Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Ik gaf al aan dat elke vorm van discussie zinloos is, en je mag gerust aannemen dat ik wel weet waar ik het over heb.
Tribologie behoort ook tot mijn werkzaamheden, en met jou zal het gewoon een ordinaire ja nee discussie blijven. Blijf jij maar gewoon je eigen onzin geloven, alleen erg flauw dat je dat anderen ook probeert wijs te maken.
Je bent altijd van harte welkom bij mij op de zaak, dan wil ik face to face de discussie met jou aangaan, kost je wel €.75,00 per uur incl. btw.
Je kan het niet laten om je in deze discussie te mengen, he.
Kom nou zelf eens met een goede onderbouwing van je geklets.
Bewijs nou eens dat die motoren die jij uit elkaar haalt kapot gegaan zijn door Action olie, nee door olie die gekocht is bij Action. (Action olie bestaat niet)
Je loopt alleen maar anderen, die je niet kent , af te zeiken als kletskousen die niks weten.
Waarom kunnen andere mensen geen kennis van zaken hebben?
Ik snap nog steeds niet waarom je zo fel anti Action bent.
 
@
JanHeinEhv

Je gaat wel erg gemakkelijk met jou mening om als je goed leest zegt kevinblade heel wat anders. en heeft hij over hele andere dingen.
een appel is ook niet maar een appel en hout is ook niet allemaal het zelfde ....... zullen we het daar op houden
 
shell heeft olie voor de motorfiets uit aardgas gemaakt vanwege de puurheid die daar uit komt ik denk dat de action olie beter is toch .


Shell maakt die olie, en bijvoorbeeld ook diesel uit aardgas omdat ze ergens een joekel van een gasbel hebben gevonden.
Kwaliteit zal echt wel goed zijn, maar dat is niet de hoofdreden voor Shell...
 
Je kan het niet laten om je in deze discussie te mengen, he.
Kom nou zelf eens met een goede onderbouwing van je geklets.
Bewijs nou eens dat die motoren die jij uit elkaar haalt kapot gegaan zijn door Action olie, nee door olie die gekocht is bij Action. (Action olie bestaat niet)
Je loopt alleen maar anderen, die je niet kent , af te zeiken als kletskousen die niks weten.
Waarom kunnen andere mensen geen kennis van zaken hebben?
Ik snap nog steeds niet waarom je zo fel anti Action bent.


Waar maak je erop uit dat ik fel tegen Action olie uit ben??
Ik ben alleen fel tegen verkeerde informatie, en omdat iedereen een IK ervaring gebruikt en dat als doorslaggevend vind, bij gebrek aan werkelijk kennis, en het gebruik een verkeerd type olie in motorfiets, zo ook een werkplaatschef van een grote Mercedes dealer die de duurste autoolie in zijn GSX600F heeft gedaan en zijn blok stuk is gelopen. Ook deze man wil er nog steeds niet aan dat het door de olie komt.
Ik ben simpelweg gezien voor de juiste olie in het juiste voertuig!!!!!
Verder zijn al jouw vragen in het grote Action topic terug te lezen, ik ben geen papegaai om alles steeds weer te moeten herhalen .
Net als RSV31 die juist heel vaak uit vakkennis dingen hier uitgelegd.
Het begint nu hier facebook te lijken.
Maar ik snap dat je mij irritant vind, dus mijn excuses, ik zal me verder weer heerlijk afzijdig houden hier, dus spui je adviezen maar ongestoord, helaas gaat dit weer ten koste van de kwaliteit van het MF .
Gebruik gewoon de olie van de Action en wees er blij mee, maar probeer je niet wetenschappelijke aannames hier aan de man te brengen.
Ik he
 
Als je stelt dat er geen auto olie zonder JASO MA in een motorfiets hoort krijg je van mij gelijk.
Als je stelt dat een motorfiets kapot gaat omdat merk olie met JASO MA die gekocht voor een lage prijs bij een goedkope winkel gekocht is, krijg je van mij geen gelijk.
Het gaat er mij om dat jij stelt dat de prijs en/of de winkel waar het gekocht is , bepalend is voor de kwaliteit. Dat is onzin.
Net als reformwinkels. Hetzelfde product bij Kruidvat voor een kwart van de prijs is toch even goed als gekocht in de reform winkel.
En waarom twijfel je aan mensen die zeggen dat ze in het wereldje bekend zijn. Die ken je toch niet.
 
Als je stelt dat er geen auto olie zonder JASO MA in een motorfiets hoort krijg je van mij gelijk.
Als je stelt dat een motorfiets kapot gaat omdat merk olie met JASO MA die gekocht voor een lage prijs bij een goedkope winkel gekocht is, krijg je van mij geen gelijk.
Het gaat er mij om dat jij stelt dat de prijs en/of de winkel waar het gekocht is , bepalend is voor de kwaliteit. Dat is onzin.
Net als reformwinkels. Hetzelfde product bij Kruidvat voor een kwart van de prijs is toch even goed als gekocht in de reform winkel.
En waarom twijfel je aan mensen die zeggen dat ze in het wereldje bekend zijn. Die ken je toch niet.

En even nog een kleine mededeling.
Een discussie voer ik niet om een gelijk te krijgen, dat boeit mij geen ene moer, een discussie voor ik alleen om kennis over te dragen, want een discussie over een gelijk is zonde van mijn tijd!!!!


Als je stelt dat een motorfiets kapot gaat omdat merk olie met JASO MA die gekocht voor een lage prijs bij een goedkope winkel gekocht is, krijg je van mij geen gelijk.
Vertel mij eens WAAR ik dat ooit heb geschreven????????
Wat verkondig jij nu een klinkklare onzin!!!!!
De prijs van de olie maakt niks uit, wel de specificaties!!!!!!
Dat een goedkope auto olie bij een bouwmarkt of een Action maakt gewoon niets uit, maar dat de specificaties er niet zijn voor gebruik in de meeste motorfietsen daar gaat het mij om, hoe simpel kan het zijn.
Ik heb zelfs weleens geschreven dat een goedkope bouwmarktolie zelfs beter kan zijn in een bepaald type motorfiets dan de aller duurste full synthetic motorolie van 50 euro per liter, maar net zoals op facebook worden dingen weer door anderen ingekleurd.

En waarom twijfel je aan mensen die zeggen dat ze in het wereldje bekend zijn. Die ken je toch niet.
[/QUOTE]
Omdat terwijl ze verkondigen dat ze bekend zijn in dat wereldje toch de grootste onzin uitkramen, hoe simpel kan dat nu zijn.
Ik hoef ze niet te kennen, en zeggen dat ze bekend zijn in dat wereldje is geen garantie dat ze enige kennis van zaken hebben.
Ik ga nu weer aan de slag en dit zijn nu voorlopig mijn laatste antwoorden, het is toch van de zotte dat ik als vakman mij moet gaan verdedigen op aannames, ga eerst alle olietopics even doorlezen, misschien steek je er nog wat van op, vooral de postings van RSV31.
 
En even nog een kleine mededeling.
Een discussie voer ik niet om een gelijk te krijgen, dat boeit mij geen ene moer, een discussie voor ik alleen om kennis over te dragen, want een discussie over een gelijk is zonde van mijn tijd!!!!


Als je stelt dat een motorfiets kapot gaat omdat merk olie met JASO MA die gekocht voor een lage prijs bij een goedkope winkel gekocht is, krijg je van mij geen gelijk.
Vertel mij eens WAAR ik dat ooit heb geschreven????????
Wat verkondig jij nu een klinkklare onzin!!!!!
De prijs van de olie maakt niks uit, wel de specificaties!!!!!!
Dat een goedkope auto olie bij een bouwmarkt of een Action maakt gewoon niets uit, maar dat de specificaties er niet zijn voor gebruik in de meeste motorfietsen daar gaat het mij om, hoe simpel kan het zijn.
Ik heb zelfs weleens geschreven dat een goedkope bouwmarktolie zelfs beter kan zijn in een bepaald type motorfiets dan de aller duurste full synthetic motorolie van 50 euro per liter, maar net zoals op facebook worden dingen weer door anderen ingekleurd.

En waarom twijfel je aan mensen die zeggen dat ze in het wereldje bekend zijn. Die ken je toch niet.
Omdat terwijl ze verkondigen dat ze bekend zijn in dat wereldje toch de grootste onzin uitkramen, hoe simpel kan dat nu zijn.
Ik hoef ze niet te kennen, en zeggen dat ze bekend zijn in dat wereldje is geen garantie dat ze enige kennis van zaken hebben.
Ik ga nu weer aan de slag en dit zijn nu voorlopig mijn laatste antwoorden, het is toch van de zotte dat ik als vakman mij moet gaan verdedigen op aannames, ga eerst alle olietopics even doorlezen, misschien steek je er nog wat van op, vooral de postings van RSV31.
[/QUOTE]
En dan zijn we nu op het punt waar we wezen moeten.....de specs, althans zoals beweerd wordt op de verpakking en wellicht afgegeven voor het product, zijnde op naam van brandbase ( fabrikant) of als perfomancebase ( het recept je bij een blender inkoopt) product voldoet dan maakt die prijs geen enneh reet uit en dat is wat ik in mijn koffiepraat uitleg, JUIST DAT! is het geen ik onder aandacht wil brengen....maar discussie gaat fel over olie van het handelsmerk naam techno welke wellicht door een Nederlandse blender geproduceerd wordt, verpakt en van een label wordt voorzien van een handelsonderneming en eveneens als een 2 keer zo duur product in een andere verpakking wordt weg gezet voor een exclusieve handelsonderneming. Juist dat verhaaltje breng ik ook onder de aandacht als ik schrijf dat je een product slijt op de markt als een duur merkproduct, hetgeen je meer omzet en marge binnen brengt dan de prijs die je voor de rest van je aangemaakt produkt oplevert welke men wegschrijft naar een prijsvechter tegen een veel lageremarge. lees opbrengt over het product....het geleverde product is geen enemoer minder...en ja er zijn auto motorolien die als ze gekeurd worden glansrijk een JASO goedkeuring krijgen! maar zoals gezegd door deze kletsmajoor, duimzuiger of nog erger zoals beweerd een fantast, een ja-nee discussieman die men per uur €75,00 afwil pingelen over vrijvingstechniek. Denk het er het jouwe van blijf in je product geloven....je bent dan vrij van enige twijfel...gegroet....ga genieten van welverdiende middag als gepensioneerde en dat opgebouwd in de wereld die smeerolie wordt genoemd!
 
Na 80 pagina's over de olie die de action verkoopt maar eens wezen kijken daar.
Was superdruk aan de kassa,zie foto ,dame kon het verkopen van de valvoline olie aldaar niet meer bij houden er stond een mega rij .
Ook werd er extra chips en cola verkocht in een winkel ernaast,om zo stond er het motor- forum topic over action olie te blijven volgen .
Wel met lekkere chips en cola natuurlijk.
Nu op naar nog een rij extra pagina's ,wie weet halen we de 160 pagina's wel ,nog extra 80 pagina's geklets .
Ik denk dat de cassiere ,ontslag gaat nemen ze was nogal gestrest aan de kassa .
Zo druk met al die action olie kopers..ze kon het niet meer aan,na al die gratis extra reclame op het motor- forum voor hun olie daar.
Maar er was voor nazorg gezorgd na haar werkdag,dan kon ze haar stress even kwijt,zo druk had ze nog nooit meegemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_6527.PNG
    IMG_6527.PNG
    153 KB · Weergaven: 16
  • IMG_6528.JPG
    IMG_6528.JPG
    40,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6529.JPG
    IMG_6529.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 16
...en ja er zijn auto motorolien die als ze gekeurd worden glansrijk een JASO goedkeuring krijgen! maar zoals gezegd door deze kletsmajoor, duimzuiger of nog erger zoals beweerd een fantast, een ja-nee discussieman die men per uur €75,00 afwil pingelen over vrijvingstechniek. Denk het er het jouwe van blijf in je product geloven....je bent dan vrij van enige twijfel...gegroet....ga genieten van welverdiende middag als gepensioneerde en dat opgebouwd in de wereld die smeerolie wordt genoemd!
Ik zou bijna zeggen dat jij Ruud (=Kevinblade) niet kent.....
Een aantal zaken die hij toch heel duidelijk sarcastisch bedoeld heeft neem jij blijkbaar serieus.
Het is toch wel erg handig dat je ook tussen de regels door kan lezen, vooral bij types zoals Ruud..... Dat bespaart je een hele hoop fustratie.
 
Ik zou bijna zeggen dat jij Ruud (=Kevinblade) niet kent.....
Een aantal zaken die hij toch heel duidelijk sarcastisch bedoeld heeft neem jij blijkbaar serieus.
Het is toch wel erg handig dat je ook tussen de regels door kan lezen, vooral bij types zoals Ruud..... Dat bespaart je een hele hoop fustratie.


Is dit topic niet 1 grote frustratie naar elkaar toe?,ik raak al snel het spoor kwijt als ik al die pagina,s. Zijn er 80 wil volgen.
De 1 weet het beter dan de ander en sommige ratelen maar door hier ,
Vermoeiend .
En dan slaat bij mij opeens het ongeintreseerd worden in dit topic toe en ik denk met mij vele anderen ,
Te veel woorden brij over olie van de action die ze daar verkopen.
Ieder moet zelf weten wat hij of zei in ze motor gooit qua olie.
Dat er hierover hele discussies ontstaan tja .sommige willen anderen hun wil opleggen wat hij of zei voor olie in ze motor moet doen.
Nou dat bepalen we altijd zelf nog.
Welk merk en hoe of waar we het kopen.
En als iemand een ander wil voorschrijven wat hij voor olie in ze motor moet doen ,betaald hij het maar voor hem.
Maar dat laatste dat betalen doen ze ook niet maar wel uren kletsen en schrijven hier wat je voor olie ergens in moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Is dit topic niet 1 grote frustratie naar elkaar toe?,ik raak al snel het spoor kwijt als ik al die pagina,s. Zijn er 80 wil volgen.
De 1 weet het beter dan de ander en sommige ratelen maar door hier ,
Vermoeiend .
En dan slaat bij mij opeens het ongeintreseerd worden in dit topic toe en ik denk met mij vele anderen ,
Te veel woorden brij over olie van de action die ze daar verkopen.
Ieder moet zelf weten wat hij of zei in ze motor gooit qua olie.
Dat er hierover hele discussies ontstaan tja .sommige willen anderen hun wil opleggen wat hij of zei voor olie in ze motor moet doen.
Nou dat bepalen we altijd zelf nog.
Welk merk en hoe of waar we het kopen.
En als iemand een ander wil voorschrijven wat hij voor olie in ze motor moet doen ,betaald hij het maar voor hem.
Maar dat laatste dat betalen doen ze ook niet maar wel uren kletsen en schrijven hier wat je voor olie ergens in moet doen.
Natuurlijk mag iedereen de olie van zijn keuze gebruiken. Ik zou alleen geen motor willen kopen die met Techno olie gereden heeft. Maar de gevolgen merk je pas later.
 
Ik zou bijna zeggen dat jij Ruud (=Kevinblade) niet kent.....
Een aantal zaken die hij toch heel duidelijk sarcastisch bedoeld heeft neem jij blijkbaar serieus.
Het is toch wel erg handig dat je ook tussen de regels door kan lezen, vooral bij types zoals Ruud..... Dat bespaart je een hele hoop fustratie.
Neejeeh ech nie.....komt ie weer.... Olie op t vuur gooie geeft vlammen.....hahaha.
 
Die gebruikte ik jaren in de overtuiging dat het volsynthetische olie was. Die moest namelijk van Triumph in mijn Speed Four, ook nog eens hele dikke, 20W-50 (oldtimerolie). Toen postte iemand (anders) van het forum ook het bovenstaande...
Het is, zoals gezegd, een kwestie van nomenclatuur. Kraken is strikt genomen synthese.
 
Na 80 pagina's over de olie die de action verkoopt maar eens wezen kijken daar.
Was superdruk aan de kassa,zie foto ,dame kon het verkopen van de valvoline olie aldaar niet meer bij houden er stond een mega rij .
Ook werd er extra chips en cola verkocht in een winkel ernaast,om zo stond er het motor- forum topic over action olie te blijven volgen .
Wel met lekkere chips en cola natuurlijk.
Nu op naar nog een rij extra pagina's ,wie weet halen we de 160 pagina's wel ,nog extra 80 pagina's geklets .
Ik denk dat de cassiere ,ontslag gaat nemen ze was nogal gestrest aan de kassa .
Zo druk met al die action olie kopers..ze kon het niet meer aan,na al die gratis extra reclame op het motor- forum voor hun olie daar.
Maar er was voor nazorg gezorgd na haar werkdag,dan kon ze haar stress even kwijt,zo druk had ze nog nooit meegemaakt.


Dat chips schaaltje, hadden ze er daar nog veel van liggen?
 
Even een vraagje voor de duidelijkheid/zekerheid.

Heb er al wel wat over gelezen maar vindt teveel verschillende antwoorden:

In mijn Hornet 900 zit nu Shell full-synthetic 10w40 volgens de vorige eigenaar.

Deze wil ik vervangen en ik heb hier nog twee soorten staan (Bellray en valvoline). Beide zijn halfsystheet maar hebben wel verschillende eigenschappen (zie foto's).

Nu de vragen:
- kan ik bij olieverversing van een vol naar een half syntheet?
- kan ik de beide oliën samen gebruiken?

Volgens mij is beide met JA beantwoorden maar ik ben ook wel benieuwd WAAROM het JA is?
 

Bijlagen

  • IMG_20190915_135003185.jpg
    IMG_20190915_135003185.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20190915_134927881_HDR.jpg
    IMG_20190915_134927881_HDR.jpg
    201,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20190915_134945923_HDR.jpg
    IMG_20190915_134945923_HDR.jpg
    208,4 KB · Weergaven: 9
Even een vraagje voor de duidelijkheid/zekerheid.

Heb er al wel wat over gelezen maar vindt teveel verschillende antwoorden:

In mijn Hornet 900 zit nu Shell full-synthetic 10w40 volgens de vorige eigenaar.

Deze wil ik vervangen en ik heb hier nog twee soorten staan (Bellray en valvoline). Beide zijn halfsystheet maar hebben wel verschillende eigenschappen (zie foto's).

Nu de vragen:
- kan ik bij olieverversing van een vol naar een half syntheet?
- kan ik de beide oliën samen gebruiken?

Volgens mij is beide met JA beantwoorden maar ik ben ook wel benieuwd WAAROM het JA is?
Dit is het Action olie topic. Je moet beide oliën mengen met 10 liter Action olie, daarna kun je het overal voor gebruiken, behalve voor een motorfiets.
 
Verder is h

Al is het slaolie het smeert en dat is het belangrijkste. :P
Motortje snort al vele duizenden km,s op deze olie en verbruikt geen olie tussen de wisselbeurten,en dat
al 112000km lang,nou jij weer.

Heb je jaren dus teveel betaald! Cake kopen met roomboter erin, op de verpakking, zit er margarine in!
Gewoon misleiding! Mobil1 Shell Castrol allemaal! En of dat gebakje van je geen olie verbruikt? gewoon goed inmekaar gezet!

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan