Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.338
10.953
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Die gebruikte ik jaren in de overtuiging dat het volsynthetische olie was. Die moest namelijk van Triumph in mijn Speed Four, ook nog eens hele dikke, 20W-50 (oldtimerolie). Toen postte iemand (anders) van het forum ook het bovenstaande...


Als je echt volsyntheet wil, Motorex,Bellray, Motul.. de uitvinder van Motul (company) - Wikipedia
 
Nog vooroordelen ook nog..hoe kortzichtig! :z

:W

BpJ3Zdh.jpg
 

Hier een link uit AMT vakblad.
Vooral dit zinnetje: Feitelijk betekent dat dat er maar heel weinig technische verschillen zijn tussen de oliën van de verschillende leveranciers
Het merk of de prijs of verkoop plaats is dus niet van belang. Wel de juiste specificaties en bedrijfsomstandigheden.
 

Hier een link uit AMT vakblad.
Vooral dit zinnetje: Feitelijk betekent dat dat er maar heel weinig technische verschillen zijn tussen de oliën van de verschillende leveranciers
Het merk of de prijs of verkoop plaats is dus niet van belang. Wel de juiste specificaties en bedrijfsomstandigheden.
Ja en? is AMT de nieuwe heilige graal? :z



:W
 
Ik denk dat je eerder bij jezelf af moet vragen wat de motorfiets fabrikant je aansmeert dan je dat je
zorgen moet hebben over wat voor olie je in je brommert heb zitten mikken zolang dat volgens specs is,ik heb wat ellende meegemaakt in al die jaren
sleutelen aan motoren,het zij door gebruik van technisch slechte constructies,verkeerde materialen en slechte harding van materialen,
ik kan er een heel dik boek over schrijven. :Y
 
Vanaf woensdag is het spul weer in de aanbieding.
*O*

Ik heb er dit jaar op gewacht, viste iedere keer net naast voor de aanbieding.
Geduld. O-) :Y

Heb er nu twee motorfietsen op 5W40 lopen, de derde blijft vooralsnog op 10W50 Motül.
En het is nog de goedkoopste fiets ook. _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Ik kreeg toch een heel klein beetje verbruik met de 5W40 volsyntheet. (ergens in de richting van 100ml op 5000 km). Nu zit er Techno 10W40 in. Afwachten of die ook in de aanbieding is. Scheelt dan toch weer 50 cent per liter. 8)7
 
Ik kreeg toch een heel klein beetje verbruik met de 5W40 volsyntheet. (ergens in de richting van 100ml op 5000 km). Nu zit er Techno 10W40 in. Afwachten of die ook in de aanbieding is. Scheelt dan toch weer 50 cent per liter. 8)7
In het krantje staat alleen de 5W30..
We gaan het zien.
Het zal igg een Valvoline actie zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan