. Met de koppeling in ff aant gas jengelen om um in de powerband te krijgen en dan volgas naar de volgende haarspeld waar het riedeltje weer opnieuw begint. :') :P
Je hebt er absoluut veel lol, maar persoonlijk vind ik het leuker om in de Eifel te rijden. Kun je meer de gang erin houden en lekker vloeiend rijden. :]
 
Laatst bewerkt:
Aangepaste pulley voor de Domino snelgas ?? Domino was me wat al te agressief, nu deze getekend en kan ik em aanpassen naar andere radius en dus minder 'snel' op het gas. 3D printer iemand ??

 
Aangepaste pulley voor de Domino snelgas ?? Domino was me wat al te agressief, nu deze getekend en kan ik em aanpassen naar andere radius en dus minder 'snel' op het gas. 3D printer iemand ??

[~[url="http://i1105.photobucket.com/albums/h356/redmer_bootsma/originalpulldesign_zpsf1db535d.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ziet er weer goed uit, Red. :Y

Ken je deze al??

medium.jpg


Complete 3D-scan van het RS250 frame. :9

http://grabcad.com/library/aprilia-rs250-frame-3d-scan

Swingarm staat er ook op. :)
 
ja, ken ik, maar die past niet op de 3d printer :)

Volgende stap; een pulley om de std hashandle iets sneller te maken, die is me veel te 'lui'
 
In de eerdere delen was er iemand die de Ignitech kon inbouwen
voor je. Volgens mij was dat de alias Ricm. Weet iemand of hij
dat nog steeds doet?

En zijn er nog mensen die wel eens injectie op de RGV of RS
hebben gebouwd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan